Quantcast

Klaipėdos vežėjai baiminasi euro

Uostamiesčio vežėjai su nerimu laukia sausio 1-osios, kai šalyje litas bus pakeistas euru. Būgštaujama, kad miesto autobusai gali virsti valiutos keityklomis. Neabejojama, kad nesusipratimų nepavyks išvengti.

Uostamiesčio vežėjai su nerimu laukia sausio 1-osios, kai šalyje litas bus pakeistas euru. Būgštaujama, kad miesto autobusai gali virsti valiutos keityklomis. Neabejojama, kad nesusipratimų nepavyks išvengti.

Veiks trumpesnį laiką

Nuo šiandien – dviem dienomis vėliau – klaipėdiečiai terminuotuosius bilietus galės pradėti pildyti naujai patvirtintomis kainomis. Jos yra mažesnės, nei buvo anksčiau. Paprastai kitam mėnesiui jis pildomas nuo 15
dienos.

Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis aiškino, kad pavėlinti terminą teko, nes reikėjo pakoreguoti sistemą – įvesti kainas litais, kurios galios iki sausio 1-osios.

"Tikimės, kad spėsime viską susitvarkyti ir keleiviai galės pradėti pildyti terminuotuosius bilietus", – vylėsi vadovas.

Terminuotųjų bilietų pildymas sausiui ne tik prasidės vėliau, bet ir anksčiau pasibaigs. Paskutinę šių metų dieną to padaryti nebepavyks. Tą dieną nebebus prekiaujama ir elektroniniais kartiniais bilietais.

Pasak G.Neniškio, nuo sausio 1 iki 14 d. terminuotieji ir elektriniai kartiniai bilietai bus parduodami tiek už litus, tiek už eurus.

Sausio 15-ąją jais vėl nebus prekiaujama. Bus tikslinama, kiek bilietų parduota litais ir eurais. Nuo sausio 16 d. terminuotieji bilietai bus pradėti pildyti vasario mėnesiui. Bus atnaujinta ir elektroninių kartinių bilietų prekyba. Už juos jau reikės mokėti eurais.

Galios dvejus metus

G.Neniškis sakė, kad jau užsakyti bilietai, kuriuose kainos bus nurodytos eurais. Tačiau jie prekybos vietose turėtų pasirodyti tik po poros mėnesių, kai bus baigti turimi dabar.

"Viešojo transporto bilietus, kuriuose kaina nurodyta litais, galima naudoti dvejus metus. Jų kaina nesikeitė – išliko 2,20 lito ir 0,64 euro. Tokia išlyga taikoma ir pašto ženklams", – komentavo vadovas.

Pasak G.Neniškio, popierinių bilietų, kuriais prekiaujama kioskuose, yra likę daug. Taip nutiko, nes klaipėdiečiai greičiau perėjo prie elektroninio bilieto, nei buvo planuota.

"Prognozuoti tokius dalykus yra labai sudėtinga. Manėme, kad perėjimas prie elektroninių bilietų nebus toks spartus, koks yra. Parduodame mažiau popierinių, o daugiau – elektroninių bilietų. Taip susidarė likutis", – aiškino vadovas.

Prašo pirkti eurais

Popieriniai bilietai, kuriais prekiaujama autobusuose, nuo sausio 1-osios bus pakeisti.

Miesto taryba yra patvirtinusi naują jų kainą. Bilietas autobuse kainuos 0,70 euro – tai yra 2,42 lito. Kaina sumažinta, kad būtų patogiau konvertuoti į eurus.

"Šių bilietų parduodama mažiau. Mažiau jų ir spausdinama", – teigė vadovas.

G.Neniškis neabejojo, kad pirmosiomis sausio dienomis vežėjams dirbti bus nelengva. Keleivių, kurie perka bilietus autobusuose, prašoma atsiskaityti eurais, kad būtų paprasčiau vairuotojams.

Anot vadovo, jei keleiviai mokės litais, įsivyraus chaosas. Bilietas autobuse kainuos 2,42 lito.

"Sausio 1-ąją mes pradėsime dirbti vieni pirmųjų. Anksčiau už visus prekybos centrus. Mums pirmiesiems teks atlaikyti litų ir eurų bangą. Nesusipratimų greičiausiai neišvengsime. Tai prognozuojame ir ruošiamės. Būtų buvę geriausia, jei nebūtų jokių pereinamųjų laikotarpių. Valiutoms keisti yra bankai ir jie turėtų vykdyti savo funkcijas", – pabrėžė vadovas.

Gintis padės tvarka

Direktorius baiminosi, kad kai kurie keleiviai  autobusuose gali bandyti dideles litų sumas keisti į eurus. Tokių atvejų pasitaiko ir dabar.

"Yra žmonių, kurie paduoda dviejų šimtų litų kupiūrą ir paprašo vieno bilietėlio už 0,48 lito. Vairuotojui būtų labai sudėtinga atiduoti grąžą", – tvirtino vadovas.

Tikimasi, kad tokių situacijų padės išvengti tvarka, pagal kurią perkant bilietą miesto autobuse ar maršrutiniame taksi negalima atsiskaityti didesne nei 20 litų nominalo kupiūra.

Taip pat nustatyta, kad viešajame transporte nebus galima atsiskaityti didesnė nei 5 eurų kupiūra. Yra numatyta ir kokį maksimalų monetų kiekį gali priimti vairuotojai.

"Taip bandysime gintis, kad netaptume keityklomis", – teigė vadovas.

Stotelių paviljonuose jau iškabintos ir rekomendacijos keleiviams prieš euro įvedimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių