- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išsiklaipę akmenys ir žiojėjančios skylės grindinyje erzina miestiečius. Gyventojai skundžiasi, kad istorinėje uostamiesčio dalyje dviračius ir vaikų vežimėlius sunku stumti grindiniu, todėl norėtų lygios dangos perėjų.
Perėjomis sunku vaikščioti
Gyventojas savivaldybei pasiskundė dėl pėsčiųjų perėjos tarp M. Mažvydo alėjos ir Skulptūrų parko.
„Siūlome padaryti perėją su lygių akmenų danga, sunku stumti vaikų vežimėlius, vestis dviračius. Taip daug kur jau padaryta senamiestyje, reikia ir čia“, – siūlė gyventojas.
Pėstieji skundžiasi ir Liepų gatvėje esančia perėja, ties K. Donelaičio skveru.
Šią perėją keiksnoja ir vairuotojai. Klaipėdos savivaldybės nurodymu šioje vietoje ne kartą buvo tvarkomas grindinys, tačiau jame nuolat vėl išmušamos duobės.
Grindinio neasfaltuos
Klaipėdos savivaldybės Paveldosaugos skyriaus vedėjas Vitalijus Juška patikino, kad paveldu privalu rūpintis, tačiau jo niekam nereikės, jei juo nebus naudojamasi.
„Ar galime vadinti mūsų paveldą šventu daiktu? Galbūt ir taip. Bet tai priklauso nuo požiūrio. Paveldas turi būti naudojamas. Tai esminė sąlyga, kad jis išliktų ateities kartoms. Jei nenaudosi, jo nereikės ir mūsų vaikams, nes jis tiesiog neišliks“, – tikino V. Juška.
Ar galime vadinti mūsų paveldą šventu daiktu?
Iš dalies V. Juška pripažino, kad gyventojai teisūs – perėjos turi atitikti bent jau minimalius patogaus naudojimo reikalavimus. Nei per duobes, nei per balas grindinyje žmonės neturėtų braidyti.
„Bet yra tam tikros ribos. Negalime užasfaltuoti istorinių gatvių. Reikia ieškoti tarpinio varianto. Net ir istoriniu laikotarpiu grindiniai buvo perklojami. Tai yra neišvengiama, nes Klaipėdoje mieste gruntas nėra labai tvirtas. Istoriniu laikotarpiu net vietomis buvo ribojamas vežimų svoris“, – kalbėjo V. Juška.
Paveldosaugos skyriaus vedėjas pripažino, kad ir kitose uostamiesčio gatvėse verta atkreipti dėmesį į grindinio būklę.
„Senamiestyje tvarkomos septynios gatvės. Tai yra pavyzdys – galima istorinę medžiagą sukloti taip, kad tai būtų patogu. Anksčiau ar vėliau tai turės savivaldybė padaryti ir kitose miesto dalyse, kur yra grindinio gatvės“, – įžvelgė V. Juška.
Vitalijus Juška. Vytauto Petriko nuotr.
Vis randą plyšių
Vis dėlto specialistas neslėpė, kad šių laikų meistrai dar neįvaldė grindinio klojimo meistrystės paslapčių.
„Tai imlus laikui darbas. Kiekvieną akmenį reikia iškelti, po to atrinkti, sudėti į vietą – tai sudėtinga. Yra problema su įmonėmis, kurios atlieka tokius užsakymus. Esame ne kartą ėję, tikrinę ir radę didžiulius paliktus plyšius. Po to tenka perdarinėti, o kai kuriuos ruožus tenka perkloti net kelis sykius“, – pripažino V. Juška.
Siūlymą grindinio gatvėse įrengti pėstiesiems, dviratininkams ir neįgaliesiems lygias panašaus akmens juostas, V. Juška laiko vienu būdų spręsti klausimą.
„Lauko rieduliai tikrai nėra patys patogiausi pėstiesiems. Kai kuriose vietose mes jų atsisakome. Kai kurie kompromisai įmanomi, bet kiekvieną situaciją reikia vertinti atskirai. Universalaus recepto nėra“, – paaiškino V. Juška.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?18
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką5
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...