- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos sienos apsaugos tarnyba planuoja pasistatyti naują, iki 25 m ilgio patrulinį laivą.
Plataus diapazono naudojimas
Laivas bus naudojamas sienos apsaugai, patruliavimui, paieškai ir gelbėjimui Baltijos jūros Lietuvos teritoriniuose vandenyse. Jis bus pritaikytas priplaukti, lengvai švartuotis ir tikrinti jūroje žvejybos ir pramoginius laivus, vykdyti asmenų ir prekių kontrolę.
Taip pat laivą retkarčiais planuojama panaudoti ir Europos sienų bei pakrančių apsaugos tarptautinėse operacijose. Nurodyta, kad pasieniečių laivas turėtų būti pritaikytas dirbti ir artimomis užšalimui vandens sąlygomis, ir atogrąžų vandenyse, kur būtų didesnis druskingumas.
Pastaraisiais metais Lietuvos pasieniečiai yra dalyvavę sienos apsaugos nuo migracijos operacijose Viduržemio jūroje, taip pat prie Graikijos.
Naudotis naujuoju pasieniečių laivu bus apmokyta 10 įgulos narių. Laivas bus išskirtinis ir tuo, kad jame bus įdiegta integruota daugialypė vaizdo stebėjimo sistema.
Jau pasirašyta sutartis
Naujas pasieniečių laivas bus statomas ES lėšomis, kurios administruojamos per Vidaus saugumo fondą.
Iš šio fondo paramą gauna įvairios Vidaus reikalų sistemoje esančios Lietuvos struktūros.
Po konkurso, kuriame buvo gautas tik vienas pasiūlymas, nuspręsta, kad naują pasieniečių laivą statys Estijoje, Saremo salose esanti kompanija „Baltic Workboats AS“. Jos pasiūlyta laivo statybos kaina – 3 mln. 885 tūkst. eurų. Statybos sutartis su ja pasirašyta lapkričio pradžioje.
Laivą planuojama pastatyti per 1,5 metų. Į Klaipėdą jis turėtų būti atplukdytas 2022 m. pirmoje pusėje.
Daug specialių sąlygų
Numatyta, kad pasieniečių laivas turi būti naujausio techninio lygio, modernus, taupantis energiją ir degalus, skirtas naudoti esant ir stipraus bangavimo, ir nepalankaus oro sąlygoms.
Jame bus daug specifikacijos detalių, kurios pritaikytos įvairioms su sienos apsauga susijusioms funkcijoms. Laivo korpusas ir denis bus pagaminti iš aliuminio. Korpuso ilgis bus 24–24,6 m, o paties laivo – 25–26,5 m, plotis – 6,2–6,5 m, grimzlė – 1,4–1,6 m. Numatyta, kad laivo, kurio vandentalpa 53 tonos, greitis būtų ne mažesnis nei 26 mazgai (apie 48 km per valandą). Laivas būtų varomas dyzeliniu varikliu.
Planuojama, kad laive bus speciali gelbėjimo zona iš vandens iškeliamiems žmonėms paimti. Laivagalyje būtų ir greitam nuleidimui paruošta motorinė valtis.
Laive bus įrengtos vietos vienu metu gyventi 8 žmonėms.
Kol kas nėra jokio brėžinio ar schemos, kaip atrodys pasieniečių laivas.
Prieš jį statydami estai turės suderinti techninį projektą. Panašius laivus ši Estijos statykla yra pastačiusi Estijos ir Vokietijos sienos apsaugos tarnyboms.
Estijos statykla Saremo salose stato ir locmaninius katerius, vilkikus, netgi keleivinius laivus bei nedidelius keltus. Šios statyklos specializuotų laivų yra įsigijęs ir Klaipėdos uostas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą2
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais2
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras6
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“1
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas10
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas3
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...
-
A. Vaitkus: Klaipėdos vaikų ligoninės prijungimas prie KU ligoninės – nesvarstytinas5
Seimo Sveikatos reikalų komitetui protokoliniu sprendimu pasiūlius Klaipėdos vaikų ligoninę prijungti prie Klaipėdos universiteto ligoninės, uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus tvirtina, kad toks klausimas nesvarstytinas. ...
-
Kaimynų džiaugsmui – fejerverkas ankstų rytą8
Savaitgalį dešimtys šeimų liko be miego. Nežinia ką šventę kaimynai savo kieme nusprendė į dangų driokstelėti fejerverkų salvę. Tačiau šitokia linksmybių kulminacija šeštadienį pusę šešių ...
-
Švęsti Velykų – į Palangą: džiaugiasi, kad kainos dar – ne vasarinės8
Kai kurie į Palangą atvyksta trumpam – pavasario saulės išvilioti. Kiti kurorte ilsisi ir ten žada net margučius ridenti. Palangiškiai neabejoja, kad per Velykas kurortas ūš, teigia, kad taip būna kasmet, ypač po pandemijos. ...