- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruoju metu kaip vandens turizmo traukos vieta sparčiai besivystanti Dreverna gali tapti ir Kuršių marių maršrutinių laivų uostu.
Atstatytų dvi prieplaukas
Šiuo metu Vyriausybei yra pateiktas projektas, kaip mažinti automobilių srautą į Kuršių neriją ir labiau vystyti vandens transportą Kuršių mariose.
Vienas siūlymų yra įrengti stacionarias Juodkrantės ir Preilos komercines prieplaukas. Tam, kad tokios prieplaukos būtų įrengtos, yra pritarusi Kuršių nerijos nacionalinio parko administracija. Dėl šių prieplaukų įrengimo parašą ant Vyriausybės nutarimo projekto yra padėjęs susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Vizija: Preilos prieplaukos išdėstymo schema.
Būta svarstymų ir dėl Pervalkos prieplaukos įrengimo, tačiau, kaip teigė Nacionalinės žemės tarnybos direktorius Laimonas Čiakas, šios prieplaukos akvatorija nėra suplanuota šiuo metu parengtuose Lietuvos teritorijos planavimo dokumentuose.
Juodkrantės prieplaukai yra numatyta 3 201 kv. m sausumos teritorija ir 4 747 kv. m prieplaukos akvatorija. Preilos prieplaukai numatyta 449 kv. m sausumos dalis ir 2 431 kv. m akvatorija.
Patraukliausios maršrutų schemos
Į planuojamas įrengti Juodkrantės ir Preilos prieplaukas maršrutinis vandens transportas galėtų plaukioti ne tik iš Klaipėdos, bet ir iš Drevernos ar netgi Ventės.
Planas: Juodkrantės prieplaukos išdėstymo schema.
Iš Drevernos patogu būtų persikelti į Juodkrantę, iki kurios per Kuršių marias yra vos 8 km. Jau ir dabar vasarą šiuo maršrutu plaukioja specialus nedidelis laivelis.
Iš Drevernos iki Preilos būtų apie 20 km, tačiau ir šis atstumas nesunkiai įveikiamas.
Iš Ventės patogiausias maršrutas būtų į Preilą, iki kurios per Kuršių marias yra apie 6 km, į Nidą, iki kurios – apie 11 km.
Keltis keltais su automobiliais į Kuršių neriją daliai žmonių gali tapti pernelyg prabangu, todėl alternatyva taptų laivų maršrutai per Kuršių marias.
Jau ir dabar vasarą į Nidą iš Šilutės rajono pamario vietovių (Uostadvario, Minijos (Mingės) kaimo) nemažai plaukioja privačių laivų. Kiek blogesnis susisiekimas yra iš Ventės, nes čia gana sekli pamario pakrantė ir kol kas nėra daug tinkamų prieplaukų.
Jei būtų nuspręsta, kad geriausias susisiekimas su Kuršių nerija yra laivais nuo žemyninės pusės, didesni pinigai turėtų būti skiriami ne tik Kuršių nerijos prieplaukoms vystyti, bet ir žemyninės dalies uosteliams.
Pavyzdys – Estijoje
Taip pat turėtų būti analizuojama, kas imsis keleivinių maršrutų į Kuršių neriją. Tai bus sezoninis verslas. Ar privatūs asmenys norėtų tokio verslo, parodys laikas. Kelti keleiviams Kuršių marių maršrutinėmis linijomis turėtų būti perkami specifiniai nedidelės gramzdos laivai. Kokios nors "raketos" čia nepaleisi, nes tiek iš Drevernos, tiek iš Ventės yra seklių vietų.
Greitas didesnės grimzlės laivas galėtų plaukioti tik iš Klaipėdos į Nidą. Nors Klaipėdoje yra daug laivų švartavimo vietų, specifiniam keleiviniam maršrutiniam laivui turėtų būti surasta patraukli vieta su šalia esančiomis automobilių laikymo aikštelėmis ir pritaikytomis krantinėmis.
Misijos plukdyti žmones galėtų imtis ir valstybės valdoma "Smiltynės perkėla". Įrengus keleivinius maršrutus per Kuršių marias, vasarą ji netektų dalies klientų, kurie vyksta su mašinomis.
Įmonė turi tokios patirties. Kurį laiką nuo 2014 m. iš Klaipėdos Nidą ir atgal su sustojimu Juodkrantėje plaukiojo greitaeigis keltas "Smiltynė". Tiesa, po kurio laiko jis buvo išnuomotas kompanijai Vakarų Europoje, o po to visai dingo iš Klaipėdos.
Prisiminimas: Klaipėdoje buvo iki 70 sėdimų vietų ir 130 stovimų vietų turėjęs laivelis "Smiltynė", kuris puikiai tiktų ir Kuršių marių maršrutams. Vidmanto Matučio nuotr.
Dabar Lietuvoje situacija keičiasi. Vis labiau įsigalintys ekologiniai reikalavimai gali trukdyti įprastam važiavimui automobiliais į Kuršių neriją.
Keltis keltais su automobiliais į Kuršių neriją daliai žmonių gali tapti pernelyg prabangu, todėl alternatyva taptų laivų maršrutai per Kuršių marias.
Planuojama, kad kėlimas per Klaipėdos uosto akvatoriją smarkiai brangs. Savo dalies, kaip rinkliavos už transporto kėlimą, pageidauja ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Schema, kaip valstybės valdomas verslas prižiūri maršrutinius keltus, yra Estijoje. Ten į Saremo ir kitas salas plaukioja keltai, kuriuos nupirko ir valdo Talino jungtinio jūrų uosto administracija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų17
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?43
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...