Quantcast

Pastabos dėl lenkų laivų remonto Klaipėdoje

Šiemet sausį specialistus nustebino, kad Klaipėdoje dėl laivo klasės atnaujinimo buvo dokuojamas lenkų „Polferries“ jūrų keltas „Baltivia“.

Pastebėjo lenkų žiniasklaida

Jis tvarkytas „Vakarų laivų gamyklos“ viename iš dokų. Ar tai reiškia, kad savo rinką įvairiose jūrinės veiklos srityse itin saugančioje Lenkijoje, laivai ją palieka? Juo labiau kad pačioje Lenkijoje laivų remonto ir statybos pajėgumas yra milžiniškas.

Lenkijos jūrinė žiniasklaida taip pat iškėlė šį klausimą. Ji akcentavo, kad „Baltivia“ iki šiol būdavo remontuojama Gdynės uoste.

„Baltivia“ nėra itin didelis laivas. Jo ilgis iki 147 metrų. Jam nereikia ypač didelio doko.

Pristatė kaip konkurentus

„Baltivia“ priklauso Lenkijos kompanijai „Polska Zegluga Baltycka“ („Baltijos jūrų laivyba“, angliškai vadinama „Polferries“), kurios laivai aptarnauja linijas iš Gdansko į Nineshamną Švedijoje, taip pat iš Svinouiscio į Istadą Švedijoje. Iš Svinouiscio į Švediją plaukioja ir keltas „Baltivia“.

Pastebėdami, kad „Baltivia“ buvo dokuojamas Klaipėdoje, Lenkijos žurnalistai iškėlė ir analogiją, kad Klaipėdos uostas esantis lyg ir „Polferries“ konkurentas.

Konkurencine pristatyta „TT Line“ linija iš Klaipėdos į Švedijos Treleborgą, kuris yra visai šalia Istado. Realiai ši linija iš Klaipėdos į Treleborgą Svinouiscio linijai į Istadą tikrai jokios konkurencijos nesudaro, nes srautai visai kiti.

Keltas padėjo Lietuvai

Tai, kad „Baltivia“ dokavimui pasirinko Klaipėdos uostą, gali būti susiję ir su „Vakarų laivų gamyklos“ taikomomis patraukliomis klientų pritraukimo sąlygomis. Jos atsirado norint pritraukti daugiau klientų į naujai pradėjusius veikti „Panamax“ tipo tvarkingus dokus.

Taip pat gali būti susiję ir su tuo, kad kartais laivus, ypač keleivinius, reikia tvarkyti greitai, o tuo momentu nėra lengva rasti laisvų dokų.

Dar viena sąlyga gali būti tai, kad „Polferries“ jūrų keltui „Baltivia“ Klaipėdos uostas tapo žinomas dėl COVID-19 pandemijos. Kaip tik šį keltą pernai kovo 17–18 dienomis samdė Lietuvos Vyriausybė maždaug 200 mūsų tautiečių parplukdyti iš Vokietijos, kai Lenkija uždarė savo sienas.

Lietuvių grupę Lenkijos „Polferries“ jūrų keltas „Baltivia“ paėmė ir į Lietuvą atplukdė iš Vokietijos Zasnico uosto. Jame yra įrengta kajučių 250 žmonių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Realybė

Realybė portretas
Realybėje lenkai neturėjo laisvo doko... suderino su Klaipėda... dokas, - tai keltuvas, darbai, sertifikacija, inspekcija, čia tas pats kaip ir mūsų darbo liaudis esant pilnai techninių apžiūrų stočiai važiuoja technikinę oraeit į kretingą. Ar aišku?

Antru žodžiu

Antru žodžiu portretas
Nera žodžiu.

Anonimas

Anonimas portretas
Apie ka tema? Kaip viena laiva remontavo ?
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių