Quantcast

Lietuvos pasieniečiams laivą statys estai

Lietuvos sienos apsaugos tarnyba planuoja pasistatyti naują, iki 25 m ilgio patrulinį laivą.

Plataus diapazono naudojimas

Laivas bus naudojamas sienos apsaugai, patruliavimui, paieškai ir gelbėjimui Baltijos jūros Lietuvos teritoriniuose vandenyse. Jis bus pritaikytas priplaukti, lengvai švartuotis ir tikrinti jūroje žvejybos ir pramoginius laivus, vykdyti asmenų ir prekių kontrolę.

Taip pat laivą retkarčiais planuojama panaudoti ir Europos sienų bei pakrančių apsaugos tarptautinėse operacijose. Nurodyta, kad pasieniečių laivas turėtų būti pritaikytas dirbti ir artimomis užšalimui vandens sąlygomis, ir atogrąžų vandenyse, kur būtų didesnis druskingumas.

Pastaraisiais metais Lietuvos pasieniečiai yra dalyvavę sienos apsaugos nuo migracijos operacijose Viduržemio jūroje, taip pat prie Graikijos.

Naudotis naujuoju pasieniečių laivu bus apmokyta 10 įgulos narių. Laivas bus išskirtinis ir tuo, kad jame bus įdiegta integruota daugialypė vaizdo stebėjimo sistema.

Jau pasirašyta sutartis

Naujas pasieniečių laivas bus statomas ES lėšomis, kurios administruojamos per Vidaus saugumo fondą.

Iš šio fondo paramą gauna įvairios Vidaus reikalų sistemoje esančios Lietuvos struktūros.

Po konkurso, kuriame buvo gautas tik vienas pasiūlymas, nuspręsta, kad naują pasieniečių laivą statys Estijoje, Saremo salose esanti kompanija „Baltic Workboats AS“.  Jos pasiūlyta laivo statybos kaina – 3 mln. 885 tūkst. eurų. Statybos sutartis su ja pasirašyta lapkričio pradžioje.

Laivą planuojama pastatyti per 1,5 metų. Į Klaipėdą jis turėtų būti atplukdytas 2022 m. pirmoje pusėje.

Daug specialių sąlygų

Numatyta, kad pasieniečių laivas turi būti naujausio techninio lygio, modernus, taupantis energiją ir degalus, skirtas naudoti esant ir stipraus bangavimo, ir nepalankaus oro sąlygoms.

Jame bus daug specifikacijos detalių, kurios pritaikytos įvairioms su sienos apsauga susijusioms funkcijoms. Laivo korpusas ir denis bus pagaminti iš aliuminio. Korpuso ilgis bus 24–24,6 m, o paties laivo – 25–26,5 m, plotis – 6,2–6,5 m, grimzlė – 1,4–1,6 m. Numatyta, kad laivo, kurio vandentalpa 53 tonos, greitis būtų ne mažesnis nei 26 mazgai (apie 48 km per valandą). Laivas būtų varomas dyzeliniu varikliu.

Planuojama, kad laive bus speciali gelbėjimo zona iš vandens iškeliamiems žmonėms paimti. Laivagalyje būtų ir greitam nuleidimui paruošta motorinė valtis.

Laive bus įrengtos vietos vienu metu gyventi 8 žmonėms.

Kol kas nėra jokio brėžinio ar schemos, kaip atrodys pasieniečių laivas.

Prieš jį statydami estai turės suderinti techninį projektą. Panašius laivus ši Estijos statykla yra pastačiusi Estijos ir Vokietijos sienos apsaugos tarnyboms.

Estijos statykla Saremo salose stato ir locmaninius katerius, vilkikus, netgi keleivinius laivus bei nedidelius keltus. Šios statyklos specializuotų laivų yra įsigijęs ir Klaipėdos uostas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Bla bla bla

Bla bla bla portretas
O koks skyrtumas kur statys VLRD kartu su Baltija yra Estu o ju darbininkai chocholai. Visiškai prikakoti...

brainwashed

brainwashed portretas
Estai turi daugiau patirties tokio tipo laivų statyboje. Paprasta. Ir viskas. Ko čia ūbaujate ir menkinate save

.

. portretas
lietuva nieko neturi!
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių