- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rytinės Baltijos uostuose nuo Suomijos iki Lenkijos, įskaitant ir Lietuvą, uostai yra užversti tuščiais konteineriais.
Konteineriai iš Rusijos
Vien Klaipėdos konteinerių terminale šiuo metu yra apie 16 tūkst. konteinerių. Dauguma jų yra tušti, atgabenti iš Rusijos uostų. Tuščiais konteineriais užstatytos netgi šios bendrovės prieigos. Jie sukrauti pagal Perkėlos gatvę.
Konteinerių bumas rytinės Baltijos uostuose prasidėjo po Rusijos įsiveržimo į Ukrainą, kai tarptautinės laivybos kompanijos pradėjo atsisakyti gabenti į Rusiją konteinerius.
Iš Rusijos sugrąžinti tušti konteineriai ėmė kauptis rytinės Baltijos uostuose. Nebelikus konteinerinių linijų į Rusiją, Baltijos jūroje – daugiausia į Sankt Peterburgo uostą, nemažos dalies konteinerių tarsi nebereikia.
Kiek ilgai Baltijos uostai bus pilni konteinerių, kol kas neaišku. Daug konteinerių yra susikaupę ir Vakarų Europos Šiaurės jūros uostuose. Konteinerių kaupimuisi įtakos turėjo ir prieš kurį laiką į Kiniją vėl sugrįžęs COVID-19 virusas. Dėl jo buvo uždaryti keli Kinijos regionai, įskaitant ir uostamiesčius su dideliais konteinerių terminalais.
Konteinerių bumas rytinės Baltijos uostuose prasidėjo po Rusijos įsiveržimo į Ukrainą, kai tarptautinės laivybos kompanijos pradėjo atsisakyti gabenti į Rusiją konteinerius.
Atsisako brangių konteinerių
Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika teigė, kad konteineriai uostuose stringa ir dėl to, kad daugybę metų augęs krovinių perkėlimo į konteinerius lygis pernai, o ypač šiemet, ėmė mažėti.
Kroviniai iš konteinerių, ypač birūs, pereina į sausakrūvius laivus. Taip atsitiko todėl, kad konteinerinių laivų frachtų įkainiai nuolat augo ir pasiekė kosmines aukštumas.
Krovinių siuntėjai tai įvertino, paskaičiavo ir suprato, kad iki 2019 m. buvęs pigiausias krovinių gabenimo būdas konteineriais tapo nebe toks palankus. Paaiškėjo, kad frachtuoti net ir vidutinio dydžio laivą ir juo gabenti krovinius yra pigiau, nei krauti juos į konteinerius.
V.Šileika svarstė, kad krovinių perėjimas iš konteinervežių į kitus laivus sukėlė tam tikro nerimo. Kai kuriose tarptautinėse konteinerinės laivybos linijose konteinerių gabenimo frachtai sustojo kilti arba netgi ėmė mažėti.
Teritorija: tušti konteineriai kaupiami ir prie Kairių gatvės. V. Matučio nuotr.
Užstrigę lengvieji automobiliai
Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje padaugėjo konteinerių, kurie į Ukrainą keliauja per Klaipėdos uostą. Gana sudėtingas yra jų gabenimo kelias, nes per Lenkiją yra europinė geležinkelio vėžė.
Nemažą dalį konteinerių stengiamasi vežti sunkvežimiais. Už konteinerio nugabenimą iš Klaipėdos uosto į Ukrainą vairuotojui mokama po 500–600 eurų. Vienas vairuotojas per mėnesį gali susukti 4–5 reisus.
Su Ukraina susijusi ir kita Klaipėdos uosto problema. Jame kaupiasi iš JAV atvaryti lengvieji automobiliai po avarijų. Dauguma jų į uostą taip pat buvo atgabenti konteineriuose.
Automobilius buvo užsakę ukrainiečiai, tačiau jie dėl karo neskuba jų pasiimti. Kai kurios mašinos jau stovi po 3–5 mėnesius. Gali būti, kad dalis mašinas įsigijusių ukrainiečių žuvo kare, kiti gal pateko į okupacines zonas, pakviesti į Ukrainos kariuomenę ir negali atsiimti automobilių.
Dideliais amerikietiškais lengvaisiais automobiliais jau yra užkišti ne tik dalis Klaipėdos uosto terminalų, bet ir transporto bendrovių aikštelės aplink Klaipėdą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gargžduose prasideda 770-ojo miesto gimtadienio renginiai
Ketvirtadienį prasideda keturias dienas truksiantys Gargždų miesto gimtadienio renginiai. ...
-
Uostamiestyje prasideda seniūnaičių rinkimai
Klaipėdos gyventojai jau kviečiami teikti kandidatus į seniūnaičius. Siūlymų laukiama mėnesį – iki birželio 30-osios ...
-
Asociacijos „Klaipėdos regionas“ prezidentu tapo B. Markauskas3
Šią savaitę asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime išrinktas naujas prezidentas. Juo tapo Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas, pakeitęs Palangos merą Šarūną Vaitkų. ...
-
Atliekų kultūros egzaminas išjudino Vakarų Lietuvą2
Ar sugebėtumėte įvardinti, koks žmogaus vartojamas ir neatsakingai išmestas maisto produktas, pagamintas iš naftos, pražudo milijonus Žemės gyvūnų? Gal niekad ir nesusimąstėte, kad tai – kramtomoji guma. Ji nesuyra šimtus ...
-
Penki mėsainiai – per 15 minučių2
Sekmadienį, minint Tarptautinę mėsainių dieną, Klaipėdoje, Žvejų g. esančiame restobare „Gaisrinė“, vyko mėsainių valgymo čempionatas. Varžėsi net 20 dalyvių, iš kurių geriausią rezultatą pavyko pasiekti vos vienam –...
-
Neįprastas vaizdas: eismą centre reguliavo buteliu5
Antradienį per pietus Klaipėdoje vairuotojai stebėjo neįprastą vaizdelį. Panašu, kad gerokai įkaušęs vyriškis eismą judrioje sankryžoje mėgino reguliuoti buteliu. ...
-
Dėl Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos – varžytuvės18
Birželio 1-ąją paaiškės naujasis Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos statusas. Stiprinant valstybines kolegijas, šią įstaigą prisijungti norėtų Klaipėdos valstybinė kolegija ir Klaipėdos universitetas, nors pati Jūreivy...
-
Jau pasipylė vasaros traumos2
Išsiilgtoji vasara vilioja patirti kuo daugiau nuotykių. Kartu vasara yra ir karščiausias laikotarpis medikams bei gelbėtojams. Tik šiltajam metų laikui būdingos traumos jau prasidėjo. ...
-
Eksperimentas pavyko: hidrauliniai bandymai Klaipėdoje atliekami per vieną parą4
Kasmet AB „Klaipėdos energija“ klientai turėdavo sukti galvą, kaip šaltomis pavasario dienomis ar karštą vidurvasarį kelias paras išsiversti be karšto vandens. Būtent tokių nepatogumų vartotojams sukeldavo centra...
-
Žvynelinė yra daugiau nei tik odos liga2
Nors klaipėdiečius jau džiugina šiltasis sezonas, dalis žmonių pilnavertiškai mėgautis šiais malonumais negali – privalo vilkėti drabužius stačiomis apykaklėmis ir ilgomis rankovėmis, dėvėti pirštinės, o kartu k...