- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uoste jau rengiamasi gilinti Malkų įlanką šalia rekonstruotų krantinių.
Darbai kiek užsitęsė
Šiais metais didesnėje Malkų įlankos dalyje buvo baigta gilinti laivybos kanalą iki 14,5 m.
Krovos kompanijos nauju gyliu dar negali naudotis, nes prie krantinių vis dar likę 10 m, o kai kur ir mažesni gyliai.
Vienas pirmųjų naujais gyliais, ko gero, galės pasinaudoti Klaipėdos konteinerių terminalas. Jau anksčiau baigtas rekonstruoti jo naudojamas krantinių nr – 127–128 pirsas. Jis, pertvarkant Malkų įlanką, rekonstruotas vienas iš pirmųjų, jau yra pritaikytas gilinimui iki naujo numatyto Malkų įlankos 14 m prie krantinių gylio.
Kitose vietose Malkų įlankoje dalis krantinių jau ruošiamos naujam gilinimui. Dalyje pasirengimas naujam gyliui dar nepradėtas. Jį stabdė ir užsitęsęs užteršto grunto valymas Malkų įlankoje.
Malkų įlanką buvo rengiamasi pertvarkyti 2 - 3 metais anksčiau. Ir gilinimo projektai jau parengti 2015 m. Bet jų įgyvendinimą pristabdė pernelyg didelis Malkų įlankos užterštumas, nepavykusios rangos sutartys dėl užteršto grunto šalinimo iš po „Vakarų laivų gamyklos“ dokų.
Pirsas su skirtingu gyliu
Šiuo metu vyksta Uosto direkcijos skelbtas konkursas dėl 54 m ruožo gilinimo prie rekonstruotos 331 m ilgio 128 krantinės. Prie 127 krantinės bus gilinamas 93 m ruožas.
Taip pat bus gilinama ir šalia esančių kranto sutvirtinimo krantinių 127A ir 129A, kurių bendras ilgis – beveik 200 m.
Planuojama iškasti per 60 tūkst. kubinių metrų grunto. Po gilinimo prie 128 krantinės bus didžiausias Malkų įlankoje numatytas 14 m gylis. Tai leis priimti „Panamax“ tipo laivus. Prie krantinės nr.127 bus 10 m gylis.
Planuojama iškasti per 60 tūkst. kubinių metrų grunto.
Po gilinimo prie krantinių nr. 127-128 pirso vienu metu galės stovėti du laivai. Netgi galimas toks variantas, kad iš didesnio laivo kroviniai galėtų būti perkraunami į mažesnį laivą.
Prie 127 krantinės, nuo Lietuvos karinių jūrų pajėgų pusės galės stovėti iki 143 m ilgio laivas su 25 tūkst. tonų vandentalpa. Prie 128 krantinės bus galima priimti laivą iki 230 m ilgio su 100 tonų vandentalpa.
Gilinimas - sunkiausiu periodu
Gilinimo konkurso nugalėtojas turėtų paaiškėti šiemet spalio pabaigoje. Jei konkursas įvyks sklandžiai gilinimo darbai turėtų būti vykdomi pačiu nepalankiausiu žiemos laikotarpiu.
Gilinimo darbams numatytas trumpesnis nei 5 mėnesių terminas - iš viso 144 dienos po sutarties pasirašymo.
Jei žiema būtų vėjuota ir šalta, gilinimas užsitęstų. Numatytos nepalankios sąlygos - iki minus 10 laipsnių šalčio ir iki 15m vėjo, taip pat rūkas, sniegas su blogu matomumu, kai gilinimas gali būti stabdomas. Tokių dienų žiemą gali pasitaikyti pakankamai dažnai.
Pastaraisiais metais gilinimo darbai Klaipėdos uoste vykdavo pakankamai sklandžiai, nes konkursus laimėdavo rimtos Vakarų Europos gilinimo kompanijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų6
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo5
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?8
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas15
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių1
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...