Pereiti į pagrindinį turinį

Kokie Klaipėdos norai dėl Dangės krantinių?

2022-03-20 16:00

Klaipėdoje daugelį metų išlieka aktuali problema, kaip suteikti tinkamas krantines lankytojus į delfinariumą plukdantiems laivams.

Planai: ateityje Klaipėdos miesto savivaldybė planuoja valdyti dabar gamybinėse teritorijose esančias prieplaukas.
Planai: ateityje Klaipėdos miesto savivaldybė planuoja valdyti dabar gamybinėse teritorijose esančias prieplaukas. / V. Matučio nuotr.
Turinys

Pakėlė krantinių mokesčius

Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos "Pajūrio laivai" prezidentas Algirdas Valentinas tikisi, kad daugiau nei 20 metų nesprendžiama problema pajudės, nes Klaipėdos miestas iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Dangės upėje gavo naujų krantinių.

"Girdžiu, kad Klaipėdoje planuojamas kurti municipalinis uostas. Tą seniai reikia daryti. Pats miestas turi valdyti krantines, o ne atiduoti jas koncesininkui. Blogo valdymo pavyzdys yra tai, kad koncesininkas mums keturis kartus pakėlė krantinių mokestį. Mes nesame įgalūs mokėti didžiulius pinigus", – aiškino A.Valentinas.

Jis prašė, kad iš Uosto direkcijos perimta krantinių dalis nuo Pilies tilto iki 90 m ilgio būtų perduota naudoti laivams, kurie plukdo žmones į delfinariumą. Taip pat jis prašė, kad Dangės upėje nebūtų statoma kokių nors papildomų statinių ar prieplaukų, nes būtų siaurinama upės vaga ir kiltų problemų laivams plaukti.

Pats miestas turi valdyti krantines, o ne atiduoti jas koncesininkui.

Mieste bus naujų krantinių

Klaipėdos miesto vicemeras Arūnas Barbšys mano, kad keleivius į delfinariumą plukdančių laivų laikymo problema Dangės upėje turi būti sprendžiama. Upė neturi būti tuščia, ji turėtų prisipildyti laivų.

A.Barbšys keleivius plukdantiems laivams mato vietą ir "Memelio mieste", kurio krantinių dalį savivaldybė taip pat rengiasi priimti iš Uosto direkcijos. Šiuo metu yra svarstoma dešinės Dangės pusės išvystymo koncesija. Mažųjų laivų savininkai į tuos svarstymus turėtų aktyviau įsilieti.

Planuojama, kad upėje atsiras ir daugiau krantinių nedideliems laivams švartuoti. Atsilaisvins "Klaipėdos energijos", "Klaipėdos medienos", "Sirijaus" teritorijos, kur atsiras priėjimas prie upės prieplaukų. Kada tai bus, kol kas nėra konkretaus atsakymo.

Neaišku ir tai, kada Dangės upėje Liepų gatvėje prie tilto būtų pradėta statyti nauja pramoginių laivų prieplauka. Jos dokumentai yra parengti, bet pinigų srautai nesuplanuoti.

Algirdas Valentinas. Asmeninio archyvo nuotr.

Perims krantinių valdymą

Kyla klausimas, o ką Klaipėdos miesto savivaldybė darys su neseniai iš Uosto direkcijos perimtomis krantinėmis prie buvusios senosios Smiltynės keltų švartavimo vietos už Pilies tilto?

Klaipėdos miesto savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis teigė, kad rengiami dokumentai krantines perduoti naudoti Dangės upės laivybą prižiūrinčiai viešajai įstaigai "Klaipėdos paplūdimiai". Jai neseniai perduota 15 m ilgio krantinės dalis prie Pilies tilto, kur bus įrengta žvejų laivų iškrovimo vieta. "Klaipėdos paplūdimiai" paruoš tos vietos tvarkymo dokumentus, kreipsis į Žemės ūkio ministeriją, kad gautų paramą iškrovos vietai įrengti.

Manoma, kad "Klaipėdos paplūdimiai" būtų pajėgūs rūpintis ir kitomis perimamomis krantinėmis.

Anot E.Simokaičio, ir ateityje upės krantinės turėtų būti perduodamos Klaipėdos miesto savivaldybės viešajai įstaigai "Klaipėdos paplūdimiai". Ji arba nuo jos atskirtas padalinys vėliau ir galėtų virsti Klaipėdos miesto municipalinio uosto administracija.

Dabar dėl Dangės upės krantinių Klaipėdoje yra tam tikro chaoso. Nemažai krantinių yra išnuomota koncesininkui. Ateityje, kai koncesijos sutarčių galiojimo laikas vienoje ar kitoje vietoje baigsis, planuojama krantines perduoti "Klaipėdos paplūdimiams" arba gal iki to laiko miesto politikų jau sukurto municipalinio uosto administracijai.