Quantcast

Pajūrio takams – atgimimo viltis

  • Teksto dydis:

Galimybė minti dviračio pedalus Kuršių nerijos takais – viena privilegijų, netrukus tapsiančių prieinama klaipėdiečiams ir atvykėliams iš toliau. Apleisti ir daugelyje vietų sunykę takai jau šiemet bus atnaujinami, o kitais metais jų rekonstrukciją planuojama baigti. Visuomenė kviečiama susipažinti su būsimos rekonstrukcijos projektiniais sprendiniais.

Pristatys sprendinius

„Smiltynės parkas yra deimantas, glūdintis uostamiesčio karūnoje, bet nepelnytai nežėrintis visu savo grožiu ir traukos jėga. Manau, turime prievolę nublizginti šį brangakmenį ir parodyti jį klaipėdiečiams bei visiems Kuršių nerijos lankytojams. Smiltynė buvo, yra ir liks Klaipėdos puošmena, kurią būtina prižiūrėti bei suteikti šiuolaikinį vaizdą. Tik tada galėsime deramai įvertinti gamtos sukurtą grožį. Labai tikiu, kad šis mūsų gamtos brangakmenis turi dar neatskleistų atspalvių, kuriuos sutvarkyta infrastruktūra padarys dar patrauklesniu ir pritrauks gausų lankytojų būrį. Turime kurti, kad išmoktume džiaugtis, bet tuo pat metu ir saugoti šį unikalų kampelį“, – kalbėjo Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas, priminęs, kad takas senokai yra labai blogos būklės.

Netrukus prasidės kritinės būklės tako tvarkymas. Oficialiai šis takas skirstomas į dvi dalis. Klaipėdos savivaldybei priskiriamas 850 metrų ruožas, o Neringos savivaldybei – apie 35 km tako.

Pirmas žingsnis tvarkymo link – visuomenės supažindinimas su projektiniais sprendiniais.

Klaipėdos miesto savivaldybėje bus galima susipažinti su uostamiesčiui priskiriama tako dalimi nuo 2,104 iki 2,956 km, Neringos savivaldybėje analogiška informacija pateikiama apie tako tvarkybą nuo 2,956 iki 15,567 km.

Viešas susirinkimas, kuriame bus pristatomi abiejų ruožų projektiniai sprendiniai, organizuojamas balandžio 8 d. 15 val. „Zoom“ platformoje.

Darbus pradės vasarą

Jeigu visuomenė pritars projektiniams sprendiniams, bus rengiami tolesni projekto įgyvendinimo planai, numatomi projektavimo pabaigimo ir statybos darbų pradžios terminai.

Darbus pajūrio takuose numatoma pradėti antroje šių metų pusėje, rekonstrukciją baigti tikimasi kitais metais.

„Smarkiai apgadinto dviračių tako Kuršių nerijoje rekonstrukcijos darbai daugybę metų vis nebūdavo pradedami. Todėl šiandien kai kur to tako jau net nebelikę. Imamės skubių priemonių, kad problema būtų sprendžiama, ir Lietuvos automobilių kelių direkcija jau šiemet pradės dviejų ruožų rekonstrukcijos darbus, – teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis. – Džiaugiuosi, kad Smiltynės–Nidos pėsčiųjų ir dviračio tako pirmųjų dviejų dalių projektavimas jau juda link finišo tiesės, o rangos darbus planuojame pradėti dar šiemet. Ir toliau neketiname lėtinti tempo. Šis dviračių takas turi būti sutvarkytas kuo greičiau, nes tokia jo būklė nepateisinama ir netoleruotina. Dar blogiau, kad tokia situacija tęsiasi jau ne vieną dešimtmetį. Apmaudu, kad rekonstrukcijos darbai buvo atidėliojami pernelyg ilgai.“

Numatoma pakeisti takų dangą, įrengti apšvietimą ties gyvenamosiomis vietovėmis ir kitus dviratininkų ir pėsčiųjų saugumą užtikrinančius įrenginius.

Susisiekimo ministerijos nuotr.

Atitiks standartus

Rekonstruojamas takas suskaidytas į keturis ruožus.

Dabar ruošiami ir kitų tako ruožų rekonstravimo techninio darbo projektai.

Per kelerius artimiausius metus numatoma iš esmės sutvarkyti apie 36 km pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Smiltynės iki Preilos.

Šis takas driekiasi per Kuršių nerijos nacionalinį parką, saugomas jo teritorijas, todėl bus rekonstruojamas saugant ir tausojant gamtą.

Siekiama, kad sutvarkytas takas atitiktų Europos dviračių takų tinklo „EuroVelo“ trasoms keliamus reikalavimus.

Pasak Kelių direkcijos direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, šis takas yra „EuroVelo“ trasa, todėl juo važinėja ne tik vietos žmonės. Juo vyksta ir tarptautinis susisiekimas dviračiais.

Rekonstravus taką bus užtikrinta, kad Nidą nuo Smiltynės perkėlos bus galima patogiai pasiekti dviračiu, atsisakant kelionės automobiliu.

Gaišta dešimtmečius

Tik tada, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis, Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimą.

Be to, savivaldybių tarybos turėjo priimti sprendimus rekonstruotą taką perimti ir valdyti jį nuosavybės teise.

52 km ilgio dviračių trasa Kuršių nerijoje jungia visas Neringos gyvenvietes – Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą.

Dviračių takas nuo Smiltynės iki Pervalkos buvo tiesiamas palyginti neseniai – 2003–2007 m.

O takų ruožai nuo Pervalkos ir Preilos jūros link įrengti dar sovietmečiu – 1978-aisiais ir 1982 m. Nuo pat to laiko jie nebuvo rekonstruojami, tik paremontuojami, kiek tai būdavo būtina.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kestas

kestas portretas
o Teleloto durnių tėvas

Anonimas

Anonimas portretas
Dviračių takas buvo suniokotas gesinant gaisrus, nes nesivarginant būdavo važiuojama tam nepritaikytu dviračių takų, taip pat periodiškai taką labai niokoja miško retintojai su sunkiuoju transportu, kurie taip pat važinėja trumpiausiu kelių, t.y. dviračių takų. Jeigu tai vyks ir toliau, naujas takas tarnaus 4-5 metus

debiliniams specialistams

debiliniams specialistams portretas
kokie visi išmanantys patapote.Per mėnesį atstatyti 50km taką.Ir Klaipėdos mero kompetencijoj tiktai 1km tako,o visa kita priklauso Neringai.Bet kaimo buduliams to nesuprasti
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių