- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki šiol taip ir neaišku, kokio uosto reikia Šventojoje ir iš viso ar ten reikia kokio nors uosto.
Ant šleivo pamato...
Aktualus Šventosios uosto klausimas buvo aptartas Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos išplėstiniame pasitarime kartu su jūrine bendruomene.
„Nenorėtume likti nuošalyje, siūlytume jūrininkų, jūrų kapitonų konsultacijas, kaip Palangos savivaldybei geriau ir be klaidų atstatyti Šventosios uostą“, – dėstė jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius.
Jūrų kapitonas Sigitas Šileris įsitikinęs, kad kapitonai galėtų konsultuoti tik uosto saugios laivybos klausimais.
„Dėl paties uosto atstatymo mes nieko negalime. Pirmiausia turi būti finansiniai sprendimai kaip atstatyti uostą. Neseniai kalbėjome su Valentinu Greičiūnu, išgirdome, kad Šventoji kaip uostas yra sugadinta, nes aplink uostą žemės yra privatizuotos“, – pastebėjo S.Šileris.
Jo nuomone, turėtų būti aiškus planas, kokio uosto reikia Šventojoje. Kitaip uosto statyba vyks tarsi namo statymas ant šleivo pamato.
„Galim palaikyti Šventosios uosto atstatymo idėją, nes esame jūrininkai ir pasisakome už jūrinės infrastruktūros plėtimą, bet tada turime žinoti, iš kur bus pinigai. Ir, ar jie nebus išplaunami?“, – svarstė S.Šileris.
Numestas, kad numirtų...
Šventosios uosto atstatymas iki šiol atrodė tarsi nesusipratimas.
„Buvau komisijoje, kuri kas 2-3 metus svarstydavo klausimus susietus su Šventosios uostu. Vyko gal kokie 4 posėdžiai. Kaskart juose būdavo vis nauja Šventosios uosto koncepcija“, – prabilo burlaivio „Brabander“ kapitonas Valdemaras Vizbaras.
Anot jo, pradžioje kalbėta apie 300 vietų jachtų uostą. Po to apie uostą su Būtingės naftos terminalo vilkikais.
„Esu matęs ir 300, ir 3,5 tūkstančių jachtų uostus. Kai paklausiau kur sutalpins 300 jachtų, tuometinis Klaipėdos uosto direktorius Eugenijus Gentvilas atsakė, kad jachtos stovės taip, kaip parodyta paveiksliuke, suprask schemoje“, –prisiminė V.Vizbaras. Jis suskaičiavęs, kad į Šventosios uostą geriausiu atveju būtų tilpusios apie 50 jachtų.
Pradėjus kalbėti apie Būtingės naftos terminalo vilkikus gylis padidėjo nuo 4 iki 6 metrų, o kaina išaugo gal tris kartus.
„Paskaičiavau ir pasakiau, jog buksyrams į Klaipėdą reikės plaukioti 400 metų ir tai gilinimas neatsipirks“, – prisiminė V.Vizbaras.
Jo nuomone, iki šios dienos nėra Šventosios uosto koncepcijos. Palangos savivaldybei tas uostas numestas tam, kad „galutinai numirtų“, nes savivaldybė niekada neturės lėšų, kad tinkamai atstatytų uostelį.
Su Šventosios uostu Lietuvoje viskas buvo daroma tarsi atžagariomis rankomis. Liūdna darosi žvilgtelėjus į netoli esantį Latvijos Pavilostos uostelį.
„Latviai paėmė ir pasidarė uostelį už europinius pinigus Pavilostoje. Jo atsipirkimas fantastiškas. Žinau, nes mano draugai ten dirba. Į Pavilostą atplaukia lygiai tiek pat jachtų kaip į Klaipėdą“, – teigė V.Vizbaras.
Nežada toleruoti nesąmonių
Klaipėdietis, jūrininkas Dionyzas Varkalis prisipažino šešis metus dirbęs su žemsiurbe, kuri valė Šventosios uostą. Taip pat jis yra surinkęs daug dokumentų apie Šventosios uosto statybą nuo 1925 metų.
„Svaičiojimas, kad galima atstatyti Šventosios uostą be molų yra nesuprantamas. Šiaurės vakarų vėjas, kurį vadinu gentviliniu, per savaitę ar dvi visiškai užneša Šventosios uosto kanalą“, - pastebėjo D.Varkalis.
Prisiminta, kad ant to vėjo ir „pasimovė“ 2011 m. Klaipėdos uosto direkcija, kai išgilino Šventosios uosto kanalą. Jis buvo užneštas per kelias dienas, po to kai su panfaromis buvo atidarytas uostas.
„Klaidingai galvojama, kad žemsiurbė be molų išgelbės Šventosios uostą. Nieko nebus. Laivai įplauks į uostą ir bus užblokuoti jame papūtus šiaurės vakarų vėjui. Turės laukti porą mėnesių kol žemsiurbė prakas kanalą“, – svarstė D.Varkalis.
Jo teigimu, jei kanalą bus bandoma kasti nuo jūros pusės gali įvykti ir tragedijų. Šventosios uosto istorijoje taip jau buvo. 1927 m. nuskendo žemsiurbė, kuri bandė prasikasti į uostą nuo jūros pusės. D.Varkalio teigimu, sovietiniais laikais žemsiurbė Šventosios uostą visada valydavo plaukdama iš uosto į jūrą.
Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža teigė, jog norėtų padėti, patarti Palangos savivaldybei dėl Šventosios uosto. Kartu su Dionyzu Varkaliu bandė susitikti su meru. Bet problema esanti, kad nėra Palangos valdžios noro susitikti su jūrininkais.
Klaipėdos jūrinė bendruomenė nenorinti likti nuošalyje. Ji netoleruosianti, jei atstatant Šventosios uostą bus krečiamos nesąmonės, kurios iki šiol buvusios panašios į pinigų „plovimą“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą3
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?13
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai15
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas4
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką4
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...