- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rytinės Baltijos uostuose nuo Suomijos iki Lenkijos, įskaitant ir Lietuvą, uostai yra užversti tuščiais konteineriais.
Konteineriai iš Rusijos
Vien Klaipėdos konteinerių terminale šiuo metu yra apie 16 tūkst. konteinerių. Dauguma jų yra tušti, atgabenti iš Rusijos uostų. Tuščiais konteineriais užstatytos netgi šios bendrovės prieigos. Jie sukrauti pagal Perkėlos gatvę.
Konteinerių bumas rytinės Baltijos uostuose prasidėjo po Rusijos įsiveržimo į Ukrainą, kai tarptautinės laivybos kompanijos pradėjo atsisakyti gabenti į Rusiją konteinerius.
Iš Rusijos sugrąžinti tušti konteineriai ėmė kauptis rytinės Baltijos uostuose. Nebelikus konteinerinių linijų į Rusiją, Baltijos jūroje – daugiausia į Sankt Peterburgo uostą, nemažos dalies konteinerių tarsi nebereikia.
Kiek ilgai Baltijos uostai bus pilni konteinerių, kol kas neaišku. Daug konteinerių yra susikaupę ir Vakarų Europos Šiaurės jūros uostuose. Konteinerių kaupimuisi įtakos turėjo ir prieš kurį laiką į Kiniją vėl sugrįžęs COVID-19 virusas. Dėl jo buvo uždaryti keli Kinijos regionai, įskaitant ir uostamiesčius su dideliais konteinerių terminalais.
Konteinerių bumas rytinės Baltijos uostuose prasidėjo po Rusijos įsiveržimo į Ukrainą, kai tarptautinės laivybos kompanijos pradėjo atsisakyti gabenti į Rusiją konteinerius.
Atsisako brangių konteinerių
Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika teigė, kad konteineriai uostuose stringa ir dėl to, kad daugybę metų augęs krovinių perkėlimo į konteinerius lygis pernai, o ypač šiemet, ėmė mažėti.
Kroviniai iš konteinerių, ypač birūs, pereina į sausakrūvius laivus. Taip atsitiko todėl, kad konteinerinių laivų frachtų įkainiai nuolat augo ir pasiekė kosmines aukštumas.
Krovinių siuntėjai tai įvertino, paskaičiavo ir suprato, kad iki 2019 m. buvęs pigiausias krovinių gabenimo būdas konteineriais tapo nebe toks palankus. Paaiškėjo, kad frachtuoti net ir vidutinio dydžio laivą ir juo gabenti krovinius yra pigiau, nei krauti juos į konteinerius.
V.Šileika svarstė, kad krovinių perėjimas iš konteinervežių į kitus laivus sukėlė tam tikro nerimo. Kai kuriose tarptautinėse konteinerinės laivybos linijose konteinerių gabenimo frachtai sustojo kilti arba netgi ėmė mažėti.
Teritorija: tušti konteineriai kaupiami ir prie Kairių gatvės. V. Matučio nuotr.
Užstrigę lengvieji automobiliai
Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje padaugėjo konteinerių, kurie į Ukrainą keliauja per Klaipėdos uostą. Gana sudėtingas yra jų gabenimo kelias, nes per Lenkiją yra europinė geležinkelio vėžė.
Nemažą dalį konteinerių stengiamasi vežti sunkvežimiais. Už konteinerio nugabenimą iš Klaipėdos uosto į Ukrainą vairuotojui mokama po 500–600 eurų. Vienas vairuotojas per mėnesį gali susukti 4–5 reisus.
Su Ukraina susijusi ir kita Klaipėdos uosto problema. Jame kaupiasi iš JAV atvaryti lengvieji automobiliai po avarijų. Dauguma jų į uostą taip pat buvo atgabenti konteineriuose.
Automobilius buvo užsakę ukrainiečiai, tačiau jie dėl karo neskuba jų pasiimti. Kai kurios mašinos jau stovi po 3–5 mėnesius. Gali būti, kad dalis mašinas įsigijusių ukrainiečių žuvo kare, kiti gal pateko į okupacines zonas, pakviesti į Ukrainos kariuomenę ir negali atsiimti automobilių.
Dideliais amerikietiškais lengvaisiais automobiliais jau yra užkišti ne tik dalis Klaipėdos uosto terminalų, bet ir transporto bendrovių aikštelės aplink Klaipėdą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų9
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo7
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?22
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?11
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas18
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių2
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...