„Klaipėdos autobusų parkas“: koronavirusas „suvalgė“ pernykštį pelną

  • Teksto dydis:

Klaipėdos miesto savivaldybei priklausantis UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) praėjusius metus baigė su rekordiniu 35 proc. išaugusiu pelnu, bet šiemetinė situacija nieko gero nežada. Per penkis 2020 m. mėnesius dėl šalyje paskelbto karantino drastiškai smuko keleivių pervežimai miesto ir tarpmiestiniuose maršrutuose, visiškai neliko autobusų nuomos bei užsakomųjų reisų, o prisidėjusios papildomos išlaidos dėl koronaviruso pandemijos bendrovei iš viso jau atnešė ketvirčio milijono eurų dydžio nuostolius.

„Finansiškai 2019 metai buvo kaip niekad geri, augo pagrindinių ir kitų veiklų pajamos, pagal bendrovei akcininko keliamus ekonominius rodiklius viršijome beveik visus lūkesčius“, – sakė Vaidas Ramanauskas, bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.

Pernai KAP pasiekė rekordinę 9 153 016 eurų apyvartą ir uždirbo 248 207 eurų grynojo pelno. Taip pat 2019 m. bendrovė atnaujino transporto priemones – miesto keleivių pervežimui įsigijo 18 naujų ekologiškų dujinių ir 2 elektrinius autobusus, laimėjo konkursus uostamiesčio gatvių valymui ir privežamiesiems priemiesčio maršrutams, kurių aptarnavimui irgi įsigyti nauji mažieji 23 vietų autobusai.

„Esame ne tik savivaldybės kontroliuojama, bet ir į miesto bendruomenės lūkesčius įsiklausanti įmonė. Todėl nesiekiame tik maksimalaus pelno. Pavyzdžiui, investuoti į naujus dujinius ar elektrinius autobusus bendrovei nėra ekonomiškai naudinga, tačiau visi žinome, jog transportas yra vienas iš didesnių miesto oro teršėjų, todėl perkame naują brangią, bet ekologiškiausią techniką“, – aiškino V. Ramanauskas.

Vadovas akcentavo, jog, nepaisant prastų šių metų pradžios tendencijų, bendrovė laikosi stabiliai ir tikisi sėkmingo vasaros sezono. Nors akivaizdu, kad dėl kruizinių laivų atšaukimo ir sustabdytų kelionių į užsienį autobusų nuomos rinka šiemet bus labai menka, vilties teikia atsigaunantis tarpmiestinių pervežimų sektorius. Kaip ir pernai, KAP vėl laimėjo „Lietuvos geležinkelių“ sezoninės paslaugos konkursą keleivių pervežimui į Palangos ir Neringos kurortus.

Pagal daugiametes tendencijas KAP finansiškai pelningiausi būna 2 ir 3 ketvirčiai. Per 1 šių metų ketvirtį bendrovė patyrė daugiau nei 104 000 eurų nuostolį.

Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ 2019 m. veiklos faktai:

· KAP aptarnavo 19 miesto, 5 priemiesčio, 23 tolimojo susisiekimo ir 3 tarptautinius maršrutus.

· Bendrovės autobusų parką sudarė 125 autobusai, kurių vidutinis amžius – 9 metai.

· 2019 m. bendrovės autobusų rida – 8,686 mln. km (2018 m. – 8,374 mln. km).



NAUJAUSI KOMENTARAI

-----

----- portretas
Tegul parkas perima visus marsrutus sau, nurasys tuos senus privatininku grabus ir paleis naujus autobusus i tauralauki ir vingio gatve.

marazmas

marazmas portretas
iš komentarų matau, kad dauguma klaipėdiečių net nežino kad mūsų mieste dirba savivaldybės autobusų parkas ir du privatūs didžiųjų autobusų parkai, aptarnaujantys 3, 6, 9 maršrutus. Savivaldybės parkas veža su naujais autobusais, o skūpūs privatininkai su senais grabais.

Inžinierius

Inžinierius portretas
Važiavau šiandien (2019-05-27) 9 maršruto autobusu. "Sėdynės" ir atlošai "100 metų senumo" plėmai ant plėmų, langai užrasoję lyg būtų žiema. Už vairuotojo kabinos pirmoje sėdimoje vietoje ant grindų mėtosi šlepetės, kažkokie įrankiai. Zona tarp vairuotojo ir sėdimų vietų (antra eilė) atitverta purvina šluota. Kai važiavo H.Manto gatve nuo miesto centro link Studlendo, atkarpoje po geležinkelio viaduku įkalnėje: miela malonu - gali be dantų likti nuo kratymo. Mėšlas ne autobusas.
VISI KOMENTARAI 13
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių