Quantcast

Naujam tiltui namas – ne kliūtis

Daugiabučio gyventojus ištiko šokas, kai jie sužinojo, kad Bastionų gatvės tiltas bus pastatytas prieš pat jų namo langus. Žmonės nė neabejoja, kad keturių eismo juostų tiltas jų gyvenimą pavers nesibaigiančiu košmaru dėl automobilių srautų, triukšmo ir išmetamųjų dujų. Tačiau šie galimi klaipėdiečių interesų pažeidimai be jų pačių kol kas nieko nedomina.

Klaipėdos daugiabučio gyventojus ištiko šokas, kai jie sužinojo, kad Bastionų gatvės tiltas bus pastatytas prieš pat jų namo langus. Žmonės nė neabejoja, kad keturių eismo juostų tiltas jų gyvenimą pavers nesibaigiančiu košmaru dėl automobilių srautų, triukšmo ir išmetamųjų dujų. Tačiau šie galimi klaipėdiečių interesų pažeidimai be jų pačių kol kas nieko nedomina.

"Tai – tragedija"

Danės g. 31 daugiabutis – būtent tas "kraštinis" namas, kuriam teks tapti naujo inžinerinio kūrinio artimiausiu kaimynu. Kitaip tariant, planuojamas Bastionų gatvės tiltas atsiras prieš pat jų langus.

Minėtame name yra 60 butų, kuriuose gyvena apie 200 žmonių.

Šio namo gyventoja 72-ejų klaipėdietė Elvyra Docienė teigė, kad piliavietėje pamačiusi eksponuojamą viso miesto maketą pirmą kartą ir sužinojo, jog prieš pat jos namą suplanuotas naujas tiltas.

"Kai pamačiau, pašiurpau. Toks monstras atsiras prieš pat langus, visi mano buto langai yra į gatvę. Ir ne tik mano, 20-ies butų langai – tik į gatvę. Ir taip to triukšmo užtenka, o kas bus, kai čia ims važiuoti viso miesto transportas? Tai – tragedija", – susijaudinimo neslėpė E.Docienė.

Esą net pastačius triukšmą blokuojančią sienelę, problemos neišspręstų, nes ji vis tiek neuždengs viso penkiaaukščio.

Moteris tikisi, kad pavyks suburti gyventojų iniciatyvinę grupę, kuri mėgins ginti savo interesus.

"Man labai keista, juk vicemeras Artūras Šulcas kalbėjo, kad miesto centre automobilių visai neliks, o dabar didžiausią tiltą jiems stato. Jie gi stengėsi, kad Klaipėda būtų paskelbta sveiku miestu. Tai kaip čia iš tikrųjų yra: viena kalba, kita daro?" – klausė klaipėdietė.

Moteris būgštavo, kad prasidėjus tilto statyboms gali skilti jų namo sienos, nes daugiabutis pastatytas 1964 m., kai kurios jo sienos jau skilusios.

Esą prieš 5–6 metus planuota atlikti monitoringą dėl aplinkosaugos reikalavimų, dėl poveikio gyventojų sveikatai, tačiau tie planai ir liko popieriuje.

Projektuotojai problemų nemato

Tilto projektavimo darbų konkursą laimėjusios bendrovės "Kelprojektas" inžinerinių statinių projektavimo direktorius Gintaras Bajoras tikino, kad naujo tilto konstrukcijos baigsis 10 m nuo krantinės ir priešais esančio namo gyventojams įtakos neturės.

"Mes projektuosime tiltą pagal miesto patvirtintą detalųjį planą. Ten prieš Danės g. 31 namą yra suplanuotas tiltas, jį ir projektuojame. Mes neanalizuojame transporto srautų", – pabrėžė G.Bajoras.

Klaipėdietis architektas Edmundas Andrijauskas, kuris taip pat prisideda prie būsimo tilto projektavimo, teigė, kad tiltas nuo Danės g. 31 namo bus maždaug už 200 m ir gyventojams nepatogumų nesukels.

"Atvirai tariant, nematau didelės problemos. Visame mieste yra gatvių ir sankryžų, atsiras dar viena. O minėtas namas yra mūrinis, todėl tilto statybas tikrai atlaikys. Dabar niekas polių nebekala, kaip senais laikais, jie bus gręžiami į gruntą, o tilto atramos bus kairiajame Danės krante, tad gyventojams nėra ko baimintis", – tikino E.Andrijauskas.

Rūpintis reikėjo anksčiau?

Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas tikino, kad Bastionų gatvė nuo tilto "atsirems" ne į Danės g. 31 namą, o pasisuks pro buvusį "Telekomo" pastatą į Laivų skersgatvį. Tad esą automobilių srautas "neriedės tiesiai į namą".

Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas teigė, kad gyventojai dėl būsimų tilto statybų turėjo reikšti nerimą, kai buvo tvirtinamas miesto bendrasis planas, o ne dabar, kai viskas nuspręsta ir patvirtinta.

"Detaliuoju planu buvo koreguota trajektorija ir net atskiroje Miesto transporto studijoje buvo numatytos tos visos trasos, kur senamiesčiu turėtų driektis dar viena arterija. Gyventojai, žinoma, yra nekalti, bet yra planai, reikia juos sekti, o kad Bastionų gatvė ir tiltas bus statomas, mes jau seniai trimituojame. Dabar yra laimėtojas, jis rengs techninį projektą, kuris dar gali keistis, nes dabar yra tik projektavimo pradžia", – sakė R.Zulcas.

Tikrasis projektas bus parengtas per pusantrų metų ir tada įgyvendinamas. O tiltas esą buvo ne momentinis sprendimas.

"Miestas turi daug vystymosi planų. Atsiranda gatvių, o tiltas Klaipėdoje statomas vienąkart per šimtą metų", – pabrėžė R.Zulcas.

Nugriaus namą Bangų gatvėje

Danės g. 31 namo gyventojų ramybė ne vienintelė auka naujojo tilto labui. Dar pernai apsispręsta, jog statant naująjį Bastionų gatvės tiltą bus nugriautas Bangų g. 11 esantis gyvenamasis namas.

Tokiam užmojui pritarė ir paveldosaugininkai. Juolab projektuotojai tikino, kad pats namas architektūriškai nėra vertingas, labiau vertinamas pats Bangų gatvėje esančių namų išsidėstymas. Tačiau net ir jam ypatingos reikšmės minėtas daugiabutis esą neturi.

Planuota, kad nuvertus Bangų gatvės 11 namą jį būtų galima pakeisti nauju 2–3 aukštų gyvenamuoju namu.

Dar prieš metus projekto rengėjai dienraščiui teigė, jog norint, kad senamiestis kvėpuotų, reikia "aukos".

Vis dėlto toks valdininkų užmojis buvo supykdęs uostamiesčio visuomenininkus. Vilniuje būrelis klaipėdiečių surengė protestą.

Tačiau tada tarp protestuotojų minėto namo gyventojų nebuvo. Vis dėlto saujelė supykusių uostamiesčio pastatų saugotojų nesugebėjo pakeisti šio sprendimo.

"Veikiausiai geresnio sprendimo nėra, nukreipiant transporto srautą nuo senamiesčio. Manyčiau, kad tai yra santykinai nedidelė auka, saugant šią aplinką. Nereikia pamiršti ir tų, kurie gyvena pačioje miesto širdyje, jie taip pat kenčia nuo vibracijos ir triukšmo. Kalbant platesne prasme, manau, kad apskritai situacija gerės", – teigė Klaipėdos savivaldybės Paveldosaugos skyriaus vadovas Vitalijus Juška.

Išdygs naujų butų kvartalas

Be griovimų dėl Bastionų gatvės tilto planuojamos ir naujos statybos.

Kairėje Danės upės pusėje, šalia Jono kalnelio, kur šiuo metu plyti tuščios laukymės, suprojektuotas gyvenamųjų namų kvartalas.

Šie namai turėtų atsirasti visai prie pat naujosios Bastionų gatvės arterijos, kuria planuojama paleisti visą viešojo transporto srautą, dabar riedantį Biržos tiltu.

Tad klausimas, ar toks jau bus geras pasirinkimas įsikurti šalia upės naujai sumanytame kvartale, pro kurį nenustojamai kursuos automobiliai ir miesto autobusai?

Kodėl laimėjo "Kelprojektas"?

Bastionų gatvės tiltas turėtų būti baigtas po trejų metų. Savivaldybės atstovai praeitą savaitę pasirašė sutartį su projektuotojais.

Konkursą laimėjo Kauno bendrovė "Kelprojektas", darbus pasiūliusi atlikti už 859 tūkst. eurų. Ir tai buvo ne mažiausia dalyvio kaina.

Dienraščio duomenimis, mažiausios kainos pasiūlymas nuo konkurso laimėtojo skyrėsi apie 100 tūkst. eurų.

"Pasiūlymai buvo vertinami pagal ekonominį naudingumą. Tai reiškia, kad ne tik kaina, bet ir pats pasiūlymas lėmė laimėjimą. Ekonominio naudingumo kriterijus paprastai taikomas didesnės apimties projektuose ir pasirenkamas tada, kai siekiama, kad būsimas pirkimo objektas būtų kokybiškesnis", – teigė Klaipėdos savivaldybės Viešųjų pirkimų skyriaus vadovė Vilma Marcinkevičienė.

Projektavimo darbai paprastai kainuoja bent 10 proc. būsimo objekto statybų vertės. Kas tiltą statys, oficialiai dar neaišku, nes tam bus skelbiamas atskiras konkursas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Šišioniškis

Šišioniškis portretas
Saugokite geriau Memelio senamiestį ,atstatykite Salamander pastatą, atstatykite Šv.Jono bažnyčią ,atkurkite Biržos gatvę (Borsenstrasse),kuri galėtu būti kavinių gatve. Tiltas ir dar modernus senamiestyje NEREIKALINGAS.

memelenderiui

memelenderiui portretas
Jei tamsta kiek nors esi memelenderis, o tai reiškia, kad šiek tiek europietis, tai, turbūt žinai, kad gražiausios senamiesčio gatvės yra skirtos pėstiesiems, kurios tampa jaukiomis viešomis erdvėmis, sutraukiančiomis minias žmonių, kurie automobilius palieka atokiau ir eina psidžiaugti erdvėmis , apsaugotomis nuo automobilių eismo, kur yra lauko kavinės, groja gatvės muzikantai,trykšta fontanai.Žiemą čia jaukus apšvietimas ir žieminėmis puokštėmis papuošta erdvė, kuri kvėpuoja Kalėdų jausmu.Tur būt jauti apie ką kalbu?Jausmas pažįstamas-Prahoje, Gdanske,Rygoje,Taline ir net Vilniuje.Tai kodėl Klaipėdoje to negali būti?Gal todėl, kad tamsūs memellanderiai čia gyvena ir į Europos miestų praktiką jiems nusispjaut.Geriau kaip Rusijoje, suvažinėkime visus dviratininkus, aptaškykime pėsčiuosius-juk jie tik žemės dulkės!O štai aš, su automobiliu, tai kietas!Gal reikėtų ir Akropolio vidaus gatvėje paleisti eismą-ko ten tie pėstieji vaikšto-šalin juos! O jei rimtai, atkurkime miesto jaukumą!

Žavingiausia

Žavingiausia portretas
kad visa ta hrenovina-tiltas, gatvės,,vinguriavimai" jos išlindimas prie sankryžos kuris iš jos padarys velniai žino ką, pagamintas vien dėl vieno numatyto statyti septynaukščio:DDDDD)...
VISI KOMENTARAI 39

Galerijos

Daugiau straipsnių