- Jurgita Andriejauskaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos jūrinių ir pramonės asociacijų vadovai parengė kreipimąsi šalies valdžiai dėl ketinimų jungti Klaipėdos aukštąją jūreivystės mokyklą prie Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius TECH“) ir siūlo jungimą vykdyti su Klaipėdos universitetu.
Šią savaitę Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) paskelbė, kad jos sudaryta ekspertų komisija pritarė siūlymui Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą (LAJM) prijungti prie „Vilnius TECH“, įsteigiant universiteto padalinį Klaipėdoje – Jūreivystės akademiją.
Nors tokiu sprendimu patenkinta LAJM, tačiau jūrinio verslo bendruomenė teigia nepritarianti tokiam siūlymui ir yra įsitikinusi, kad jūrinis ugdymas, išsilavinimas ir mokslas turi būti koncentruojamas Klaipėdoje. Verslas siūlo LAJM jungti prie Klaipėdos universiteto.
„Jų matymas ir vizija išsiskyrę su mūsų. Mes šiuo metu, verslo asocijuotos struktūros, manome, kad turime dėti pastangas, kad nutarimas būtų peržiūrėtas, atsižvelgta į daugkartinius prašymus ir norus, reikalavimus, kad Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla būtų prijunta prie Klaipėdos universiteto ir suformuota savarankiška Lietuvos jūrų akademija“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje Klaipėdoje sakė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.
Jų matymas ir vizija išsiskyrę su mūsų.
Jo teigimu, verslui labai svarbu, kad Klaipėdoje, kur sukoncentruota visa jūrinė industrija, laivynas, uostas, ekspedijavimo įmonės – būtent tos industrijos pagrindu būtų ruošiami specialistai Klaipėdoje. Asociacijos vadovo teigimu, niekur kitur „negausite tokios praktikos arba nesuprasite to jūrinio verslo, kuris labai skiriasi nuo to, kas įvyksta Vilniuje“.
„Dabar bandoma kalbėti apie tai, kad Vilniuje sukoncentruotos yra transporto kompetencijos, bet transporto kompetencijos geležinkelių, kelių transporto yra pakankamai toli nuo jūrinės industrijos, jūrinio transporto ir, manome, kad čia yra ne tik mokslininkų branduolys, bet yra ir praktikų branduolys, yra galimybė visiems čia atlikti tiek praktikas, tiek baigus įsidarbinti“, – sakė V. Šileika.
Verslas teigia turintis abejonių, kad po to tam tikro laiko toks „Vilnius TECH“ padalinys Klaipėdoje „taps nebeįdomus ir galų gale čia bus atsisakyta rengimo specialistų“, tuomet jis praras savo vardą ir nustos egzistavęs.
Kreipimąsi Vyriausybei, ŠMSM, Seimo Švietimo ir mokslo komitetui bei Jūrinių reikalų komisijai pasirašė šešios organizacijos – Lietuvos laivų savininkų asociacija Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija, Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacija, Lietuvos laivybos agentų ir ekspeditorių asociacija, Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Klaipėdos pramonininkų asociacija.
LAJM save mato kartu su VGTU
Tuo metu LAJM direktorius Vaclavas Stankevičius teigia, jog su „Vilnius TECH“, ruošiančiu transporto specialistus, įstaiga jau kurį laiką palaiko bendradarbiavimą, tad jungtis prie šio universiteto yra prasminga visam Vakarų regionui.
Vadovo teigimu, abiturientų mažėja, priėmimas į aukštąsias mokyklas nuo kitų metų griežtėja, tad įstaiga situaciją vertina realiai – studentų nepadaugės. Jų šiuo metu čia studijuoja 800. Pagal ŠMSM reikalavimą, kolegijose turės būti ne mažiau kaip 1200 studentų.
Anot V. Stankevičiaus, LAJM parengė įstaigos stiprinimo planą ir savo ateitį mato kartu su VGTU, jame absolventai tęsia studijas magistrantūroje, vėliau, tikimasi, taps LAJM dėstytojais.
„Vienas pagrindinių argumentų, kai išanalizavom situaciją, kaip mums sustiprinti veiklą – labai aiškiai matosi, kad VGTU rengia specialistus transportininkus sausumos, aviacijai, geležinkeliui, pas juos nėra jūrų transporto. Jūrų transportas – tai mes“, – sakė V. Stankevičius.
Jis teigė pats būdamas LAJM absolventu esąs įsitikinęs, kad ši įstaiga ir jos kolektyvas nusipelnė daugiau nei įprasta vertinti Klaipėdos regione, mokyklą žargonu vadinant „marichotke“.
V. Stankevičius teigia, kad Vakarų Lietuva suklestės, jei čia veiks stipri Lietuvos jūrų akademija. Įstaiga savęs su Klaipėdos universitetu (KU) nesieja, nes šioje įstaigoje nėra jūrų transporto specializacijų. Įstaigos vadovas sako, jog KU labiau orientuojasi į medicinos, akvakultūrų ir kitų specialistų rengimą.
„Mes dabar neturim bendrų programų, studijų su Klaipėdos universitetu, turime labai daug bendro su „Vilniaus TECH“, prašau visų įveikti regioninį mąstymą ir suprasti, kad Lietuvai kaip valstybei reikalinga stipri Lietuvos jūrų akademija“, – teigė LAJM vadovas.
Valstybinių kolegijų pateiktas susijungimo iniciatyvas vertino komisija, sudaryta iš ministerijos, Lietuvos mokslo tarybos, Studijų kokybės vertinimo centro, Lietuvos pramonininkų konfederacijos, „Investuok Lietuvoje“, Lietuvos švietimo tarybos, Lietuvos studentų sąjungos, Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo atstovų ir aukštojo mokslo ekspertų.
Anot ŠMSM, kolegijos pasiūlymus dėl reorganizacijos galėjo teikti pačios. Kolegijų iniciatyvos vertintos atsižvelgiant į jų galimybes sudaryti palankesnes sąlygas studijų ir mokslo taikomosios veiklos kokybei tobulinti, taip pat prisiderinti prie regionų darbo rinkos poreikių.
Komisijos siūlymus dar turės įvertinti švietimo, mokslo ir sporto ministrė – šiuo metu šias pareigas eina teisingumo ministrė Ewelina Dobrowolska. Jie bus peržiūrėti, tada bus parengtas nutarimas, kuris bus teikiamas Vyriausybei.
Sprendimus dėl kolegijų jungimosi siekiama priimti iki birželio pabaigos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų1
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo4
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?4
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas14
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...