Quantcast

Dizaino popietė: kuo kvėpuoja naujos kartos lietuviškas dizainas?

  • Teksto dydis:

Šiandien lietuviškas dizainas atsisako ryškių spalvų ir artėja prie originalaus skandinaviško minimalizmo. Viena pagrindinių to priežasčių – kūrėjų noras atsigriebti už sovietmetį, kada visi gyveno vienoduose butuose, turėjo panašius baldus ir kasdien vilkėjo uniformas.

Kuo gyvena lietuviškas dizainas, galima pamatyti penktadienį prekybos ir laisvalaikio centre „Panorama“. Ten pristatomas specialus vienuoliktus metus skaičiuojančios „Dizaino savaitės“ renginys – „Lietuviško dizaino POPietė“.

„Pastebime, kad lietuvių dizaineriai atsisako blizgių, rytietiškų spalvų ir įkvėpimo semiasi iš etnokultūros, baltiškosios tradicijos. Jie mėgsta prislopintų žemės spalvų koloritą bei kurdami baldus, drabužius, interjero detales ar aksesuarus, kaip ir skandinavai, vertina natūralias medžiagas: medį, metalą, liną, drobę“, – sako viena iš „Dizaino savaitės“ organizatorių Audronė Drungilaitė.

Pasak renginio organizatorės, lietuviškas dizainas kol kas dar nėra taip plačiai matomas, kaip skandinaviško dizaino grandai. „Neteisinga būtų manyti, jog lietuviškas dizainas tampa nišiniu reiškiniu, skirtu tik saujelei žmonių ir kuriamu tik ekskliuzyvinėms parodoms. Lietuviško dizaino gaminiai prieinami ir įperkami kiekvienam“, – įsitikinusi A. Drungilaitė. Nuo „betoninių“ šviestuvų iki jūrinio mazgo rišimo „Dizaino savaitės“ metu bus pristatyta originalių lietuviškų prekės ženklų gaminių. Pavyzdžiui, betono įspūdį kuriantys modernūs šviestuvai, minimalistiniai aksesuarai, baltiškos tradicijos įkvėpti drabužiai.

Renginyje dalyvaus „INDI“, „Noema Paper House“, „Julia Janus“, „EMKO“, „Ecolinum“, „Studio Soiree“ ir kiti prekės ženklai. Dalį lietuvių dizainerių darbų šiuo metu galima įsigyti ir centre įsikūrusiose parduotuvėse. Interjero detalėmis ir aksesuarais prekiaujančios parduotuvės „ImDeco“ viena iš bendrasavininkių Kristina Aleknienė teigia, kad lietuviai šiandien vertina patogumą ir kokybę, nors dalies pirkėjų sąmonėje vis dar nėra griežtos takoskyros tarp amato ir dizaino. „Shkertik“ prekės ženklo įkūrėjas pasakos apie jūrinio mazgo rišimo ypatumus ir siūlys papuošti savo riešus spalvingomis apyrankėmis. Lino pluošto perdirbimo procesą primins ir kilimų audimo virtuvę atskleis unikalių lietuviškų kilimų gamintojai „Ecolinum“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių