- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vieta: burlaivis „Ceiba“ statomas atviroje aikštelėje Kosta Rikoje.
-
Gimimas: burlaivio „Ceiba“ statybos aikštelėje neįprastos formos konstrukcijos.
-
Vizija: taip atrodys naujos kartos krovininis burlaivis „Ceiba“.
-
Pagarba: senieji burlaiviai turėjo ir paslapties, ir charizmos.
-
Nostalgija: gali būti, kad šis burlaivio denis mena senus laikus.
Dėl klimato kaitos vykstantys pokyčiai vėl gali paskatinti naudoti burlaivius kroviniams gabenti.
Primena burlaivių istoriją
Šiuo metu Kanados kavos prekybos bendrovė "Cafe Wiliams" Kosta Rikoje stato 140 pėdų (apie 45 m) ilgio ir 8 m pločio burlaivį "Ceiba". Jį planuojama pradėti eksploatuoti 2023 m. Burlaivis plaukios pagal Amerikos pakrantes iš Kanados į Centrinę Ameriką.
Burlaivis numatytas kavos pupelėms gabenti. Jis dviejuose triumuose galės priimti 250 t kavos pupelių.
Planuojama, kad laive dirbs 12 žmonių įgula. Taip pat jis galės priimti ir 12 svečių. Neatmetama galimybė, kad burlaiviu galėtų plaukioti ir jūrų turistai, kurie norėtų pajusti buriavimo malonumą.
Šalia burių ir varikliai
Šio burlaivio užgimimas gana simboliškas prisiminus, kad kažkada burlaiviai iš tolimųjų Azijos regionų į Europą gabeno arbatą ir prieskonius.
"Ceiba" tarsi sugrąžina prieš šimtmečius išnykusią tradiciją laivybai pasikinkyti vėją. Laive, kur bus trys stiebai, planuojama sumontuoti 6 300 kv. metrų burių plotą.
Šis laivas su tokiu burių plotu bus gana greitas, manevringas. Jis galės plaukti ir pučiant palyginti silpnam vėjui, ir esant nepalankioms oro sąlygoms.
„Ceiba“ yra antrasis žinomas pastarųjų metų bandymas statyti burlaivį kroviniams gabenti.
Laive planuojama sumontuoti pagalbinį elektros variklį, kuris bus integruotas su saulės baterijomis, vėjo turbinomis ir įprastomis ličio baterijomis. Laivas galės atsinaujinti savo energijos šaltinius.
Numatyta, kad šiame šiuolaikiniame krovininiame burlaivyje galės būti naudojamas ir vandenilio kuro elementų derinys.
Ne pirmas krovininis burlaivis
Laivo statytojai pateikė neįprastą "Ceibos" palyginimą su šiuolaikiniu metalinio korpuso laivu. Šiuolaikinio laivo vidutinis amžius, "Ceibos" kūrėjų vertinimu, yra 21 metai. Jų laivo, kurio korpusas gaminamas iš apdorotos medienos, amžius bus 100 metų. Pastatyti šiuolaikinį metalinį laivą kainuoja apie 200 tūkst. JAV dolerių, o "Ceibos" statyba atsieis apie 3,5 mln. JAV dolerių.
Tai taip pat esanti viena iš priežasčių, kodėl gali atgimti senieji burlaiviai, tik jau su šiek tiek pakitusiomis formomis, kai naudojama šiuolaikinė navigacija ir naujausi ekologiški varikliai.
Burlaivių atgimimą skatina dėl klimato kaitos pasaulį vis labiau užvaldanti vadinamoji nulinė emisija – siekis, kad ateities laivai iš viso neterštų aplinkos.
Kas nors gali pagalvoti, kad net ir nulinės emisijos fone sugrįžimas į burlaivių laikus yra tuščias svaičiojimas, pavieniai atvejai tarp šimtų tūkstančių laivų.
Iš tiesų, "Ceiba" yra antrasis žinomas pastarųjų metų bandymas statyti burlaivį kroviniams gabenti. Pirmąjį kiek mažesnį burlaivį prieš kelerius metus į vandenį nuleido ir komerciniams tikslams naudoja Prancūzijos kompanija "Grain de Sail". Ji nedideliu burlaiviu, kuris priima iki 50 t krovinio, iš Lotynų Amerikos į Europą gabena vyną, kavą ir kakavą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?14
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Vaidila“ baigs savo gyvavimą: iškils modernus statinys53
Jau pirmadienį buvęs kino teatras „Vaidila“ baigs savo gyvavimą – tądien prasidės pastato griovimas. Šioje vietoje iškils naujas, modernus statinys. ...
-
Keiksmai skamba ir vaikų darželiuose4
Prie keiksmų vaikai įpranta nuo mažumės. Tai tvirtina darželiuose su mažamečiais dirbančios pedagogės. Keiksmažodžius mažieji dažniausiai išgirsta žiūrėdami filmus, iš kitų vaikų ar namų aplinkoje, tačiau tokius žodžius vart...
-
Žada vėjus ir darganą3
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
Karių pratybos – ir Baltijos jūroje
Lietuvos kariuomenė balandžio–birželio mėnesiais vykdys vieną didžiausių karinio rengimo pratybų ciklų, kuriame dalyvaus per 20 tūkst. Lietuvos ir sąjungininkų karių, judės tūkstančiai karinės technikos vienetų. Birželio pradžioje bus...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą7
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...