- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėda tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kur už kelionę viešuoju transportu galima atsikaityti banko kortele arba išmaniuoju įrenginiu, susietu su banko sąskaita. Nuo šios savaitės daugėja maršrutų, kur keleiviai tokiu būdu gali susimokėti už kelionę. Galimybė viešajame transporte atsiskaityti banko kortele keis ir keleivių įpročius.
Banko kortelių startas – sklandus
Nuo praėjusio trečiadienio paslauga teikiama 8 ir 10 maršrutų autobusuose ir visuose maršrutiniuose taksi. Įdiegti naujovę sąmoningai pasirinkta ne visuose maršrutuose, taip siekiant įsitikinti tinkamu sistemos darbu.
„Pirmoji savaitė praėjo sklandžiai. Per dieną banko kortele arba išmaniaisiais įrenginiais dvejuose autobuso ir mikroautobusų maršrutuose atsiskaitė virš 100 keleivių (pentadienį 140)“, – sėkmingu startu pasidžiaugė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas. O šios savaitės pradžioje, pasak jo, jau yra per 500 unikalių kortelių žymėjimų, bendras taip nupirktų bilietų skaičius artėja prie tūkstančio.
„Klaipėdos keleivinio transporto“ organizuojamame viešajame transporte galima naudotis visomis „MasterCard“, „Maestro“, „Visa“, „Visa Electron“ bekontaktėmis banko kortelėmis arba išmaniaisiais įrenginiais, susietais su banko kortele. Bekontaktę sąsają rodo kortelės logotipas ant skaitytuvo (komposterio).
Pastebima, kad palaipsniui daugėja atsikaitančiųjų už kelionę būtent tokiu būdu.
Nuo šio antradienio galimybė atsiskaityti bekontakte banko kortele atsiras visuose miesto autobusų ir mikroautobusų maršrutuose. Įspėjama, kad kol naujovė bus galutinai įdiegta, kai kuriuose maršrutuose galimybė atsiskaityti tokiu būdu laikinai gali neveikti, nepaisant banko kortelių ženklu pažymėto skaitytuvo.
Popieriniams bilietams – alternatyva
Pasak A. Samuilovo, suteikus dar vieną apmokėjimo už kelionę alternatyvą, norima sumažinti priklausomybę popieriniams bilietams bei taip sumažinti su tuo susijusius kaštus. Šiuo metu siūloma apie 50 įvairių galimybių susimokėti už kelionę viešuoju transportu.
Galimybė atsiskaityti banko kortele padės taupyti autobusų vairuotojų laiką ir laikytis tikslesnio tvarkaraščio. „Darbo dieną 10 pagrindinių miesto maršrutų vieno reiso vidurkis yra apie 40 keleivių, piko metu – daugiau kaip 60 keleivių. 10 proc. šių keleivių žymi popierinį bilietą. Kai penki keleiviai, vietoj pas vairuotoją perkamo bilieto už kelionę atsiskaitys kortele, sutaupysime 2 važiavimo minutes – autobusas tvarkingiau laikysis tvarkaraščio ir vairuotojas nepatirs streso dėl galimo vėlavimo“, – paaiškino direktoriaus pavaduotojas.
Paskatins keisti įpročius
Naujoji tvarka keis ir keleivių įpročius. Kai kurie keleiviai dabar įpratę prie skaitytuvo glausti rankinę, piniginę ar kuprinę, kurioje kartu su kitomis kortelėmis, studento ar mokinio pažymėjimais, bekontaktėmis prekybos centrų nuolaidų kortelėmis yra ir pravažiavimo bilietas.
A. Samuilovas atkreipia dėmesį, kad nekeičiant šio įpročio, skaitytuvas negalės nuskaičiuoti pinigų nuo mokėjimo kortelės arba už kelionę gali tekti susimokėti kur kas brangiau nei tikitės. Pavyzdžiui, turėdami galiojantį terminuotąjį bilietą, papildomai galite nusipirkti kartinį bilietą banko kortele arba brangesnį kartinį, jeigu naudojatės elektroniniais kartiniais bilietais.
Geriausia atsiskaityti pasirinkta viena išmaniąją laikmena: banko kortele, išmaniuoju telefonu ar laikrodžiu. Kontrolei taip pat reikėtų pateikti tą priemonę, kuria buvo atsiskaityta už kelionę.
Vasarą – ir priemiesčio autobusuose
Netrukus ant visų viešojo transporto durų atsiras lipdukai, primenantys apie galimybę atsiskaityti banko kortelėmis ir kitais išmaniaisiais įrenginiais.
Su bekontakte banko kortele galima įsigyti tik pilnos kainos vienkartinį bilietą – už 1 eurą, o bilietai su lengvata kol kas nėra nuskaitomi. Bendrovė ateityje planuoja įdiegti galimybę tokiu būdu įsigyti ir lengvatinį bilietą. Šiuo metu viena kortele galima įsigyti tik vienos kelionės bilietą – kol kas nėra galimybės ta pačia kortele sumokėti už kelis keleivius.
Planuojama, kad vasarą galimybė atsiskaityti banko kortele atsiras ir priemiesčio autobusuose. Iš viso bendroje Klaipėdos viešoje transporto sistemoje yra 219 įvairaus dydžio keleivinio transporto priemonių.
Įgyvendinusi šį projektą, Klaipėda patenka tarp regiono viešojo transporto lyderių: tokia paslauga jau teikiama Taline (Estija), Vroclave (Lenkija), Bratislavoje (Slovakija).

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pajūrio miškuose – rudeninis vorų gyvenimas
Ruduo paprastai asocijuojasi su gelstančiais lapais, vėsesniu oru ir vorų tinklais, kurie, iškritus ryto rasai, tampa lyg karoliai, pabirę žolynuose. Įspūdingų vorų tinklų apstu ir Kuršių nerijoje, pievose ar miškuose, kur dabar...
-
„Švyturio Klaipėdos ateities stipendijos“ konkurse – finišo tiesioji
Jubiliejinį dešimtąjį kartą vykstantis „Švyturio Klaipėdos ateities stipendijos“ konkursas artėja prie finišo tiesiosios. Pasibaigus antrajam konkurso etapui iš trylikos Klaipėdos krašto talentų kovą dėl...
-
Palangos savivaldybė sutramdė įžūlius verslininkus13
Palangoje kilusiame su statybomis susijusiame skandale padėtas taškas – Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas paskelbė neskundžiamą nutartį. Ja konstatuota, kad Palangos savivaldybė pasielgė teisėtai, užkirsdama kelią ant pajūri...
-
Klaipėdos rajone – seniūnaičių rinkimai
Klaipėdos rajone prasidėjo seniūnaičių rinkimai. Gyventojai balsuoti galės už savo gyvenviečių seniūnaičius, kurie aktyvins vietos bendruomenę bei atstovaus gyventojų interesams. Balsuoti galima bus iki spalio 13 d. ...
-
Dėl dingusios daržovės – gyventojų žodžių karas12
Tikrą karą interneto platybėse gali įžiebti ir smulkmena. Vieno Klaipėdos kvartalo gyventojai susiriejo dėl dingusio moliūgo. ...
-
Uostamiesčio kapinių lankytojai nustebo: kur dingo grėbliai ir laistytuvai?5
Uostamiesčio kapinių lankytojai nustebo – atvykę negali sutvarkyti artimųjų kapų, nes ant stovų anksčiau buvę sukabinti įrankiai – laistytuvai, grėbliai, kitos priemonės kažkur paslaptingai pradingo. Nejaugi kapinėms priklausantį tur...
-
Klaipėdiečiai prie mokyklų pasigedo greičio mažinimo kalnelių7
Klaipėdiečiai pastebėjo, kad Paryžiaus Komunos gatvėje, prie dviejų mokyklų, nebėra greičio mažinimo kalnelių. Anot tėvų, kurių vaikai kasdien vaikšto į šias mokyklas, kalneliai pristabdydavo greitį mėgstančius vairuotojus, o ka...
-
Bus ar nebus Moliūgų šventė Klaipėdoje?8
Tradicija tapusi jau devintoji Moliūgų šventė šiemet Klaipėdoje gali ir neįvykti. Tai priklausys nuo rėmėjų sprendimų. Anot šventės organizatorių, atsakymas turėtų paaiškėti jau netrukus. ...
-
Klaipėdiečiai skundžiasi pavojų keliančiais medžiais ir krūmais18
Sunerimę miestiečiai skundžiasi pavojų keliančiais medžiais – prie Sausio 15-osios gatvės auga medis su visiškai nudžiūvusia šaka, kuri bet kada gali žnektelėti ant šioje gatvėje stovinčių automobilių. ...
-
Viceministras: susitarus dėl Ukrainos grūdų patikros Klaipėdoje kol kas niekas nesikeis10
Lietuvos, Lenkijos ir Ukrainos susitarimas dėl ukrainietiškų grūdų kontrolės perkėlimo iš Ukrainos–Lenkijos pasienio į Klaipėdos uostą yra tik pirmasis žingsnis lengvinant šių krovinių eksportą per Lietuvos uostamiestį ...