Kelionė į Smiltynę – patogesnė ir saugesnė

  • Teksto dydis:

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rūpinasi ne tik krovos veiklai skirta infrastruktūra, bet ir ta, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Siekiant atnaujinti susidėvėjusias krantines, prie kurių švartuojasi transporto ir keleivių keltai, imtasi didelių darbų.

Lapkritį baigtos rekonstruoti Senosios perkėlos krantinės Smiltynėje. Čia vienu metu jau gali švartuotis du keltai. Tai leis pėstiesiems ar dviračiais į kitą marių krantą išsiruošusiems žmonėms pasiekti Kuršių neriją mažiau gaištant laiko ir saugiau.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pasakojo, kad šis projektas kainavo apie 2 mln. eurų.

Klaipėdiečiai jau spėjo įvertinti šių krantinių patogumą ir estetinį vaizdą.

„Tai buvo įdomus ir sudėtingas projektas. Darbus ne kartą teko stabdyti, nes čia buvo rastas didžiulis nuo Antrojo pasaulinio karo likęs sprogmenų kiekis. Įmonės darbuotojai kviesdavo išminuotojus, pavojingi radiniai trukdė darbą. Džiaugiamės, kad viskas baigėsi be incidentų. Įrengėme krantinę, paruošėme ją patogią švartuotis keltams“, – pasakojo A. Latakas.

Senosios perkėlos poreikiams rekonstruota bemaž 135 metrai krantinių, įrengti slipai, atmušai, švartavimo stulpeliai, lietaus nuotekų tinklai, atnaujinta krantinių danga, krantinėse įrengtas apšvietimas, kurio anksčiau nebuvo. Prie krantinės Smiltynės pusėje marių dugnas išgilintas iki 5,5 metro, anksčiau čia gylis siekė tik apie 3 metrus.

Krantinę Smiltynėje rekonstravo pagal jungtinės veiklos sutartį veikiančios Latvijos įmonės SIA „Baltijas jūras geologijas centrs“ ir akcinė bendrovė „BMGS“.

Siekiant užtikrinti kuo efektyvesnį ir saugesnį keleivių ir transporto priemonių perkėlimą, pradėta ir Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija.

„Uosto direkcija yra atsakinga už uosto infrastruktūrą, jos būklę, įskaitant ir tą, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Mūsų siekis yra prisidėti, kad būtų užtikrintas efektyvus keltų švartavimas ir keleivių bei transporto priemonių perkėlimas. Tad ateinantį sezoną Senoji Smiltynės perkėla galės dirbti maksimaliai – Smiltynės pusėje vienu metu bus galima švartuoti du skirtingų parametrų keltus. O šį rudenį Naujojoje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija vyks etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas“, – sako A. Latakas.

Naujojoje perkėloje jau vyksta krantinių rekonstrukcijos parengiamieji bei kiti darbai. Rudenį šioje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija bus vykdoma atskirais etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas.

Planuojama, kad čia teks darbuotis porą metų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir bendrovė „Smiltynės perkėla“ yra pasirašiusios trišalę sutartį su konkursą laimėjusia bendrove „Tilsta“, kuri rekonstruos Naujosios perkėlos naudojamas krantines. Projekto sprendiniai apima ir esamų rampų konstrukcijų keitimą naujomis hidraulinėmis rampomis. Tai leis sunkiasvoriam transportui ir lengviesiems automobiliams patogiai užvažiuoti ant kelto ir saugiai nuriedėti ant krantinės.

Įgyvendinant projektą bus rekonstruojama dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje. Čia bus įrengti švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai. Taip pat yra suprojektuoti lauko apšvietimo tinklai ir kita infrastruktūra.

Naujosios perkėlos infrastruktūros darbai kainuos 5,8 mln. eurų (įskaitant PVM), iš jos Uosto direkcijos finansuojama dalis siekia 3,34 mln. eurų, bendrovės Smiltynės perkėlos – 2,47 mln. eurų.

„Senosios perkėlos krantinė buvo pastatyta 1960 metais, ji jau buvo avarinės būklės, ji buvo nepatogi, atrodė prastai. Naujosios perkėlos krantinės jau skaičiuoja keturis dešimtmečius, jos taip pat buvo techniškai netvarkingos, nepatogios. Todėl šios investicijos buvo būtinos. Įgyvendinant projektą bus rekonstruojama dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje“, – patikino A. Latakas.

Planuojama, kad pirmas etapas bus užbaigtas kitų metų gegužę, o antrasis prasidės pasibaigus vasaros sezonui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aha

Aha  portretas
Reik pasidaryti pinigėlių!

ld

ld portretas
Kuo maziau zmoniu ten tuo geriau

Anonimas

Anonimas portretas
Kada tiltas? Ir baigsis tie žaidimai laiveliais.
VISI KOMENTARAI 3
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Pajūryje dabar itin palanku ieškotis darbo: kokias algas siūlo verslininkai?
    Pajūryje dabar itin palanku ieškotis darbo: kokias algas siūlo verslininkai?

    Užimtumo tarnyba teigia, kad pajūryje ieškantiems darbo darbdaviai turi jo itin daug. Kokio darbo turi ir kiek už jį galima uždirbti, buvo teiraujamasi Užimtumo tarnybos Klaipėdos skyriaus Klientų aptarnavimo departamento vadovės Jurgitos Petra...

    25
  • Klaipėdos jūrinis verslas prieštarauja jūreivystės mokyklos jungimui prie „Vilnius TECH“
    Klaipėdos jūrinis verslas prieštarauja jūreivystės mokyklos jungimui prie „Vilnius TECH“

    Klaipėdos jūrinių ir pramonės asociacijų vadovai parengė kreipimąsi šalies valdžiai dėl ketinimų jungti Klaipėdos aukštąją jūreivystės mokyklą prie Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius TECH“) ir siūlo ju...

    5
  • „Žingsniai Klaipėdai“ – skirti šimtmečiui
    „Žingsniai Klaipėdai“ – skirti šimtmečiui

    Klaipėdos vaikų laisvalaikio centras jau trejus metus iš eilės organizavo pėsčiųjų žygį Klaipėdos miesto vaikams ir jaunimui. Šiais metais žygis skirtas Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-osioms metinėms paminėti. ...

    1
  • Į pajūrį atvyko jaunieji kūrėjai iš Latvijos
    Į pajūrį atvyko jaunieji kūrėjai iš Latvijos

    Nuo 2017 m. prasidėjęs tarptautinis meninis edukacinis projektas „Menų krantai“ užaugino gražią draugystę tarp Klaipėdos ir Latvijos Lielvardės miesto ugdymo įstaigų. Šįkart jaunieji kūrėjai iš Latvijos atvyko į mūsų ...

  • Gimnazistai turėjo klausimų
    Gimnazistai turėjo klausimų

    Dienraščio „Klaipėda“ redakcijoje vėl sulaukta svečių. Šįkart čia viešėjo Vytauto Didžiojo gimnazijos vienuoliktokai su savo vadove, medijų kraštovaizdžio dėstytoja ir mokytoja Rosita Vaičiule. Gimnazistams ...

  • Dėl byrančio Salantų tilto – nerimas
    Dėl byrančio Salantų tilto – nerimas

    Gyventojai baiminasi dėl dar vieno yrančio infrastruktūros statinio – virš Salanto upės esantis miestelio tiltas byra akyse, tačiau kelininkams jis tinkamas net ir didelių gabaritų krovinių gabenimui. ...

    8
  • Prie Jono kalnelio – bebrai?
    Prie Jono kalnelio – bebrai?

    Prie Malūno tvenkinio apsigyvenusių ir vis parko medžius be gailesčio graužiančių bebrų jau sumažėjo. Jų „išvykimą“ paskatino specialūs repelentai, kuriais buvo ištepti medžiai. ...

    2
  • Planuose – darbus Vingio pasaže užbaigti iki rudens
    Planuose – darbus Vingio pasaže užbaigti iki rudens

    Gyventojų viltis, kad tvarkymo darbai Vingio pasaže baigsis iki vasaros pradžios, užgeso. Nors dirbama pagal grafiką, daugeliui klaipėdiečių vis dar atrodo, kad rezultatų nematyti. Rangovo pažadas šiek tiek ramina – darbai tikrai bus u...

    5
  • Klaipėda ruošiasi Dainų šventei
    Klaipėda ruošiasi Dainų šventei

    Sekmadienį uostamiestį sudrebins Vakarų krašto dainų šventė – krašte bene didžiausiu dalyvių skaičiumi išsiskirianti tradicija, menanti turtingą ir prasmingą Mažosios Lietuvos dainų švenčių patirtį. ...

  • Sukilimo operacijos vado ir jo žmonos perlaidojimo vieta – aiški
    Sukilimo operacijos vado ir jo žmonos perlaidojimo vieta – aiški

    Nuspręsta dėl sukilimo operacijos vado Jono Polovinsko-Budrio ir jo žmonos Reginos Kašubaitės-Budrienės perlaidojimo Klaipėdoje vietos. Vienbalsiu sprendimu nutarta, kad amžinojo poilsio jie atguls Skulptūrų parke prie paminklo „Už laisv...

    4
Daugiau straipsnių