- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neįtikėtina, kad Klaipėdos uoste jau tenka kapitališkai remontuoti netgi šio amžiaus pradžioje naujai pastatytas krantines.
Krantinė netenkino reikalavimų
Šiuo metu yra paskelbtas konkursas kapitališkai pertvarkyti bendrovės „Krovinių terminalas“ naudojamą krantinę Nr.3. Ši 301 m ilgio ir 28 m pločio krantinė, esanti tarp Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) ir „Klaipėdos naftos“, buvo pastatyta 2000 m., tinkama naudoti pripažinta 2001 m. pradžioje.
Naujai pastatytos krantinės vertė buvo 27,69 mln. litų (apie 8,02 mln. eurų).
Krantinės statybos generaliniu rangovu buvo dabar jau išnykusi statybos darbų įmonė „Lokys“. Apie poslinkius, įlinkius ir kitas šios krantinės deformacijas pastabos jos techniniame pase buvo įrašytos 2016 m. Tuomet konstatuota, kad „statinio tolimesnis saugus naudojimas be atitinkamų organizacinių, techninių priemonių yra negalimas“.
Buvo nustatyti dideli korozijos pokyčiai, kai kur viršijantys leistinas normas. Dangoje prie krantinės susidarė įdubimų, kur stovėdavo vanduo. Taip pat rasta daugybė plyšių, kurie spartino krantinės ardymą – į konstrukciją patekdavo vanduo. Netgi nustatyti leistinas reikšmes viršiję krantinės kranų bėgių aukščių pokyčiai.
Pokytis: raudonai pažymėta pertvarkomos krantinės vieta. (KVJUD nuotr.)
Konstatuota, kad nupuvo dalis krantinės drenažo vamzdžių. Išvada buvo tokia, kad krantinėje patenkinamos techninės būklės yra švartavimo įrenginiai ir antstatas, o reikalavimų netenkino krantinės fasadinė siena, teritorijos danga, krantinės kopėčios, krano keliai ir dugnas prieš krantinę. Iki šiol krantinė su tam tikrais apribojimais ir švartavimo pakeitimais buvo naudojama.
Stiprins konstrukcija ir gilins
Kapitališkai remontuoti palyginti neseną krantinę Nr.3 teks dviem etapais. Bus stabilizuojama dabartinė krantinės konstrukcija nuo įlaidų kas 1,26 m įrengiant 19 m ilgio gruntinius inkarus. Po to maždaug metus palaukus, kol konstrukcija „susigulės“, bus keičiamos krantinės krano konstrukcijos ir dangos.
I etapo darbus planuojama atlikti neribojant krovos. Antrame etape, kuris truktų 6–7 mėnesius, taip pat vyktų iki 180 m ilgio tanklaivių krova pagal suderintą švartavimo grafiką. Čia dalis laivų „išlįstų“ ir į KLASCO naudojamą 4 krantinę.
Iš viso per abu etapus planuojama pakeisti apie 580 tonų gelžbetonio ir asfaltbetonio konstrukcijų. Po rekonstrukcijos prie krantinės numatoma padidinti gylį nuo 14 iki 16,5 m. Dėl rastų krantinės pokyčių pagal batimetrinę nuotrauką matyti, kad prie pat krantinės gylis buvo apie 13,4 m, nors nurodyta 14 m. Klaipėdos uoste laikytasi nuostatos, kad dėl laivo korpuso išlenkimo prie pat krantinės nėra prasmės gilinti iki apibrėžto didžiausio gylio.
Brokas: ant įdubusios krantinės rinkdavosi vanduo. (KVJUD nuotr.)
Tai tarsi leisdavo turėti didesnę garantiją dėl krantinės stabilumo. Dabar prie krantinės Nr.3 galėjo stovėti 60 tūkst. tonų vandentalpos laivas iki 241 m ilgio ir beveik 40 m pločio. Po rekonstrukcijos numatyta statyti iki 100 tūkst. tonų vandentalpos, 263 m ilgio bei 42,5 m pločio laivus su 15,4 m grimzle.
Uoste – ne vienas brokas Klaipėdos uoste yra buvę ir daugiau atvejų, kai po rekonstrukcijos praėjus vos keleriems metams ėmė griūti krantinės. Labiausiai nuskambėjęs pavyzdys yra 2001 m. rekonstruota Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ naudota krantinė Nr.68. Tai, kad jos dalis, apie 40 m, įdubo ir pradėjo griūti, pastebėta 2008 m. Dėl to jos naudotojas patyrė nuostolių, nes dalį krantinės negalėjo naudoti. Po to ji vėl buvo kapitališkai remontuojama. Probleminę krantinę pastatė dabar jau bankrutavusi „Klaipėdos hidrotechnika“.
Tai, kad krantinė įlinko dėl statytojo kaltės, Uosto direkcijai teko įrodinėti per teismus, kur priteista 6,6 mln. litų. Laimėjus teismus paaiškėjo, kad iš žlungančios bendrovės nieko nepavyks išsireikalauti. Tarp Uosto direkcijos ir „Klaipėdos hidrotechnikos“ būta ginčų ir dėl krantinės Nr.42 rekonstrukcijos, kad netinkamai buvę sukalti įlaidai. Krantinės buvo pertvarkytos, o galimi nuostoliai taip ir liko.
Garsi krantinių istorija
Klaipėdos uoste buvo ir 1997 m. Pagal belgų kompanijos „Haecon“ projektą kita belgų kompanija „Hydrosoil Service“ už 30 mln. litų pagal naujovišką technologiją rekonstravo uosto 7–9 krantines. Į gręžinius krantinėje aukšto slėgio įrenginiais buvo purškiami betono mišiniai ir žemėje formuojamos kolonos. Kai darbų priėmimo aktas jau buvo pasirašytas, pradėjo aiškėti, kad kolonos žemėje ne visur tinkamai susiformavo. Todėl prie krantinių nebuvo galima gilinti. Krantinės buvo perstatytos, o į jų statybos eksperimentą „įmerktų“ 30 mln. litų taip ir nepavyko susigrąžinti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje per šventes planuojami nemokami autobusai2
Klaipėdoje kitais metais planuojama leisti nemokamai važinėtis viešuoju transportu Lietuvos valstybės atkūrimo dienos ir Klaipėdos šviesų festivalio, Jūros šventės bei Dienos be automobilio metu. ...
-
Kretingoje įžiebta kalėdinė eglė3
Šeštadienio vakarą Kretingoje, Rotušės aikštėje, įžiebta pagrindinė rajono eglė. ...
-
Kalėdų stebuklus Teatro aikštėje skandino lietus16
Šeštadienio vakarą Klaipėdos Teatro aikštėje turėjo būti sekama „Ledo pasaka“, kurią pačiūžomis ketino išrašyti talentingi uostamiesčio mažieji dailiojo čiuožimo entuziastai. Deja, kalėdinių stebukl...
-
Bangų medžiotojai nenustygsta ir žiemą
Šeštadienį, šiurpindami vienišus romantikus, vaikščiojančius Melnragės pajūryje ties molu, po bangas šėlo banglentininkai. ...
-
Karūnuota eglė – bibliotekos kiemelyje2
Penktadienio vakarą Klaipėdos I.Simonaitytės bibliotekos kiemelyje jau šeštą kartą įžiebtas kalėdinių eglių parkas. ...
-
Palangoje sutvisko Kalėdų eglė1
Penktadienio vakarą Palangoje buvo įžiebta Kalėdų eglė. ...
-
Gargžduose įžiebta auksu tviskanti eglė1
Klaipėdos rajone jau sklinda kalėdinė nuotaika – Savivaldybės aikštėje įžiebta galybe švieselių pasipuošusi miestelėnus ir miesto svečius džiuginsianti pagrindinė rajono eglė. Šventinėmis spalvomis sužibo ir mie...
-
Kelionė į Šiaurės Korėją: „prarastojo rojaus“ beieškant27
Ekstremaliomis kelionėmis pagarsėjęs klaipėdietis Aurimas Mockus nenustygsta. Šįsyk jis išsiruošė į vieną uždariausių pasaulio valstybių – Šiaurės Korėją, iš kur sugebėjo kontrabanda parsivežti gausios m...
-
Laukia lietinga ir vėjuota savaitė3
Pajūryje įsisiautėjęs vėjas artėjančiomis dienomis nerims. Antroji gruodžio savaitė visiškai neprimins žiemos. ...
-
Palanga pradeda sekti Kalėdų pasaką – šįvakar įžiebia miesto eglę
Palangos Grafų Tiškevičių alėją jau papuošė pagrindinis Kalėdų simbolis – miesto eglė. Dvylikos metrų žaliaskarė, padabinta tikromis eglišakėmis, kalėdiniais žaislais bei įspūdingu skaičiumi šventinių lempu...