- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gyvenimas šalia uosto kelia nepatogumų, žmonės bando juos kompensuoti per teismus reikalaudami sumokėti žalą.
Kančios dėl uosto triukšmo
Viena klaipėdietė keletą metų bylinėjosi su valstybe – Susisiekimo ministerija ir Klaipėdos miesto savivaldybe, kad uostas ir geležinkeliai blogina jos gyvenimo kokybę.
Įvairūs skundai dėl triukšmo pradėti rašyti nuo 2018 m. Byla pradėta 2019 m. Tuomet liepos 1 d. Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė klaipėdietės neturtinės žalos 100 tūkst. eurų ieškinį.
Ji kreipėsi į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą. Šis šiemet sausio 27 d. priėmė neskundžiamą nutartį vėlgi ne klaipėdietės naudai.
Pati klaipėdietė mano, kad teismai turėjo vertinti situaciją pagal Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvenciją. Anot jos, ji patiria kančias dėl traukinių ir uosto krovos keliamo triukšmo. Jis kenkia ne tik jos, bet ir kitų namo gyventojų sveikatai.
Gyventojai neiškeldinami iš triukšmo ir vibracijos zonos, nors miesto ir uosto atstovai tai įsipareigoję padaryti.
„Kodėl miestas ir uostas elgiasi tarsi būtų neveiksnus, palieka triukšmo šaltinį toliau kelti triukšmą, kuris trukdo žmonėms naktimis miegoti?“ – teismo byloje kėlė klausimą klaipėdietė.
Uostas mažino triukšmą
Esant tokiai situacijai atrodytų, kad teismai turi stoti žmogaus pusėn, nes lyg ir būtų akivaizdus pažeidimas. Juo labiau kad ir Nacionalinis visuomenės sveikatos centras buvo konstatavęs, kad name, kuris yra už 14 metrų nuo geležinkelio bėgių, važiuojant traukiniams į uostą ar iš jo yra didelis triukšmas, kuris viršija normas.
Tiek Klaipėdos miesto savivaldybė, tiek Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, nes ji tiesiogiai atsako už uostą, teisme bet kokią savo kaltę neigė – į teismą besikreipusios klaipėdietės ieškinį prašė atmesti.
Klaipėdos miesto savivaldybė nurodė, kad dar 2018 m. yra nuspręsta gyventojus iš namo iškeldinti. Tiesa, nenurodyta data, kada tai bus padaryta. Su gyventojais vykusios derybos, tačiau jokių lūkesčių dėl iškeldinimo jiems nebuvę suteikta.
Uosto direkcija atkreipė dėmesį, kad „Klaipėdos Smeltė“ įrengė sklindantį garsą izoliuojančią sienutę, Lietuvos geležinkeliai“ suvirino bėgių sandūras šalia namo. Geležinkelio kelyje pagal namą sumažintas greitis. Pro šalį juda ne ilgesni nei 60 vagonų sąstatai, tai taip pat mažina triukšmą.
Teismai įvertino pastangas
Teisme aiškėjo, kad nei Klaipėdos miesto savivaldybė, nei Uosto direkcija ką nors daugiau padaryti negalinčios, nes jos nevaldo geležinkelio. „Lietuvos geležinkeliai“ nors jį ir valdo, bet jie negalintys vykdyti viešojo administravimo funkcijų. Gyventojų iškeldinimu rūpinasi Klaipėdos miesto savivaldybė. Ji atliekanti procedūrą, kurios galutinis rezultatas – gyventojus iškeldinti.
Vilniaus apygardos administracinis teismas laikėsi nuostatos, kad tiek Klaipėdos miesto savivaldybė, tiek Uosto direkcija stengėsi imtis veiksmų, kad traukinių triukšmas prie namo mažėtų.
Teisme pripažinta, kad Uosto direkcija dėjo pastangas, kad problema dėl triukšmo būtų sprendžiama. Taip pat ji ragino uosto naudotojus nuolat diegti triukšmą mažinančias priemones.
Klaipėdos miesto savivaldybė, kuri tiesiogiai atsakinga už triukšmą mieste, Vilniaus apygardos teismo taip pat buvo pripažinta dariusi žingsnius, kad namo prie geležinkelio gyventojų vargai būtų lengvesni. Savivaldybė siūlė riboti geležinkelių eismą, siekė gauti iš Uosto direkcijos pinigų dėl gyventojų iškeldinimo, organizavo nekilnojamojo turto pirkimą, reikalavo iš uosto ir geležinkelininkų triukšmo prevencijos veiksmų plano, su prašymu kreipėsi į Susisiekimo ministeriją dėl triukšmo mažinimo, rengė gatvės techninį projektą, kuriuo remiantis būtų galima namą perduoti uosto reikmėms ir iškeldinti gyventojus.
To, ką darė institucijos, pakako, kad pradžioje Vilniaus apygardos teismas, o neseniai ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas stotų ne gyventojos, o uosto, geležinkelininkų ir miesto administracijos pusėn.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prie „Bastionų namų“ architektūrinės idėjos tobulinimo prisijungė Klaipėdos architektai2
Architektūrinė urbanistinė idėja, pagal kurį apleistoje Klaipėdos senamiesčio zonoje šalia Jono kalnelio bus suprojektuotas ir pastatytas naujas gyvenamųjų namų su komercinėmis patalpomis kompleksas, dar bus koreguojama. Statytojo iniciatyva ...
-
Šią vasarą prasidės Danės gatvės rekonstrukcija2
Klaipėdos rajono savivaldybė ieško rangovo, rekonstruosiančio Danės gatvę Sendvario seniūnijoje. Konkursą paskelbtas šią savaitę. Jis turėtų užtrukti apie tris mėnesius, tad jau birželį planuojama su laimėtoju pasirašyti su...
-
Šventę pajūryje kartins blogas oras2
Sinoptikai teigia, kad artimiausiu metu sulauksime visokių orų: ir iš Arkties atplūstančio šalčio, ir stipraus vėjo nuo Atlanto, ir kelių giedresnių bei šiltesnių dienų. Nusiminti neverta, juk pavasaris dar tik prasideda. ...
-
Ant pieštuko galo – ir Klaipėdos praeitis
Klaipėda ir jos apylinkės dešimtmetį kaustė Normandijoje gyvenančio prancūzo gydytojo François Leclerco dėmesį. Jis bandė minti Antrojo pasaulinio karo metais užmintas mįsles, susijusias su savo tėvo ir jo tėvynainių pėdsakais Klai...
-
Nepasitenkinimas dėl įrašų feisbuke: nežinomi asmenys pasisavino sporto tarybos pavadinimą1
Visuomeniniais pagrindais veikianti patariamoji institucija – Klaipėdos sporto taryba susirūpino savo įvaizdžiu viešojoje erdvėje. Esą kažkokie nežinomi asmenys tuo pačiu Klaipėdos sporto tarybos pavadinimu sukūrė feisbuke paskyrą ir ...
-
B. Markauskas: balsuodami už gyventojų idėjas, mes visi verčiame naują puslapį1
Pernai žengę pirmuosius žingsnius su Dalyvaujamuoju biudžetu, turbūt, net nelabai tikėjome, kad jau pirmaisiais metais sulauksime tiek daug gyventojų idėjų. Tačiau dabar akivaizdu, kad šis projektas žmonių labai lauktas. Aktyvumas buvo labai...
-
V. Šileika – naujasis Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas
Uostininkus vienijanti Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija turi naują prezidentą. Juo po ketverių metų pertraukos vėl išrinktas Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika. ...
-
Paaiškėjo, kas užteršė Salantą8
Nuo pirmadienio iki ketvirtadienio aplinkosaugininkai ekskavatoriais kasinėję Salantų miestelio apylinkes, pagaliau atrado, iš kur į aplinką galėjo patekti dyzelinas. Požeminės drenažo sistemos tyrėjus nuvedė į miestelio pakraštyje es...
-
STT tyrime – Kretingos politikas: kyšiai buvo perduodami grynaisiais?20
Specialiųjų tyrimų tarnybos atliktoje plataus masto operacijoje įtarimai pareikšti 35 asmenims, keturi iš jų yra privačių įmonių vadovai ir šeši – gydymo įstaigų vadovai. STT įtarimus pareiškė ir buvusiam K...
-
Klaipėdiečius siutina duobės gatvėse6
Po žiemos gatvėse atsivėrusios duobės klaipėdiečius varo iš proto. Gyventojai įvairiose vietose fiksuoja įgriuvas ir asfalto duobes. ...