- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neseniai vykusiame pasitarime Lietuvos automobilių kelių direkcijoje aptarta keletas klausimų dėl vietinės reikšmės kelių sąrašų sudarymo, teisinės registracijos, šaligatvių ir takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių, perdavimo ir priežiūros, taip pat pristatytos naujovės dėl vietinės reikšmės kelių finansavimo.
Pasak Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Česlovo Banevičiaus, vienas iš kriterijų skirstant Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas, bus bendras kelių ilgis, nurodytas savivaldybių patvirtintame vietinės reikšmės kelių sąraše. Klaipėdos rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių bendras ilgis yra 1131,57 km.
Valstybinės reikšmės keliai nuosavybės teise priklauso valstybei. Ji turi juos tvarkyti ir prižiūrėti. Pavyzdžiui, per rajono centrą einančios Klaipėdos ir Kretingos Plento gatvės yra valstybinės reikšmės kelių atkarpos. Taigi šių gatvių šaligatvius taip pat turėtų prižiūrėti valstybė, tačiau priežiūros našta tenka ir savivaldybei. Planuojama skirti papildomą finansavimą savivaldybėms arba pati Kelių direkcija turėtų pirkti paslaugą, kad šaligatviai ir pėsčiųjų takai būtų tinkamai prižiūrimi. Be to, savivaldybės, užregistravusios šaligatvius, pėsčiųjų ar dviračių takus kaip savo nuosavybę, turės perduoti juos valdyti, naudoti ir jais disponuoti patikėjimo teise Kelių direkcijai.
Vienas iš svarbių Kelių priežiūros ir plėtros programos pakeitimų − rezervo lėšų paskirstymo tvarka. Planuojama rezervo lėšas skirti savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams skubiai taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti dėl avarijos grėsmės, taip pat avarijos ar stichinės nelaimės padariniams pašalinti, jeigu savivaldybė skirtų 50 procentų savivaldybės biudžeto lėšų, taip pat valstybės institucijų ar savivaldybių valdomų vietinės reikšmės kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos bei mėgėjų sodų teritorijose savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams inventorizuoti, šiems keliams taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti, jeigu pareiškėjas skiria 50 proc. savo lėšų. Taigi, be avarinių darbų, siūloma įtvirtinti galimybę KPPP lėšas naudoti sodininkų bendrijų keliams, įtrauktiems į sąrašą, rekonstruoti. Per metus galėsime sutvarkyti vieną kelią.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų14
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?34
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?12
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas20
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...