Quantcast

Nulinė emisija sugrąžins krovininius burlaivius

Dėl klimato kaitos vykstantys pokyčiai vėl gali paskatinti naudoti burlaivius kroviniams gabenti.

Primena burlaivių istoriją

Šiuo metu Kanados kavos prekybos bendrovė "Cafe Wiliams" Kosta Rikoje stato 140 pėdų (apie 45 m) ilgio ir 8 m pločio burlaivį "Ceiba". Jį planuojama pradėti eksploatuoti 2023 m. Burlaivis plaukios pagal Amerikos pakrantes iš Kanados į Centrinę Ameriką.

Burlaivis numatytas kavos pupelėms gabenti. Jis dviejuose triumuose galės priimti 250 t kavos pupelių.

Planuojama, kad laive dirbs 12 žmonių įgula. Taip pat jis galės priimti ir 12 svečių. Neatmetama galimybė, kad burlaiviu galėtų plaukioti ir jūrų turistai, kurie norėtų pajusti buriavimo malonumą.

Šalia burių ir varikliai

Šio burlaivio užgimimas gana simboliškas prisiminus, kad kažkada burlaiviai iš tolimųjų Azijos regionų į Europą gabeno arbatą ir prieskonius.

"Ceiba" tarsi sugrąžina prieš šimtmečius išnykusią tradiciją laivybai pasikinkyti vėją. Laive, kur bus trys stiebai, planuojama sumontuoti 6 300 kv. metrų burių plotą.

Šis laivas su tokiu burių plotu bus gana greitas, manevringas. Jis galės plaukti ir pučiant palyginti silpnam vėjui, ir esant nepalankioms oro sąlygoms.

„Ceiba“ yra antrasis žinomas pastarųjų metų bandymas statyti burlaivį kroviniams gabenti.

Laive planuojama sumontuoti pagalbinį elektros variklį, kuris bus integruotas su saulės baterijomis, vėjo turbinomis ir įprastomis ličio baterijomis. Laivas galės atsinaujinti savo energijos šaltinius.

Numatyta, kad šiame šiuolaikiniame krovininiame burlaivyje galės būti naudojamas ir vandenilio kuro elementų derinys.

Ne pirmas krovininis burlaivis

Laivo statytojai pateikė neįprastą "Ceibos" palyginimą su šiuolaikiniu metalinio korpuso laivu. Šiuolaikinio laivo vidutinis amžius, "Ceibos" kūrėjų vertinimu, yra 21 metai. Jų laivo, kurio korpusas gaminamas iš apdorotos medienos, amžius bus 100 metų. Pastatyti šiuolaikinį metalinį laivą kainuoja apie 200 tūkst. JAV dolerių, o "Ceibos" statyba atsieis apie 3,5 mln. JAV dolerių.

Tai taip pat esanti viena iš priežasčių, kodėl gali atgimti senieji burlaiviai, tik jau su šiek tiek pakitusiomis formomis, kai naudojama šiuolaikinė navigacija ir naujausi ekologiški varikliai.

Burlaivių atgimimą skatina dėl klimato kaitos pasaulį vis labiau užvaldanti vadinamoji nulinė emisija – siekis, kad ateities laivai iš viso neterštų aplinkos.

Kas nors gali pagalvoti, kad net ir nulinės emisijos fone sugrįžimas į burlaivių laikus yra tuščias svaičiojimas, pavieniai atvejai tarp šimtų tūkstančių laivų.

Iš tiesų, "Ceiba" yra antrasis žinomas pastarųjų metų bandymas statyti burlaivį kroviniams gabenti. Pirmąjį kiek mažesnį burlaivį prieš kelerius metus į vandenį nuleido ir komerciniams tikslams naudoja Prancūzijos kompanija "Grain de Sail". Ji nedideliu burlaiviu, kuris priima iki 50 t krovinio, iš Lotynų Amerikos į Europą gabena vyną, kavą ir kakavą.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nustebęs

Nustebęs portretas
Turime 1,5 burlaivio ir užtenka.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių