Quantcast

Rudens sezono pokyčiai keltų laivyboje

Daliai Europos šalių laisvėjant nuo pandemijos, atsirado pokyčių jūrų keltų laivybos linijose, tarp jų ir Klaipėdos.

Iš Klaipėdos – į naują uostą

Šiemet nuo spalio 1 d. svarbus pokytis įvyks Danijos kompanijos DFDS krovininio maršruto linijoje tarp Klaipėdos ir Danijos Frederisijos/Kopenhagos uostų.

Tarp šių uostų įsiterps dar vienas uostas Danijos Kiogės.

Du kartus per savaitę iš Kiogės uosto bus plaukimas į Klaipėdą ir atgal. Linijoje kursuos „SDK Shipping A/S“ laivybos kompanijos ro-ro laivas „Belgia Seaways“. Šis laivas šių metų vasarą buvo tvarkomas vienoje Lenkijos laivų remonto bendrovėje. Tarp 2 ir 3 denių buvo įrengta nauja rampa, atnaujinta laivo klasė, vyko daugybė kitų smulkesnių darbų.

„Mūsų bendradarbiavimas su „SDK Shipping“ tęsiasi daugelį metų. Galime pertvarkyti maršrutą, kad klientai galėtų geriau pasiekti E20/E47 greitkelius Danijoje, yra geras bendras sprendimas, naudingas ir klientams, ir aplinkai“, – teigė už laivybą atsakingas DFDS viceprezidentas Andersas Refsgaardas.

„Užtikrinsime klientams itin gerą susisiekimą su Klaipėda, kuri yra svarbus Baltijos transporto mazgas. Tai, kad perkeliame plaukimą į Kiogės uostą, atveria naujas galimybes Danijos Zelandijos regionui“, – tikino „SDK Ship-ping“ generalinis direktorius Larsas Jespersenas.

Sujungė Švediją ir Vokietiją

Pokyčiai jau įvyko Švedijoje. Iš Nineshamno atidaryta nauja jūrų greitkelio linija į Vokietijos Rostoko uostą.

Pirmasis reisas vyko rugpjūčio 30–31 d. Liniją atidarė Švedijos laivų savininko „Rederi AB Gotland“ dukterinė įmonė „Hansa Destinations“. Ji iš Švedijos vyriausybės gavo 7,8 mln. eurų vertės paramą už krovinių perkėlimą iš Švedijos kelių į jūrą.

„Rederi AB Gotland“ duomenimis, naujasis maršrutas iš sausumos į jūrą perkels iki 75 tūkst. sunkvežimių.

Linijoje plaukios ro-pax laivas „Drotten“, kur kroviniams yra 1 800 linijiniai metrai, o keleiviams – 119 kajučių. 196 m ilgio laivas, kurio BT 29 746 tonos, statytas 2003 m.

Laivas per savaitę susuks po tris reisus. Pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais išplauks iš Nineshamno, o antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais – iš Rostoko. Reisas į vieną pusę trunka 18 valandų.

Jei linija pasiteisins, į ją bus įtrauktas dar vienas laivas. Į linijos maršrutą planuojama įtraukti ir Gotlando salos Visbio uostą.

Pokyčiai Latvijos linijose

Nemenkus planus stiprinant laivybos linijas iš Latvijos Ventspilio ir Liepojos uostų skelbia Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“.

Iš Ventspilio į Švedijos Nineshamno uostą pradėjo kursuoti jūrų keltai „Stena Scandica“ ir „Stena Baltica“. Abu jie pastatyti 2005 m, prieš pradedant plaukioti Ventspilio ir Nineshamno linijoje buvo modernizuoti – gerokai pailginti. Po remonto Turkijoje „Stena Scandica“ dar buvo remontuojamas Klaipėdoje.

Jie, kaip planuojama, šios linijos apkrovimą padidins 30 proc.

Naujas „Stena Line“ laivas atsiras ir Liepojos–Travemiundės linijoje. Pradėjo kursuoti 186 m ilgio ir 25,6 m pločio „Stena Livia“, pastatytas 2008 m. Jame telpa 750 keleivių ir 200 automobilių. Šioje lini-joje plaukioja ir „Stane Flavia“. Abu šie laivai linijos apkrovimą turėtų padidinti net 40 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
Tai, kad tie keltai iš Klaipėdos į Daniją neima keleivių.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių