Quantcast

Klaipėdoje nebeišvysime „Marco Polo“

Sovietinis keleivinis laivas, iki šiol po Baltijos jūrą plukdęs jūrų turistus, keliauja į šiukšlyną.

Pandemijos auka

Pernai gegužės pabaigoje į Klaipėdos uostą turėjo užsukti 176 m ilgio kruizinis laivas „Marco Polo“. Daugiau jau neužsuks. Šiemet sausio 9 d. 55-erių metų laivas „Marco Polo“ pristatytas į Indijos Alango sąvartyną, kur bus supjaustytas.

Gal jis ir toliau būtų plaukiojęs, bet netgi ir gerokai jaunesnius kruizinius laivus negailestingai „pjauna“ pasaulinė COVID-19 pandemija.

Mūsų dienomis 750 jūrų turistų galintis plukdyti laivas nėra kuo nors išskirtinis. Dabar yra ir greitesnių, ir prabangesnių, ir talpesnių laivų.

Šis laivas išsiskyrė nebent tuo, kad buvo vienas seniausių kruizinių laivų Baltijos jūros kruizinėje laivyboje.

Jis statytas dar 1965 m. Rytų Vokietijoje.

Uždirbdavo valiutos

Prieš 55 metus šis 20 tūkst. tonų BT laivas vadinosi „Aleksandras Puškinas“ ir buvo vienas moderniausių iš savo klasės. Jis buvo skirtas ne plaukioti tarp sovietinių uostų, o atlikti transatlantinius reisus.

Iš pradžių laivas iš Sovietų Sąjungos plaukiojo į Jungtines Amerikos Valstijas.

Aštuntajame dešimtmetyje kilus tarp šių šalių įtampai, laivas plaukiojo tarp tuometinio Leningrado ir Kanados Monrealio, užsukdamas ir į kelis Vakarų Europos uostus. Laivas buvo skirtas tam, kad Sovietų Sąjungai uždirbtų valiutos.

Gal juo anuomet ir plaukė vienas kitas saugumietis ar partinis viršininkas, tačiau iš esmės laive būdavo užsieniečiai, kurie iš JAV, Kanados, taip pat Vakarų Europos atplaukdavo į Sovietų Sąjungą pamatyti Leningrado Ermitažą, kitą buvusią Rusijos carų prabangą.

Valiutą Sovietų Sąjungai „Aleksandras Puškinas“ uždirbinėjo iki pat jos žlugimo.

Keliavo per rankas

Po Sovietų Sąjungos žlugimo laivas Rusijai tapo nereikalingas.

1990 m. jį nusipirko viešbučių magnatas Gerry Herrodas, kuris trejus metus rekonstravo ir modernizavo laivą. Įvertinus, kad laivo korpusas yra tvirtas, jis buvo dar sustiprintas, suteikta ledo klasė.

Nuo 1993 m. prasidėjo nauja jo era. Pavadinusi „Marcou Polo“ (žinomas atradėjas), naujai sukurta kruizinės laivybos linija „Orient Line“ naudojo jį plukdyti turistams į Antarktidą. Jis buvo vienas pirmųjų laivų pasaulyje, kuris vykdė reisus į Antarktidą.

Neįtikėtina, kad beveik 30 metų senumo laivas į Antarktidos turus sugebėjo plaukioti net 17 metų.

2010 m. „Marco Polo“ nusipirko naujai įsteigta „British Cruise & Maritime Voyages“, kur jis naudotas Šiaurės ir Baltijos jūros kruizuose iki pat 2020 m.

Būta kalbų, kad laivas bus išnuomotas ir naudojamas kaip gyvenamosios patalpos ant vandens. Kadangi jis buvo statytas kaip specialios paskirties laivas pritraukti turtingus žmones, jo kajutės buvo erdvios ir ganėtinai patogios.

Netgi kai pernai metų pabaigoje „Marco Polo“ kirto Sueco kanalą, dar svarstyta, kad galbūt jam nauja veiklos paskirtis surasta Jungtiniuose Arabų Emiratuose. Tuo, kad išskirtinio laivo misija baigta galutinai, patikėta tik tada, kai jis atsidūrė Indijos pakrantėje Alango laivų sąvartyte.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių