- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Netrukus pagrindinėmis uostamiesčio gatvėmis riedės vien nauji, aplinką tausojantys, patogūs ir keleivių laiką taupantys greitaeigiai elektriniai autobusai – tokia yra Klaipėdos viešojo transporto vizija. Kelionės kaštai keleiviams iš esmės nedidėtų, o ekologiškų autobusų įsigijimo naštą miestui palengvintų Europos Sąjungos parama. Dešimt pirmųjų greitaeigių elektrinių autobusų į gatves išvažiuoti galėtų jau kitąmet, jei tik savivaldybės taryba pritars tokiam žingsniui ir operatyviai pavyks atlikti visas biurokratines procedūras.
Siekiama sumažinti taršą ir spūstis
„Tai nėra spontaniškai kilęs sumanymas, o nuoseklaus darbo plėtojant modernų viešąjį transportą naujasis etapas. Turime išdrįsti pereiti į aukštesnį lygį – persėsti į itin modernius elektrinius autobusus, kurie veža greitai, tyliai, yra komfortiški ir draugiški aplinkai, o jais besinaudojantiems keleiviams padeda planuoti laiką ir taupyti pinigus. Ši vizija turi potencialą realybe tapti per artimiausius keletą metų. Juolab kad čia pat, Klaipėdoje, turime elektrinių autobusų gamintoją, šių metų pavasarį sėkmingai į miesto gatves išleidusį pirmuosius du elektrinius autobusus, pasižyminčius unikaliais techniniais sprendimais. Klaipėda didžiuojasi savo pagreitį įgaunančia automobilių pramone ir tai – atsakymas visiems, kurie nuolat klausia, kodėl tokių autobusų mūsų gatvėse yra dar tik du“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės meras Vytautas Grubliauskas.
O savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis kviečia klaipėdiečius, ištikimus savo asmeninių automobilių gerbėjus, nors kartą išlipti iš savo asmeninių automobilių ir išbandyti šiandienos viešąjį transportą.
„Patikėkite, jūs patirsite daug malonių akimirkų ir mažų atradimų, nes ir dabartinio mūsų viešojo transporto kokybė – tikrai ne prasta. Tačiau mes turime galimybę iš esmės sumažinti spūstis gatvėse, oro užterštumą, pasinaudodami ES lėšomis padaryti mūsų viešąjį transportą patrauklų visiems klaipėdiečiams ir miesto svečiams. Žinoma, jei tik sugebėsime susitelkti. O aš tuo tikiu“, – sakė G.Neniškis.
Iš tiesų, šiandien atradimu gali tapti ir punktualiai pagal stotelėje skelbiamą tvarkaraštį, kurį taip pat galima rasti internete, atvykstantis autobusas, ir komfortiškas važiavimas ir, svarbiausia, sutaupytas laikas. Jis taupomas ne tik dėl to, kad viešojo transporto autobusams leidžiama važiuoti per centrinę Tiltų gatvę, o lengvieji automobiliai tokios privilegijos neturi, bet ir todėl, kad autobusai važinėja tik jiems skirta eismo juosta, kurioje įprastai nebūna spūsčių.
Elektriniai autobusai yra įprasta transporto priemonė viename seniausių Prancūzijos uostamiesčių Nante.
Laukiama miesto tarybos verdikto
Netrukus Klaipėdos miesto savivaldybės administracija miesto politikams svarstyti teiks sprendimo projektą dėl elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plano patvirtinimo. Jeigu miesto politikai pritars ekologiško elektrinio viešojo transporto atsiradimui uostamiestyje, kitas žingsnis – projektui reikalingų lėšų paieška.
Suskaičiuota, kad įsigyti elektrinius autobusus, atitinkamai rekonstruoti gatves, kuriomis jie važinėtų, ir iki 2030 m. įrengti eismo valdymo sistemą kainuotų 33,5 mln. eurų. Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų yra galimybė gauti iš Europos Sąjungos fondų.
Klaipėda, prisidėdama prie Lietuvos įsipareigojimų mažinant CO2 emisijas bei siekdama mažinti oro taršą, 2018 m. patvirtino darnaus judumo planą, kuriame numatytos progresyvios judumo pokyčius skatinančios priemonės: didinti viešojo transporto patrauklumą ir greitį, skatinti judėjimą pėsčiomis ir dviračiais, kurti patrauklią, saugią miesto aplinką.
Miesto savivaldybės užsakymu taip pat buvo parengta „Perspektyvinių naujų viešojo transporto rūšių diegimo Klaipėdos mieste galimybių studija“, skirta įvertinti naujos viešojo transporto rūšies poreikį. Savivaldybė sulaukė kritikos neva veltui leidžia pinigus analizuodama alternatyvių viešojo transporto priemonių metro ar tramvajaus, kurie netinka miestui, atsiradimo galimybes Klaipėdoje. Tačiau ją sudomino kitas šios studijos rengėjų – UAB „Civitta“ pasiūlymas – esamą viešąjį transporto tinklą ir transporto priemonių parką atnaujinti pakeičiant juos greitaeigiais elektriniais autobusais. Juolab kad žengiant šia kryptimi neužkertamas kelias ateityje, esant poreikiui, įrengti ir tramvajaus linijas. Tokiu atveju elektriniams autobusams atitektų privežamojo transporto vaidmuo.
Veiksmų planas
Norint įgyvendinti šią viziją, reikėtų:
1. Atnaujinti gatvių infrastruktūrą, t. y. rekonstruoti viešojo transporto autobusams skirtas eismo juostas (BRT trasos įrėminimas bortais). Elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plane numatyta, kad 2021 m. BRT būtina infrastruktūra būtų įrengta 14-os kilometrų ruože. Taip pat iki 2030 m. planuojama atnaujinti viešojo transporto infra struktūrą ir kitose magistralinėse gatvėse – stotelių įvažas, papildomų A juostų ženklinimą, apsisukimo vietas.
2. Įrengti eismo valdymo sistemą su prioritetu viešajam transportui. Numatyta įrengti 3 atskiras eismo valdymo sistemas – koridorius su viešojo transporto prioritetu: A. Minijos g. – Pilies g. – Naujojo Uosto g. (2020–2024 m.); B. Taikos pr. – Tiltų g. – Herkaus Manto g. – Liepojos g. (2024–2027 m.); C. Priestočio g. – Mokyklos g. – Šilutės pl. (2027–2029 m.).
3. Įsigyti elektra varomas viešojo transporto priemones. Didžiausią reikalingų investicijų dalį sudarytų elektra varomų viešojo transporto priemonių įsigijimo kaštai. Suskaičiuota, kad tam reikėtų per 20 mln. eurų. Elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plane numatyta nuo 2021 m. iki 2030 m. įsigyti iš viso 49 didelius elektrinius autobusus.
Tačiau Klaipėda dar gali spėti pateikti paraišką dėl paramos viešojo transporto sistemos modernizavimui. Jeigu jai būtų pritarta, tuomet maždaug pusę elektrinių autobusų įsigijimui ir šios transporto rūšies įdiegimui reikalingos infrastruktūros išlaidų padengtų ES fondai.
Gyventojams naujausios kartos elektriniai autobusai galėtų patikti dėl kelių priežasčių – susisiekimo trukmės (transporto greičio), bilietų kainos ir dėl ekologinio aspekto bei komforto lygio. Tačiau svarbiausi uždaviniai, kuriuos tikisi išspręsti miestas, – aplinkos oro taršos ir spūsčių mažinimas.
Klaipėdos miesto savivaldybės inf.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas2
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...
-
Klaipėdos darbo inspekcijos vadovui – ieškinys1
Prokuratūra iš Kretingos rajono savivaldybės tarybos nario Vytauto Ročio, einančio ir Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos teritorinio skyriaus vadovo pareigas, siekia priteisti per 10 tūkst. eurų. Įtariama, kad tokia suma nepagrįstai panau...
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų1
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų24
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...