- Ieva Atė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
-
Tarša Klaipėdos mieste – dėl visko kaltas transportas?
Naujausi aplinkos – oro, triukšmo, dirvožemio – tyrimų rezultatai gyventojus privertė suabejoti jų patikimumu.
Nustatė, kur triukšmingiausia
Klaipėdiečiams pristatyti pernai atlikto Klaipėdos savivaldybės aplinkos (oro, triukšmo, dirvožemio, biologinės įvairovės ir želdinių) monitoringo rezultatai.
Triukšmą mieste matavusio Darnaus vystymosi instituto atstovas Ramūnas Markauskas išskyrė dešimt triukšmingiausių miesto vietų.
Sąrašo viršuje atsidūrė Kretingos g. 65 ruožas prie gyvenamojo namo, J.Janonio g. 10, Žvejų g. 1 (šalia Biržos tilto), Tiltų g. 27, Bangų g. 6.
Taip pat į tyrėjų sudarytą dešimtuką pateko ir Pilies g. 3 (teritorija ties Vakarų Baltijos laivų statykla), Tilžės g. 39 (prie Klaipėdos Sendvario progimnazijos), Taikos pr. 48, Taikos pr. 82 (greta žiedinės sankryžos) bei pietinė Rimkų gyvenvietės dalis (Lanko g. 2).
Pasak R.Markausko, pernai pavasario, vasaros ir rudens sezonų metu maksimalus triukšmo lygis dieną buvo viršytas 75 proc. matavimo vietų, todėl, palyginti su 2018-aisiais, situacija yra truputį geresnė (pernai viršyta 88 proc. tirtų vietų). Vakaro metu situacija panaši, atitinkamai 75 ir 86 proc.
Naktį absoliučioje daugumoje tirtų vietų ribinis triukšmo lygis taip pat reikšmingai viršytas, pernai – 63,6 proc., 2018-aisiais – 82 proc.
R.Markausko žodžiais, triukšmo rodiklius lemia metai po metų Klaipėdoje nesikeičianti situacija – transporto intensyvumas ir nelygi gatvių danga.
Kodėl duomenys skiriasi?
Išklausę pranešimą susirinkę seniūnaičiai, visuomenininkai, politikai skubėjo užduoti klausimus.
Vitės bendruomenės ir Klaipėdos miesto seniūnaičių pirmininkas Tomas Meškinis teiravosi, kodėl tos vietos, dėl kurių gyventojai skundžiasi dažniausiai, mokslininkams atrodo tylios?
Esą Nacionalinio visuomenės sveikatos centro duomenys, gauti pagal klaipėdiečių skundus prie geležinkelio ir uosto įmonių, kardinaliai skiriasi.
„Mes nereaguojame į skundus ir neatliekame patikrinimų. Tai – savivaldybės reikalas. Mūsų misija yra stebėsena, todėl šio tyrimo rezultatai vertingi ir naudotini ateityje, tai yra po penkių metų, kai bus įvykdyta programa. Konkrečiame taške sprendžiant ginčus ar problemas, jie neturėtų būti arbitras. Monitoringo tikslas visai kitas“, – atrėmė Darnaus vystymosi instituto atstovas.
Tarybos narys Saulius Budinas domėjosi, kodėl į gerąją pusę pasikeitė 2017-ųjų ir praėjusių metų rodikliai, jeigu nesumažėjo nei transporto priemonių skaičius mieste, nei uosto krova?
Pranešėjo teigimu, rezultatų skirtumą 2017 ir 2019 metais galėjo lemti laikas, kada buvo matuojamas triukšmas. Esą remiantis metodika, dienos metas yra nuo 6 val. ryto iki 18 val. vakaro.
Kiekvienas matavimas, nors ir toje pačioje vietoje, veikiausiai vyko skirtingu laiku.
„Tai kaip galima lyginti nelygintinus dalykus? Monitoringe labai svarbus momentas yra palyginamumas. Tokie matavimai yra niekiniai“ – piktinosi visuomenininkas Arvydas Urbis.
Problema – azoto dioksidas
Pajūrio tyrimų ir planavimo instituto mokslininkė Raimonda Ilginė aptarė oro ir šiaurinės miesto dalies dirvožemio monitoringus.
Pasak specialistės, aplinkos oras pernai buvo stebimas daugiau nei 30 miesto vietų.
Atlikti tyrimai parodė, kad miesto oras labiausiai teršiamas autotransporto emisijomis – konkrečiai azoto dioksidu. Leistinos normos dažniausiai viršytos ties pagrindinių gatvių sankryžomis.
Didžiausi tokios taršos taškai – Herkaus Manto g. ir S.Daukanto g. sankryža, Pilies g. ir Daržų g. sankryža bei Minijos g. ir Naikupės g. sankryža. Instituto mokslininkų paimtus mėginius tyrė Londone esanti laboratorija.
R.Ilginė taip pat paminėjo, kad taršiausiuose taškuose pakabinti brangūs kaupikliai žmonių buvo suniokoti. Viena tokių vietų – Šilutės plentas. Dėl sugadintų prietaisų kreiptasi į policiją.
Dirvožemio tarša buvo matuota 58 vietose tik šiaurinėje miesto dalyje, taip pat trijose paplūdimiuose ir maudyklose. Pastarosiose tarša sunkiaisiais metalais ir naftos produktais nenustatyta, tuo metu keturiolikoje tyrimo vietų užfiksuoti chromo kiekio viršijimai arba tie rodikliai – arti ribinės vertės.
Likusios miesto dalies dirvožemį planuojama tirti kitame monitoringo etape.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų6
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo5
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?9
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas15
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių1
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...