- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Be Lietuvos, Rusija surado ir kitą priežastį, kodėl jos jūrinė industrija Kaliningrado srityje merdi.
Kaltinimai aplinkiniams
Neseniai Rusijos žiniasklaidoje užkliuvo straipsnis, pavadintas „Lenkai ketina išstumti Rusiją iš Baltijos jūros“. Jame dėstoma, kad „Varšuva intensyviai vysto savo Baltijos jūros uostus, kai svarbiausias Rusijos Baltijos jūros forpostas tame regione – Kaliningrado uostas – pradėjo merdėti“.
Priežastis ta, kad Kaliningrado uosto krova per 2019 m. sumažėjo net 21,3 proc. Iš viso šis uostas krovė 11 mln. tonų. O šalia esančio Klaipėdos uosto krova siekė 46 mln. tonų, didžiausias Lenkijos Gdansko uostas krovė per 52 mln. tonų.
Anksčiau Rusija dėl Kaliningrado uosto bėdų kaltino Lietuvą, kad ši taikanti per didelius geležinkelio tarifus į Kaliningrado uostą riedantiems kroviniams.
Dabar vis dažniau kaltinimų lavina tenka ir Lenkijos uostams, taip pat Klaipėdai, kad šie nuviliojantys krovinius, kurie galėtų būti kraunami Kaliningrado srities uostuose.
Perspektyva: Rusijos ekspertai mano, kad Gdanskas su šiuo planuojamu vystyti išoriniu centriniu uostu Baltijos jūros regione sunaikins ir Klaipėdos uostą. („PortofGdansk“ nuotr.)
Dėl Kaliningrado uosto bėdų kaltinama ir Baltarusija, kuri, užuot siuntusi trąšas į Kaliningrado uostą, krauna jas Klaipėdoje.
Klaipėdai prognozuoja krachą
Rusijoje manoma, kad sparčiai besivystantis Lenkijos Gdansko uostas yra netinkamos Lietuvos politikos Kaliningrado jūrų transporto atžvilgiu rezultatas.
Neva Lietuva aukštais geležinkelio tarifais žlugdo Kaliningrado srities transporto vystymą. Taip ji daranti meškos paslaugą sau ir sukurianti puikias sąlygas vystytis Lenkijos uostams.
„Uostų konkurenciją Baltijos jūros regione šiuo metu vienareikšmiškai laimi Lenkijos uostai. Jei taip ir toliau tęsis, Klaipėdos uosto reikšmė mažės. Nesutardama su Baltarusija, ji neteks šios šalies tranzitinių krovinių. Pačios Lietuvos eksporto ir importo krovinius dėl pigesnių tarifų perims Lenkijos uostai. Lietuvos aprūpinimas paprasčiausiai bus vykdomas per Lenkijos uostus“, – dėstė „InfraNews“ ekspertu įvardytas kažkoks Aleksejus Bezborodovas.
Sunku pasakyti, ar toks eksperto pasisakymas nėra Rusijos propagandinis ginklas prieš Lietuvą ir Klaipėdos uostą.
Bent kol kas nėra jokių požymių, kad Lietuvos kroviniai – eksportas ar importas – rinktųsi ne Klaipėdos, o Lenkijos uostus. Yra tik tokių požymių, kad dalis šiaurinės Lietuvos regionų grūdų derliaus į įvairias pasaulio rinkas gali iškeliauti per Latvijos uostus.
Norėtų pasiimti vilkikus
Šiandien aišku, kad tarp Lietuvos ir Rusijos vyksta ekonominis karas. Rusija bet kokiais būdais ieško, kaip „įžnybti“ Lietuvos ekonomikai.
Tie patys ekspertai įvardija, kad per Klaipėdos uostą kasmet keliauja iki 80 tūkst. technikos vienetų (reikia suprasti sunkvežimių) su Rusijos kroviniais. Tai visiškai įmanoma, nes kai buvo nutraukti keltų reisai iš Kylio į Ust Lugą, dalis sunkvežimių su Rusijos prekėmis keliauja jūrų keltais į Klaipėdos uostą.
Rusijoje rūpinamasi, kad tų 80 tūkst. technikos vienetų negali priimti Kaliningrado srities uostai. Didžiulė kliūtis tam esanti pačios Rusijos milžiniška korupcija.
Kėsinasi: Kaliningrado srities uostininkai iš Klaipėdos norėtų perimti dalį sunkvežimių, kuriais, jų žiniomis, į Rusiją gabenamos prekės. (Vidmanto Matučio nuotr.)
Statant Pionersko uosto kruizinių ir keleivinių laivų terminalą sugebėta išplauti apie 1,6 mlrd. rublių (apie 23 mln. eurų). Rusijos unitarinės įmonės „Rosmorrečflot“ avansu skirti pinigai išnyko keliose vienadienėse Samaros regiono įmonėse.
Gelbės pigesnis laivų kuras?
Rusija Kaliningrado srities regione įvardija turinti pranašumą tiek prieš Lenkijos, tiek prieš Klaipėdos uostą. Kaliningrado srityje laivų bunkeriavimas kuru esantis gerokai pigesnis, todėl net į Gdanską plaukiantys laivai kuro užsukantys į Kaliningrado sritį.
Ekspertai mano, kad kuro nuolaidos galinčios būti viena iš Kaliningrado uosto konkurencijos su kaimyniniais uostais prielaidų, kuri pritrauktų laivus.
Ką tie laivai galėtų veikti Kaliningrado srityje, jei kol kas netgi iki Kaliningrado uosto dėl per siauro ir seklaus laivybos kanalo negali nuplaukti?
Transporto ekspertai vėl iškelia jau kelius dešimtmečius girdimą siūlymą dėl didelio išorinio uosto statybos Kaliningrado srityje. Tradiciškai tokio uosto statybų siūlymai Kaliningrado srityje pasigirsta tuomet, kai šio uosto rezultatai krenta, kaip tai įvyko 2019-aisiais. Tai tarsi Kaliningrado uosto pasiteisinimas ir problemų viešinimas, kad „Maskva žinotų“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis6
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų12
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai5
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba4
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...