- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarąjį pusmetį apie Klaipėdos uostą išpilta tiek neigiamos informacijos, kiek jos nebuvo per nuo nepriklausomos Lietuvos atkūrimo, išskyrus gal tik Eugenijaus Gentvilo vadovavimo uostui laiką.
Skalpuojamas jūrinis verslas
Tai išprovokavo kelios aplinkybės: rengiamas uosto bendrasis planas, kuriame numatoma išorinio uosto plėtra. Buvusio Uosto direkcijos vadovo Arvydo Vaitkaus dalyvavimas Klaipėdos miesto mero rinkimuose. Taip pat, kaip mano dalis jūrinės bendruomenės atstovų, yra dirbtinai organizuotas „dramblio darymas iš musės“ naudojantis Rusijos ar Baltarusijos grėsmių baubais.
Keičiantis Lietuvos prezidentui, dalis žmonių nuogąstauja, kad gali didėti Rusijos įtaka. Bandoma įžvelgti per jūros ir laivybos verslą kylančias grėsmes. Skalpuojamas jūrinis verslas, kuris mažoje Klaipėdos uosto rinkoje negali išsilaikyti, todėl ieško užsakovų Kaliningrado, Rygos ir kituose uostuose. Bet Rusijoje neva negalima gauti užsakymų nesusidūrus su Federaline saugumo tarnyba, kuri yra KGB patirties perėmėja.
Tai galima pasakyti apie jau kelis dešimtmečius Lietuvoje gyvenančių, verslą čia susikūrusių klaipėdiečių rusiškomis pavardėmis paviešinti mokesčių mokėtojų pinigais apmokamos žiniasklaidos tyrime.
Ar tai tyrimas dar galima suabejoti, nes medžiaga apie uostą ir su juo susietus verslininkus labiau panaši ne į žurnalistų surinktą, o į specialiųjų tarnybų dozuojamą informaciją? Kam tokia vien prielaidomis parengta informacija pateikta kaip tik šiuo metu? Greičiausiai tai yra tam tikra „nuoroda“ naujam Prezidentui ir būsimam premjerui neturėti reikalų su Rusija.
Trūksta tikrumo
Kita vertus, jau yra išbandytas būdas, kai kam nors „prispausti“ užtenka „prasukti“ kompaniją per mokesčių mokėtojų pinigais išlaikomą žiniasklaidą į kurią reaguojama. Jog po prielaidomis paremtos medžiagos apie Klaipėdos miesto mero rinkimų kompaniją buvo atleistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas A.Vaitkus.
Jo atleidimo iš darbo istorija iki šiol sukelia daug vertinimų ir kalbų jūrinėje bendruomenėje. Praėjusią savaitę į Klaipėdą atvykęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis nesiėmė nieko komentuoti. Panašu, kad trūksta tikrumo dėl to, ar iš tiesų teisingai buvo atleistas A.Vaitkus.
Pats A.Vaitkus ir teisme, ir viešai įvardino, kad Uosto direkcijos valdybos protokolo sprendimas, kuris turėjęs įtakos jo atleidimui, buvęs suklastotas. Jei iš tiesų yra taip, tai pasitikėjimas Uosto direkcijos valdyba ir ministro sprendimu atleisti A.Vaitkų gerokai susiūbuoja.
Bet viską lems teismo sprendimas. Jis Vilniaus apygardos teisme dėl A.Vaitkaus atleidimo turi būti skelbiamas šią savaitę.
Prieš uostą – išgalvotais teiginiais
Minėtame informacijos sraute, kuris nukreiptas prieš klaipėdiečius su rusiškomis pavardėmis, keistokai atrodo per elektroninius paštus platinama Lietuvos piliečiu save įvardinusio Vincento Sako kūrinys pavadintas „Giliavandenio afera“.
Jis skelbiamas ir internetiniuose portaluose „Ekspertai.eu,“ „LDiena.lt“, kur pavadintas „Klaipėdos uostas yra Klaipėdos piliečių nuosavybė, o ne asmeninis valdžiagyvių lovys“. Šie portalai priskiriami geltonajai, rusišką propagandą skleidžiančiai žiniasklaidai.
Viešojoje erdvėje figūruojantis, kaip nepriklausomos mitybos ir kulinarijos ekspertas V.Sakas „į šuns dienas deda“ A.Vaitkų netgi „iš piršto laužtais“ argumentais. Anot V.Sako, neva „buvę komunistai G.Kirkilas ir A.Butkevičius pavedę A.Vaitkui įsteigti viešąją įstaigą „Klaipėdos uostas“, kad perimtų iš Klaipėdos miesto savivaldybės piliečių didžiausias Lietuvos pinigines įplaukas“.
Straipsnyje V.Sakas viską išvartė taip, kad atrodytų, jog Klaipėdos uostą valdo „gobšių sukčių kompanija“. Bet nepaisant to nurodyta ir tai, kad Lietuvos valstybė iš uosto pastaraisiais metais gavo pinigų. Dėl išorinio uosto sudėliota, kad patys uosto kompanijų vadovai jį visais įmanomais būdais stabdę. Didžiausiu argumentu tapę „Klaipėdos Smeltės“ konteineriniai laivai, kurie įrodę, kad dabartinis uostas ir taip galintis priimti didelius laivus ir nereikia jokio išorinio uosto.
Perskaičius V.Sako straipsnį, susidaro įspūdis, kad Klaipėdoje blogos esančios visos uosto kompanijos, kurias valdo arba savininkais yra asmenys su rusiškomis pavardėmis. Įvardinta, kad netgi Centrinis Klaipėdos terminalas priklausantis Rusijai. Gal dėl to, kad į valdančio koncerno savininkės pavardė kažkada buvusi rusiška? Kliūva ir jūrų krovos kompanijų asociacijai, kuri esanti sukurta dėl neaiškių tikslų. Įvardinti uoste atlikti neva technologiniai diversiniai projektai dėl gilinimo ir uosto vartų pertvarkymo. Ir išorinis uostas neva esantis sumanytas tam, kad milijonai saugiai nuskęstų „gudručių kišenėse“, tarp kurių paminėtos konkrečios Seimo narių, Uosto direkcijos darbuotojų, verslininkų, net Klaipėdos mero pavardės.
Bendrame puolimo prieš uostą žinių sraute „kreivomis lentomis sukaltas“ V.Sako straipsnis nebeatrodo niekalas. Tai yra tarsi vienos gijos šaka, kurios tikslas apjuodinti tarp rytinės Baltijos uostų vis dar geriausiai dirbantį, Baltarusijos tranzitą išlaikantį Klaipėdos uostą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena
Trečiadienio vakarą, prieš 19 val., Gargžduose nerimo įvarė staiga miesto centre ėmusi kaukti sirena. ...
-
Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?1
Gyventojai jau vis aktyviau važinėja dviračiais ar paspirtukais, į kuriuos kėsinasi vagišiai. Jų grobiu dažniausiai tampa neprirakinti, be priežiūros palikti, neretai ir brangiai kainuojantys dviračiai. Pareigūnai pataria ženklinti savo turt...
-
Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena4
Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...
-
Klaipėda puošiasi šventėms2
Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą9
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!5
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje5
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais13
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras13
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...