- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įprasta, kad uostai yra statomi nuo molų ir krantinių, tačiau Šventojoje viskas yra atvirkščiai.
Sukrapštė pinigų aikštelei
Palangos savivaldybė taip pat norėtų Šventosios uostą atstatyti taip, kaip tai daro visi – nuo molų ir krantinių. Tam ji neturi pinigų, o Lietuvos valdžia nuo šio uosto tarsi nusiplovė, viską palikusi savivaldai.
Šiomis dienomis paskelbtas konkursas dėl Šventosios uosto automobilių stovėjimo aikštelės statybos. Tam numatyta šiek tiek per 400 tūkst. eurų suma. Tai yra nedidelė pinigų suma, kurią sugeba sukrapštyti savivaldybė.
Dešimčiamilijoninių sumų Šventosios uosto molams įrengti Palangos savivaldybė neturi iš kur paimti. Su viltimi dar vis laukiama, kad gal šalies valdžia suras pinigų kokiame nors Vyriausybės fonde.
Šalies valdžiai jau turėtų būti nesmagu dėl Šventosios uosto, kuris jau ne vieną dešimtmetį yra apleistas auksinės vertės Lietuvos pajūryje, kurio turime labai mažai.
Istorija: prisimenamas ir toks Šventosios uostas, kuriame karaliavo žvejai. Socialinių tinklų nuotr.
Atsinaujinimas Prieplaukos gatvėje
137 vietų automobilių stovėjimo aikštelė Šventosios uoste bus įrengiama 4 847 kv. metrų plote Prieplaukos gatvėje. Pats projektas parengtas jau prieš ketverius metus, tačiau jo vienam iš etapų įvykdyti pinigų atsirado tik dabar.
Šalies valdžiai jau turėtų būti nesmagu dėl Šventosios uosto, kuris jau ne vieną dešimtmetį yra apleistas auksinės vertės Lietuvos pajūryje, kurio turime labai mažai.
Pagal projektuotojų teiginius, ne pati geriausia yra ir į menamą (nes realiai jo nėra) Šventosios uostą vedanti Prieplaukos gatvė. Asfalto būklė prasta, šaligatvio borteliai ištrupėję.
Dalis automobilių stovėjimo aikštelės prie Šventosios uosto buvo įrengta jau seniau. Ji susisietų su naujai planuojama įrengti aikštele.
Nors realiai nėra uosto, vasarą toje vietoje žmonių trauka yra didelė. Tai tik įrodo, kad jei Šventojoje atsirastų uostas, trauka dar išaugtų daugybę kartų, nes žmonės mėgsta lankyti sukultūrintas vietas prie jūros.
Planuojama, kad įrengiama automobilių stovėjimo aikštelė bus su įvažiavimais iš asfalto, o pačios automobilių stovėjimo vietos bus įrengiamos iš betoninių trinkelių.
Jei pavyktų greitai surasti statytojus, aikštelė gali būti įrengta per 5–6 mėnesius.
Prie aikštelės planuojama įrengti naujas želdinių zonas. Siūloma sodinti nedideles dekoratyvines, pavasarį gražiai žydinčias obelis.
Vizija: Šventosios uostas gražiai atrodo tik projektuose. Socialinių tinklų nuotr.
Savivaldai „neįkandami“ etapai
Planuojamas automobilių aikštelės įrengimas yra vienas iš mažiausių viso Šventosios uosto atkūrimo projekto darbų.
Visas Šventosios uosto atkūrimas apima net 6 etapus. Pirmuoju etapu visuose dokumentuose įrašyta uosto molų statyba ir farvaterio gilinimo darbai. Tai daugiausia pinigų reikalaujantys darbai, kurie apima apie 60–70 proc. visos Šventosios uosto atkūrimo sąmatos dalį.
Preliminariai buvo skelbta, kad atkurti Šventosios uostą kainuotų apie 60 mln. eurų. Dabar ta kaina gali būti pasikeitusi, nes uostų statybos darbai, kaip ir kitos statybos, smarkiai brango.
Palangos miesto savivaldybė yra apsibrėžusi įrengti tik automobilių stovėjimo aikšteles ir būtinus uosto inžinerinius tinklus. Iš žuvininkystės fondo lėšų dar įrengta su žvejyba susijusi Šventosios uosto infrastruktūra.
Visa kita, o ypač kas susiję su Šventosios uosto jūrinės dalies įrengimu (molai, vakarinė ir rytinė krantinės, švartavimo įranga, akvatorijos gilinimas), yra už Palangos savivaldybės galimybių ribų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėda vėl vertins galimybę statyti 15 tūkst. vietų futbolo stadioną12
Klaipėda dar kartą vertins 15 tūkst. vietų futbolo stadiono statybų galimybės – tyrimą už 46 tūkst. eurų atliks bendrovės įmonės „Bauland“ ir „Newsec advisers LT“. ...
-
Klaipėdos centre – briedis17
Prasidėjus rudeninei miško žvėrių migracijai sekmadienio vakarą Klaipėdos centre pasirodė miško galiūnas briedis. ...
-
Ruošiamasi toliau atnaujinti Kuršių nerijos dviračių taką8
Likusias Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Smiltynės iki Nidos atkarpas ruošiamasi sutvarkyti 2024 metais, teigia Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). ...
-
Lygė Drevernoje – ypatinga tradicija1
Paminėti rudens lygiadienį klaipėdiečiai vis dažniau važiuoja ne prie jūros, o prie marių, į Dreverną, kur kūrybingi žmonės pasistengia šventę nuspalvinti daugybe naujų patirčių. Taip šiame pamario miestelyje ir šiemet ats...
-
Kurortuose – be automobilių: nuomonės dėl tokio užmojo išsiskiria10
Kuršių Nerija dūsta nuo automobilių, tad vietos politikai nori poilsiautojus priversti palikti savas mašinas net kitapus kranto. Pirmos kalbos pasigirdo dar prieš keletą metų. Ir, panašu, kad tokia idėja virsta kūnu. Seimas i...
-
Klaipėdoje – drakonų valčių ralis
Minint Pasaulinę jūros dieną šeštadienį Klaipėdoje rengiamos unikalios drakono valčių varžybos „Dangės ralis – festivalis“. ...
-
Pasaulinei širdies dienai paminėti Klaipėdos medikai rengia dviračių žygį1
Pasaulinei širdies dienai paminėti sekmadienį Klaipėdos universiteto ligoninės (KUL) medikai rengia dviračių žygį. ...
-
Švaresniam uostamiesčio orui – pušynėlis šalia „Klaipėdos paslaugų“ teritorijos1
Europos judumo savaitė, diena be automobilio ir kitos panašios akcijos mums primena, kad turėtume kuo rečiau naudotis iškastiniu kuru varomomis transporto priemonėmis ir daugiau judėti pėsčiomis, dviračiais, bei keisti savo įpročius, ka...
-
Rūšiuotojų planai prie Klaipėdos stringa?2
Kartą už pažeidimus jau išprašyta iš uostamiesčio bendrovė „Ekonovus“ puoselėjo planus įsirengti atliekų rūšiavimo aikštelę prie pat Klaipėdą žyminčio ženklo magistralėje. Tačiau sukilus Klaipėdo...
-
Orai: dar pasimėgausime šiluma1
Gamta mums žada padovanoti dar vieną šiltą, vasarišką savaitę. Tiesa, šiandien pirmoje dienos pusėje galime sulaukti žvarbesnio oro ir lietaus. Atrodo, kad kitą savaitgalį atslinksiantis ciklonas atneš tikrą rudenį. ...