Padangėje – ypatingas svečias: neišsigąskite pamatę virš Palangos bei Klaipėdos

  • Teksto dydis:

Vakar virš Kauno, šiandien virš Palangos bei Klaipėdos, o penktadienį Vilniaus padangėje galima pastebėti specialų orlaivį–laboratoriją, kuris tikrina VĮ „Oro navigacija“ turimų navigacinių priemonių veikimą skrydžių metu.

„Pilotuoti lėktuvą galima žiūrint pro langą ir orientuojantis pagal vizualius ženklus, tačiau tai įmanoma tik skrendant žemai ir esant geroms oro sąlygoms. Dideliame aukštyje jokių orientyrų nėra, tad čia būtinomis tampa įvairios navigacijos priemonės, kurių signalo pagalba yra nustatoma orlaivio padėtis erdvėje“, – sako VĮ „Oro navigacija“ Ryšių, navigacijos ir stebėjimo tarnybos Navigacijos paslaugų vyriausiasis inžinierius Remigijus Malinauskas

Skrydžių saugai užtikrinti VĮ „Oro navigacija“ turi daug skirtingų navigacijos priemonių, skirtų įvairioms skrydžio fazėms.

„Pavyzdžiui DVOR/DME arba Doplerio visakryptis radijo švyturys su toliamačio įranga yra maršruto navigacijos priemonė, padedanti nustatyti buvimo vietą orlaiviams, kurie Lietuvos oro erdvėje skrenda tranzitu ir šalies oro uostuose nesileidžia. Tokių priemonių Lietuvoje turime tris. Tiksliojo artėjimo tūpti pagal prietaisus sistemos, kitaip dar vadinamos ILS, skirtos sėkmingai nutupdyti orlaivį, esant blogoms oro sąlygoms. Šių sistemų turime penkias“, – paaiškina specialistas.

„Oro navigacijos“ nuotr.

Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija įpareigoja tikrinti navigacinius įrenginius tiek ant žemės, tiek ore, norint garantuoti saugias orlaivių keliones. Tokie patikrinimai yra būtina ilgo proceso dalis, užtikrinanti ne tik sklandų navigacijos prietaisų veikimą, bet ir saugias bei sėkmingas orlaivių bei jų keleivių keliones. Orlaivis iš navigacijos priemonių gauna signalą, kurio pagalba nustato savo buvimo vietą. Jei tas signalas bus netikslus, orlaivis klaidingai nustatys savo padėtį, o tai gali grėsti katastrofiškomis pasekmėmis.

Specialistas pažymi, kad šiuo metu navigacijos bandymams yra itin palankus metas dėl pasaulinės pandemijos metu sumažėjusių skrydžių, todėl patikra turėtų įvykti greičiau nei įprastai. Anot jo, pats tikrinimo procesas nėra toks komplikuotas, kaip galėtų atrodyti iš pirmo žvilgsnio, tačiau jis yra būtinas.

„Patikrinimo procedūroje yra numatyta, kokius manevrus bei kokiame aukštyje orlaivis turi atlikti. Pavyzdžiui, testuojant DVOR/DME navigacinę sistemą, patikrinimas pradedamas skrendant mažiausiai dvi 10 jūrmylių spindulio orbitas ir tęsiamas radialinių skrydžių metu. Tuo metu orlaivyje–laboratorijoje yra tikrinami įvairūs radijo signalo parametrai – dažnis, moduliacija, jos gylis ir kt. Jų nuokrypiai yra griežtai reglamentuoti, o nustačius, kad visi parametrai atitinka numatytus reikalavimus, išduodamas sertifikatas, patvirtinantis sistemos veikimą ir leidžiantis tolimesnę jos eksploataciją“, – teigia inžinierius.

Patikrinimo metu visame procese dalyvauja ir VĮ „Oro navigacija“ specialistai, kurie turi galimybę čia pat koreguoti testo metu pastebėtus netikslumus ar nuokrypius.

„Per beveik trisdešimt mano darbo metų patikrinimo metu pastebėti tam tikri parametrų nuokrypiai niekada neviršijo leistinų ribų ir viską pavyko pataisyti dar orlaiviui esant ore“, – sako R. Malinauskas ir priduria, kad tam įtakos turi kruopštus Ryšių navigacijos ir stebėjimo tarnyboje dirbančių inžinierių darbas, kurie nuolat atlieka antžeminius sistemų patikrinimo darbus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

to xxx

to xxx portretas
tai patsai oro navigacijos radijo sistemų inžinierius? Ar šiaip čerpalinat žodžių nuotrupas iš tekstų?

XXX

XXX portretas
Visas pasaulis jau seniai ILS ir GLS sistemas nauduoja ,o mes vis dar 90aisias gyvenam VOR/DME

Jurijus stebėtojas.

Jurijus stebėtojas. portretas
Girdėjau per radiją, kai su dispečeriais kalbejo.Jo šaukinys.VOR5
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Šiauriniame rage – renginių erdvės startas
    Šiauriniame rage – renginių erdvės startas

    Šiaurinis ragas šiemet virs tikra muzikos oaze. Šį savaitgalį oficialiai atidaryta renginių scena, kurioje iki pat vasaros galo kiekvienos savaitės pabaigoje vyks įvairiausių grupių bei atlikėjų pasirodymai. Kai kurie renginiai bu...

    2
  • Melnragėje – banglentininkų apgultis
    Melnragėje – banglentininkų apgultis

    Jau kurį laiką pajūryje vyraujantys vėjuoti orai džiugina banglenčių sporto mėgėjus – prie molo gausybė jų raižo bangas. Pastebima, kad šiemet norinčiųjų išbandyti šį sportą skaičius pastebimai išaugo. ...

    3
  • Greitaeigiai elektriniai autobusai – netolima Klaipėdos ateitis
    Greitaeigiai elektriniai autobusai – netolima Klaipėdos ateitis

    Netrukus pagrindinėmis uostamiesčio gatvėmis riedės vien nauji, aplinką tausojantys, patogūs ir keleivių laiką taupantys greitaeigiai elektriniai autobusai – tokia yra Klaipėdos viešojo transporto vizija. Kelionės kaštai keleiviam...

    7
  • Naujam keltui – „Klaipėdos“ vardas
    Naujam keltui – „Klaipėdos“ vardas

    Jau maždaug po metų tarp Smiltynės ir Klaipėdos krantų turėtų pradėti kursuoti naujasis bendrovės "Smiltynės perkėla" keltas. Jam, pasitarus su miestiečiais, nuspręsta suteikti "Klaipėdos" vardą. Artimiausiais metais bendrov...

    2
  • Jachta „Dailė“ – likimo brizų sūkuryje: ką mena jos istorija?
    Jachta „Dailė“ – likimo brizų sūkuryje: ką mena jos istorija?

    Viena iš trijų burinių Lietuvos laisvės šauklių, Atgimimo įkarštyje kartu su "Audra" ir "Lietuva" perplaukusi Atlantą, jachta "Dailė" po ne itin malonių nuotykių Švedijoje pagaliau grįžo į K...

    5
  • Povandeninis laivas – vis dar Klaipėdoje
    Povandeninis laivas – vis dar Klaipėdoje

    Vokiečių karinis povandeninis laivas Klaipėdos uosto akvatorijoje kreipia į save klaipėdiečių ir miesto svečių dėmesį. Žmonėms smalsu, ką čia veikia jo įgula ir kada bus galima pamatyti šį laivą išplaukiant. ...

    12
  • Po lietaus – lietuviška vasara pajūryje
    Po lietaus – lietuviška vasara pajūryje

    Trečioji liepos savaitė pajūryje veikiausiai bus lietuviškai vasariška. Karščių neprognozuojama, bet gera žinia, kad nelaukiama ir lietaus. Prasčiausi orai bus pasibaigę jau šį rytą, kai naktį būsime išgyvenę gau...

  • Klaipėdos savivaldybė nepritaria „Mestillos“ poveikio aplinkai vertinimo ataskaitai
    Klaipėdos savivaldybė nepritaria „Mestillos“ poveikio aplinkai vertinimo ataskaitai

    Klaipėdos miesto savivaldybė, išnagrinėjusi bendrovės „Sweco Lietuva“ pateiktą panaudoto augalinio aliejaus perdirbimo ir riebalų rūgščių metilo esterio gamybos pajėgumo didinimo bendrovė „Mestilla“ gamykloje Kl...

    3
  • Klaipėdos savivaldybė steigs klientų aptarnavimo centrą?
    Klaipėdos savivaldybė steigs klientų aptarnavimo centrą?

    Klaipėdoje bus svarstomas klausimas, susijęs su Klientų aptarnavimo centro atsiradimu. Numatoma, kad jame savivaldybės ir jai pavaldžių įmonių teikiamas paslaugas galėtų gauti tie gyventojai, kuriems dėl atstumo sudėtinga jas pasiekti dabar. ...

    19
  • Dėl uostamiesčio ugdymo įstaigų vadovų atrankos – nežinomybė
    Dėl uostamiesčio ugdymo įstaigų vadovų atrankos – nežinomybė

    Dar pernai gruodį baigėsi dalies uostamiesčio ugdymo įstaigų vadovų kadencijos. Kai kurie jų dalyvavo konkursuose, kad galėtų užimti turėtas pareigas, ir juos laimėjo. Tačiau dalis mokyklų nuolatinių vadovų neturi iki šiol, nes kai kurie...

    3
Daugiau straipsnių