- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sparčiai augant krovai uosto pietinėse bendrovėse, nuspręsta keisti Malkų įlankos parametrus – gilinti ją iki 14,5 metro. Šiuo metu atliekamas tokio gilinimo poveikio vertinimas.
Draustinis – kliuvinys
Uosto direkcija jau buvo nusprendusi tvarkyti Malkų įlanką pagal 13,5 metro gylį. Tam buvo gautas ir Poveikio aplinkai vertinimas. Dabar gyliai Malkų įlankoje yra per maži.
Prieš pradedant gilinti įlanką, būtina sutvirtinti krantą pagal Smeltės pusiasalį. Tai daryti trukdė Smeltės valstybinis botaninis draustinis.
Draustinio teritorijoje nevykdoma jokia ūkinė veikla, nėra nuoseklaus draustinio tvarkymo. Saugomus augalus stelbia plintantys priekrantės nendrynai, šaltalankio krūmynai. Dėl intensyvios laivybos Malkų įlankoje išplaunama akmenimis grįsta pakrantė. Draustinio krantas nuolat teršiamas iš Malkų įlankos bangų išmetamomis medienos ir plastmasės atliekomis. Krantinės stabilumui ir saugomų augalų rūšių būklei nuolat kenkia žvejai mėgėjai, ištrypdami saugomus augalus.
Buvo vertinama tai, kiek kainuotų iš Smeltės pusiasalio iškeldinti retus augalus. Sprendimas dėl jų iškeldinimo kol kas nepriimtas.
Metalinė ar gelžbetoninė siena
Tam, kad įlanką būtų galima gilinti iki 14,5 metro, būtina įrengti Malkų įlankos sutvirtinimo šlaitą.
Tai būtų apie vieno metro pločio įrenginys vandens paviršiuje. Per jį turėtų persilieti vanduo, kuris drėkintų retiems augalams augti reikalingą kranto liniją.
Būtų įrengta gelžbetoninė ar plieninė siena su inkaravimo sistemomis. Sieną planuojama įrengti ne mažiau kaip 20 metrų atstumu nuo kranto linijos.
Šiuo metu paskelbtas konkursas rengti šios tvirtinimo sienelės techninį projektą. Jos įrengimo statybos preliminariai prasidėtų 2016 metais. Statyba būtų ypatinga. Saugant retus augalus, ji būtų vykdoma nuo vandens iš pontonų.
Iš viso būtų įrengta per 480 metrų ilgio siena. Šios įrengimas taptų savotiška repeticija ateityje rengiant panašų kranto tvirtinimą pagal visą Kuršių nerijos krantą ties Klaipėdos uostu.
Vyktų žymūs pokyčiai
Išgilinus Malkų įlanką iki 14,5 metro tikimasi pasiekti žymaus efekto. Į Malkų įlanką galėtų įplaukti iki 300 metrų ilgio ir iki 40 metrų pločio Panamax tipo laivai. Jie būtų kraunami iki 13,2, o išskirtiniais atvejais – iki 13,5 metro gramzdos.
Vien Malkų įlankoje tikimasi pasiekti 16–20 mln. tonų metinę krovą. Tokiu atveju visa Klaipėdos uosto krova planuojama arti 80 mln. tonų. Tokios krovos Klaipėdoje teoriškai tikimasi apie 2030 metus.
Tam, kad Malkų įlankoje žymiai būtų suaktyvinta krova, neužtenka vien ją išgilinti iki 14,5 metro. Būtų platinamas Malkų įlankos įplaukimo kanalas, keičiama vedlinės kryptis, platinama laivų apsisukimo vieta. Tam reikėtų perstatyti „Vakarų laivų gamyklos“ dokus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Asociacijos „Klaipėdos regionas“ prezidentu tapo B. Markauskas3
Šią savaitę asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime išrinktas naujas prezidentas. Juo tapo Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas, pakeitęs Palangos merą Šarūną Vaitkų. ...
-
Atliekų kultūros egzaminas išjudino Vakarų Lietuvą2
Ar sugebėtumėte įvardinti, koks žmogaus vartojamas ir neatsakingai išmestas maisto produktas, pagamintas iš naftos, pražudo milijonus Žemės gyvūnų? Gal niekad ir nesusimąstėte, kad tai – kramtomoji guma. Ji nesuyra šimtus ...
-
Penki mėsainiai – per 15 minučių2
Sekmadienį, minint Tarptautinę mėsainių dieną, Klaipėdoje, Žvejų g. esančiame restobare „Gaisrinė“, vyko mėsainių valgymo čempionatas. Varžėsi net 20 dalyvių, iš kurių geriausią rezultatą pavyko pasiekti vos vienam –...
-
Neįprastas vaizdas: eismą centre reguliavo buteliu5
Antradienį per pietus Klaipėdoje vairuotojai stebėjo neįprastą vaizdelį. Panašu, kad gerokai įkaušęs vyriškis eismą judrioje sankryžoje mėgino reguliuoti buteliu. ...
-
Dėl Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos – varžytuvės18
Birželio 1-ąją paaiškės naujasis Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos statusas. Stiprinant valstybines kolegijas, šią įstaigą prisijungti norėtų Klaipėdos valstybinė kolegija ir Klaipėdos universitetas, nors pati Jūreivy...
-
Jau pasipylė vasaros traumos2
Išsiilgtoji vasara vilioja patirti kuo daugiau nuotykių. Kartu vasara yra ir karščiausias laikotarpis medikams bei gelbėtojams. Tik šiltajam metų laikui būdingos traumos jau prasidėjo. ...
-
Eksperimentas pavyko: hidrauliniai bandymai Klaipėdoje atliekami per vieną parą4
Kasmet AB „Klaipėdos energija“ klientai turėdavo sukti galvą, kaip šaltomis pavasario dienomis ar karštą vidurvasarį kelias paras išsiversti be karšto vandens. Būtent tokių nepatogumų vartotojams sukeldavo centra...
-
Žvynelinė yra daugiau nei tik odos liga2
Nors klaipėdiečius jau džiugina šiltasis sezonas, dalis žmonių pilnavertiškai mėgautis šiais malonumais negali – privalo vilkėti drabužius stačiomis apykaklėmis ir ilgomis rankovėmis, dėvėti pirštinės, o kartu k...
-
Kam priklauso paviljonas?8
Šalia Lėbartų kapinių stotelės esančiame laukimo paviljone akis bado šiukšlės ir pernykščiai lapai. Vienai gyventojai trūko kantrybė, ji nutarė išsiaiškinti, kas atsakingas už šios aplinkos neprieži...
-
Gyventojai – prieš „Ekonovus“ planus: ketina prie magistralės rūšiuoti atliekas23
Magistralėje, reprezentacinio Klaipėdos ženklo pašonėje, netrukus atvykstančiuosius į pajūrį gali pasitikti atliekų rūšiavimo padalinys. Vietos gyventojai, prisimindami bendrovės „Ekonovus“ darbą mieste, iš kur ji b...