- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo gegužės 1 d. įsigaliojo nauji reikalavimai dulkėtumui, kurie gali turėti įtakos tolesnei uosto veiklai.
Nauja tvarka dėl taršos
Minimalūs reikalavimai dulkėtumui mažinti apima krovinių laikymą, krovą ir palaidų kietųjų medžiagų pervežimą.
Ši tvarka naujai sukurtoms veikloms jau taikyta nuo šių metų kovo 1 d., o senoms – nuo gegužės 1 di. Tvarka nuo gegužės 1 dienos labiausiai ir paliestų uostą. Pagal naująją tvarką, už bet kokią taršą kietosiomis dalelėmis įmonės nuo gegužės 1 d. sulauktų baudų už dulkėtumą, sukeltą už įmonės ribų.
„Uosto direkciją numatoma skirti įstaigoms, kurios turi atlikti aplinkos taršos monitoringą. Dėl poveikio aplinkai vertinimo nedarysime krovos bendrovėms jokių nuolaidų“, – yra teigęs aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Iki šiol uoste pasitaikė atvejų, kai į miesto gyvenamąją aplinką pasklisdavo dulkės. Miestiečiai valė jas nuo palangių ir viešai demonstravo. Tradiciškai dėl taršos niekas kaltės neprisiimdavo, aiškinta, kad ji neviršija nustatytų normų.
Dabar, pagal naująją tvarką, užtektų konstatuoti dulkių sklidimo faktą už teritorijos.
Pagal naują tvarką, įmonės turės arba taisytis, arba nutraukti krovą, kitokių išlygų, matyt, nebus.
Teks taisytis arba nebekrauti
„Klaipėdos uoste daug darome dėl aplinkosaugos, kalbamės su įmonėmis, Aplinkos apsaugos agentūra, ministerija. Dėl to, kad pramonė yra mieste, klausimai tampa tik sudėtingesni. Pastaruoju metu ir žmonės tapo netolerantiški“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Anot jo, kiekviena įmonė atskiram kroviniui turi taršos leidimą. Ji privalės atitikti reikalavimus, nes kitokių variantų nėra.
„Pagal naują tvarką, įmonės turės arba taisytis, arba nutraukti krovą. Kitokių išlygų, matyt, nebus. Šiandien pagal išduotus taršos leidimus uosto įmonės numatytos tvarkos laikosi“, – konstatavo A.Latakas.
Algis Latakas / Redakcijos archyvo nuotr.
Griežčiausi reikalavimai
„Klaipėdos uosto krovos kompanijos supranta aplinkos tvarumo reikšmę. Taip pat suprantame, kad artimiausiu metu nepavyks konteinerizuoti ar kitaip supakuoti visus birius krovinius, kurie yra kraunami Klaipėdos uoste. Krovos kompanijos neturi tikslo teršti. Jų tikslas yra teikti klientams kokybiškas paslaugas, užtikrinti, kad įtaka teršimui nuo tos paslaugos būtų minimali tiek aplinkai, tiek ir gyventojams“, – tikino Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.
Jo teigimu, krovos kompanijos rimtai vertino ir ruošėsi nuo gegužės pirmosios įsigaliojusiai tvarkai. Buvo peržiūrėtos krovos technologijos, optimizuoti procesai, stiprinama kontrolė. Taip pat su naujais reikalavimais buvo supažindinami darbuotojai, mokomi, kaip dirbti esant griežtesnėms sąlygoms.
„Nenoriu sakyti, kad iki gegužės pirmosios uosto kompanijos nieko neveikė, nesiėmė priemonių ir leido teršalams nevaldomai sklisti. Visos kompanijos ėmėsi tam tikrų priemonių, skyrė didesnį dėmesį galimai taršai suvaldyti“, – kalbėjo V.Šileika.
Ar bus uostui, miesto gyventojams koks nors poveikis dėl įsigaliojančių griežtesnių reikalavimų? Anot V.Šileikos, uostas diegs papildomų priemonių dėl galimos taršos. Dėl to gali didėti uosto kompanijų krovos kaštai, savikaina. Taip pat uostui gali tekti atsisakyti dalies krovinių.
Klaipėdos uostas gali atsidurti ir nevienodose konkurencingumo sąlygose su kitais regiono uostais. Išskirtinai griežtesni reikalavimai dėl dulkėtumo, kokie įdiegiami Klaipėdos uoste, kituose regiono uostuose nėra taikomi.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...