Quantcast

Naujasis krantas tuščias ilgai nebus

Lig šiol tik vi­zi­jo­se ma­ty­tas nau­ja­sis Vi­li­jam­po­lės kran­tas, at­si­ve­rian­tis iš Ne­mu­no ir Ne­ries san­ta­kos, įgy­ja konk­re­tes­nį vaiz­dą.

Kaip de­ši­nia­ja­me Ne­ries kran­te ply­tin­čią 24 ha ap­leis­tą te­ri­to­ri­ją pa­vers­ti pres­ti­ži­ne vie­ta, prieš me­tus siū­ly­mus tei­kė ne vie­na ar­chi­tek­tų gru­pė. Rea­lių pro­jek­ta­vi­mo veiks­mų ėmė­si A.Kan­čo stu­di­ja, ku­riai bend­ro­vė „Al­te­rus“ pa­ti­kė­jo maž­daug 3 ha Bras­tos gat­vė­je esan­tį skly­pą, pa­žy­mė­tą 14-u nu­me­riu. Ši te­ri­to­ri­ja la­biau­siai nu­to­lu­si nuo Vi­li­jam­po­lės til­to, atei­ty­je ji tu­rė­tų ri­bo­tis su pla­nuo­ja­mu sta­ty­ti Kė­dai­nių til­tu, Vi­li­jam­po­lę su­jung­sian­čiu su Mar­ve­le.

Upės kran­ti­nės pu­sė­je ke­tu­rio­mis ei­lė­mis pla­nuo­ja­ma pa­sta­ty­ti dvy­li­ka dau­gia­bu­čių. Pen­kių ir de­vy­nių aukš­tų na­muo­se ke­ti­na­ma įreng­ti dau­giau kaip 800 bu­tų, po že­me – dau­giau kaip 900 vie­tų au­to­mo­bi­liams. Nuo Rau­dond­va­rio plen­to į nau­ją­jį kvar­ta­lą kvies­tų vi­suo­me­ni­nės pa­skir­ties pa­sta­tas, ja­me bū­tų ne tik par­duo­tu­vių, biu­rų, bet ir pus­šim­tis bu­tų.

Ar­chi­tek­to Al­gi­man­to Kan­čo tei­gi­mu, kvar­ta­lo sta­ty­ba pra­si­dė­tų bū­tent nuo šio vi­suo­me­ni­nio pa­sta­to ir vyk­tų eta­pais.

Kvar­ta­lo tech­ni­nį pro­jek­tą svars­tant Kau­no ar­chi­tek­tų ur­ba­nis­tų eks­per­tų ta­ry­bo­je, be­ne dau­giau­sia dis­ku­si­jų su­kė­lė klau­si­mas, kas ir kaip tu­rė­tų tvar­ky­ti 50 m plo­čio kran­ti­nę, ku­rios įsta­ty­mai ne­lei­džia už­sta­ty­ti. Dau­gu­ma pri­ta­rė min­čiai, kad 1,5 km il­gio kran­ti­nė tu­rė­tų bū­ti tvar­ko­ma pa­gal vie­ną pro­jek­tą. Ta­čiau kiek­vie­no skly­po sa­vi­nin­kai tu­ri po at­ski­rą da­lį kran­ti­nės. Bū­tent to­dėl sa­vi­val­dy­bė ne­ga­lė­tų jos tvar­ky­ti, o pri­va­čius sa­vi­nin­kus vers­ti de­rin­ti in­te­re­sus taip pat su­nku.

Pir­ma šio­je te­ri­to­ri­jo­je pla­nuo­ja­mų sta­ti­nių pro­jek­tą pa­tei­ku­si A.Kan­čo stu­di­ja pa­pra­šy­ta jį pri­sta­ty­ti dar sy­kį ir kar­tu pa­reng­ti kran­ti­nės tvar­ky­mo vi­zi­ją. Eks­per­tai pa­gei­da­vo, kad kran­ti­nė, nors ir pri­va­čio­je te­ri­to­ri­jo­je, bū­tų priei­na­ma ir pa­trauk­li ne tik kvar­ta­lo gy­ven­to­jams, bet ir vi­siems mies­tie­čiams. To­dėl au­to­riai kran­ti­nė­je tu­rė­tų nu­ma­ty­ti vi­suo­me­ni­nės pa­skir­ties ob­jek­tų, su­da­ry­ti ga­li­my­bę pri­va­žiuo­ti prie upės ir ras­ti vie­tos au­to­mo­bi­liams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Domantas

Domantas portretas
Nors tai dar tik vizijos, bet, turiu pripažinti, malonios.

123

123 portretas
BAISU IDOMU KAS TEN GYVENS , GAL GIMSTAMUMAS PADIDEJO

Alchemic

Alchemic portretas
Na jei nori padaryti prestižinį rajoną, tai turės išlaužti ką nors daugiau nei keletą dežučių su tamsaus klinkerio plytų fasadais (prašau neįsižeisti, bet tas niūrūs klinkerio fasadai kuriuos architektas A. Kančas naudoja daugumoje savo projektų man visiškai nepriimtini). Suprantu, kad sunku įkalbėti užsakovus investuoti ne tik į tūrį, bet ir architektūrą, tačiau manau gerbiamas A. Kančas, kuris yra vienas iš architektų autoritetų Kaune, galėtų labiau įtakoti užsakovus.
VISI KOMENTARAI 4

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių