Quantcast

Per plauką nuo nelaimių: vaikai perėjoje net neapsidairo, vairuotojai – skuba it akis išdegę

  • Teksto dydis:

Neretai vaikai mato patys save ir galvoja, kad vairuotojai juos mato lygiai taip pat gerai, todėl eina per perėją nė nestabtelėję. Prasidėjus mokslo metams, užfiksuotas ne vienas incidentas kelyje, kuris galėjo pasibaigti skaudžia nelaime.

Pastarosiomis dienomis paviešinti vaizdo įrašai byloja, kad moksleiviai dar nesupranta, kad vairuotojai gali jų nepastebėti ir juo labiau – nepraleisti einant pėsčiųjų perėja. Jie nesitiki, kad tuo pat metu tą kelią gali kirsti kitos transporto priemonės ir kad jų reikia saugotis.

Vienas iš tokių epizodų užfiksuotas Klaipėdoje. Sausio 15-osios gatvės ir Taikos prospekto sankryžoje, ankstyvą rytą, automobilis vos spėjo sustabdyti savo transporto priemonę. Mergaitė, eidama per perėją, nė neapsidairė bei toliau žingsniavo per gatvę.

Šiuo atveju, ne tik mergaitė nesilaikė saugaus elgesio gatvėje taisyklių, vairuotojas, pagal Kelių eismo taisykles, sukdamas sankryžoje į kairę privalo duoti kelią eismo dalyviams, kertantiems važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostas.

Dažnai pamirštama, kad net ir per perėją, nesvarbu, reguliuojama ji ar ne, eiti galima tik įsitikinus, kad tai saugu. Kai kurie vaikai ne tik neįsitikina, ar jų pašonėje nėra pavojaus, tačiau ir bėga it akis išdegę. 

Atrodo, kad žalio šviesoforo signalo pamatymas – garantas, kad tai kaip užtikrintas leidimas eiti per gatvę, todėl ja žingsniuoja užtikrintu žingsniu. Vairuotojams visada patariama sulėtinti automobilį artinantis prie perėjos, nes vaikai gali į ją tiesiog netikėtai įbėgti. Toks įvykis užfiksuotas Vilniuje – Mindaugo ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje.

Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų.

Primename, kad artėjančiomis dienomis miesto gatvėse bus rengiamos patikros.

Spalio 7–10 ir 28–31 dienomis vyks vairuotojų blaivumo patikrinimai.

Spalio 11–17 dienomis didesnis dėmesys bus skirtas krovininių automobilių ir autobusų kontrolei, o 20–23 dienomis pareigūnai vykdys pavojingo ir chuliganiško vairavimo, manevravimo, lenkimo draudžiamose vietose, važiavimo per sankryžas, šviesoforų signalų paisymo kontrolę.

Spalio 24–27 dienomis numatyta tikrinti pėsčiuosius ir dviračių vairuotojus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Sankryža reguliuojama šviesoforu, žmonės ėjo per žalią šviesą. Nepraleidusio pėsčiųjų asilo teises reikia ant vinies kabinti, o ne kvailus straipsnius rašinėti.

Janina

Janina portretas
Kauno einantBaltijos gatveje pesciuju pereira sunku praeiti vairuotojai vaziuoja ant kulnu

vairas

vairas portretas
Kiekvienas eismo dalyvis turi savu pareigu bei laikytis nustatytu taisykliu. Nesilaikai taisykliu - gauni bauda. Pesciuju atveju tokia bauda kartais buna invalidumas arba mirtis. Ir nereikia nuolat kaltinti tik automobiliu vairuotojus - pabandykite eksperimento delei pavaziuoti pagal KET kokia savaite su ijungtu vaizdo registratoriumi, laaabai nustebsite pamate uzfiksuotus kadrus (tiek vairuotoju, tiek kitu eismo dalyviu atzvilgiu).
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių