- Ainė Jacytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
-
M.Mikutavičiaus projektą galima priimti trejopai – k,aipvaizdo ir garso sintezę, vien vaizdu ar vien garsu išreiškiamą kūrinį.
"Kad gimtų stiklo kūrinys, reikia įdėti daug darbo. Pradedant nuo smėlio lydimo, baigiant kietos kristalinės medžiagos šaltuoju apdirbimu. Tačiau, kad ir koks įspūdingas darbas yra sukuriamas, pakanka vieno neatsargaus judesio ir jo nebelieka, kūrinys sudūžta, grįždamas į pirminę savo būseną", – sako stiklo menininkas, "Mavy studijos" įkūrėjas Mantas Mikutavičius.
Dūžtančio stiklo garsą gebėtume atpažinti kiekvienas. Jo šaižumas sukelia išgąstį, priverčia kūnu nubėgti šiurpus. Tačiau šis nemalonus garsas – tik viena iš daugybės stiklo kalbos formų, kurias kūrinyje "Stiklo triukšmas", kuris yra tarptautinio stiklo meno festivalio "Vitrum 2020 Pulsas" dalis, atskleidžia stiklo, kaip optikos, skaidrumo, jo sąveikos su aplinka ribas tyrinėjantis menininkas.
"Kūrinio "Stiklo triukšmas", kurį sudaro trys dalys – veidrodžių instaliacija, karšto stiklo pasirodymas ir garsas – idėja gimė kasdienybėje, kurioje susiduriame su įvairiais garsais. Tik dirbant su stiklu, galima išgirsti jo kalbą, nes kiekvienas menininko prisilietimas prie šios medžiagos sukuria garsą – nuo duslaus minkštos stiklo masės atsitrenkimo į šaltą metalo plokštę iki šnypščiančių garų išsiskyrimo į vandenį, kai merkiamas įkaitęs stiklo pūtimo vamzdis. Per garsą pavyksta atskleisti visus šios medžiagos būvius: kietą–skystą–kietą, šaltą–karštą–šaltą", – vaizdingai apie stiklo garsinę dimensiją pasakoja M.Mikutavičius.
Stiklo įgarsinimas menininko kūrinyje tampa netikėtumu, nes įprastai ši medžiaga siejama su iškalbingu vizualumu, plastiškumu. Galbūt todėl žiūrovas girdimus garsus nustumia į antrąjį planą ir visų pirma susidomi kūrinio vizualumu.
Per garsą pavyksta atskleisti visus šios medžiagos būvius: kietą–skystą–kietą, šaltą–karštą–šaltą.
Iš sfera sustatytų veidrodžių sukurta architektūrinė konstrukcija, atspindinti ją supančią aplinką, kurioje vyksta garsinis M.Mikutavičiaus karšto stiklo pasirodymas, tampa objektu, balansuojančiu tarp regimos realybės ir atspindžiais kuriamos iliuzijos.
"Veidrodžiai buvo pasirinkti siekiant į kūrinį įtraukti žiūrovą, kad, stebėdamas pasirodymą, jis dalyvautų procese. Kiekvienas atspindys – tai skirtingos galimybės suvokti kūrinį. Pavyzdžiui, viena iš galimybių yra tik klausyti ir įsijausti į tai, ką pasirodymo metu girdi neregintis žmogus arba, priešingai, tik žiūrėti į veiksmo atspindžius veidrodžiuose, atsiribojant nuo garso", – atskleidžia menininkas.
Dviejų skirtingų tikrovių suartėjimo ir naujų galimybių atsivėrimo erdvėje veikiantis M.Mikutavičius tampa kūrinio dalimi, priklausiančia tiek supančiai realybei, tiek atspindžiais kuriamai iliuzijai. Judėdamas veidrodinės architektūrinės konstrukcijos erdvėje menininkas nuolatos kerta ribas, skiriančias priešingas erdves, savo veiksmais tarsi patvirtindamas, kad tikrovė ir iliuzija yra neatskiriamos. Tai dvi vienu metu ir skirtingos, ir viena kitą papildančios erdvės. Jų susikirtimas kuria galimybes kitokiam supančios aplinkos suvokimui, kurį menininkas praplečia, žiūrovui suteikdamas ne tik vizualinių, bet ir garsinių patirčių.
"Degančio" stiklo gabalėlio formavimas pasirodymo metu, jį traukiant iš krosnies, apdirbant skirtingais įrankiais, ugnimi, lydimas neįprastų garsų – metalinio įrankių skambėjimo, skirtingų medžiaginių paviršių lietimosi, šnypščiančio krosnies karščio, kuriuos žiūrovas yra linkęs ne girdėti, o matyti, tampa nauju ir netikėtu būdu pažinti supančią aplinką. Taip išplečiamos suvokimo ribos ir ne tik įžvelgiama, bet ir išgirstama tai, kas iki šiol buvo neįprasta.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
2026 metais Tokijuje planuojama eksponuoti M. K. Čiurliono darbus
Po dvejų metų Japonijos sostinėje Tokijuje planuojama surengti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio darbų parodą. ...
-
Molėtų savivaldybė su visuomenininkais įkūrė fondą Radvilų piliai Dubingiuose atkurti1
Molėtų rajone, Dubingiuose, ketvirtadienį įsteigtas fondas, kuris rūpinsis Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) didikų Radvilų pilies atkūrimu. ...
-
Motinos meilė. Ežero pokalbiai III
Skiriu savo mamai ...
-
„Romuvą“ užliejo mielumas3
Kawaii mados karalius Sebastianas Masuda savo kolekcijos pristatymui pasirinko neįprastą formatą ir modelius – „Romuvos“ kino teatro scena žengė mielumą įkūniję „Auros“ šokėjai. ...
-
Paskelbti „Sidabrinių gervių“ nominantai, tarp jų – „Tu man nieko neprimeni“
Ketvirtadienio vakarą paskelbti Lietuvos nacionalinių kino apdovanojimų „Sidabrinė gervė“ nominantai, tarp jų lyderiauja režisierės Marijos Kavtaradzės filmas „Tu man nieko neprimeni“, Deimanto Narkevičiaus „Čiulbanti s...
-
Gediminaičių dinastijos vingius išnarstęs istorikas: visuomenė išalkusi neideologizuotos istorijos1
Kultūros istoriko Eimanto Gudo ir žurnalistės Žilvinės Petrauskaitės tandemui, rodos, lemta kurti bestselerius. „Neturiu nei noro, nei pašaukimo rašyti pažintines knygas, nes jose nėra fikcijos, mėgstu rašyti tiesą apie rea...
-
Vilniaus dailės akademijos rektore perrinkta I. Skauronė
Vilniaus dailės akademijos rektore antrai kadencijai ketvirtadienį išrinkta Ieva Skauronė, pranešė aukštoji mokykla. ...
-
Gegužės mėnesį startuoja naujas festivalis sostinėje – „Vilnius Spring Festival“1
Naujas ir ambicingas festivalis vilniečiams bei miesto svečiams – „Vilnius Spring Festival“, kuris kvies atrasti išskirtinius meno įvykius dešiniajame Neries krante. ...
-
Spektaklyje „Requiem“ – nauji iššūkiai ir stichijos
Šį savaitgalį Klaipėdos dramos teatre vyks režisieriaus Dmitrijaus Krymovo spektaklio „Requiem“ premjera. Jame – šešios skirtingas situacijas atspindinčios scenos, sujungiančios vieną bendrą temą – gimusius...
-
Vėjo ir jūros pokalbis Nacionalinio Kauno dramos teatro premjeroje „Čiurlionio peizažai: jūra“
Gegužės 9–11 dienomis Nacionaliniame Kauno dramos teatre premjera – „Čiurlionio peizažai: jūra“. Tai interaktyvus jutiminis spektaklis, kurio metu skamba įstabaus Lietuvos kompozitoriaus ir dailininko Mikalojaus Konstantino Čiurl...