- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vytautas Kaunas, Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO generalinis direktorius, įmonės perspektyvą vertina optimistiškai, nes ji yra ir bus pajėgi išlaikyti aukštus krovos rezultatus. Tačiau artimiausiame laikotarpyje įžvelgia neigiamų rinkos tendencijų. Su juo kalbėjomės apie besikeičiančią rinką, stiprėjančią konkurenciją ir augantį dėmesį aplinkosaugai.
– KLASCO jau du dešimtmečius yra uosto lyderė, jos įtaka uosto krovos rekordams didžiulė. Kokių rezultatų laukiate šiais metais?
– Nepaisant įvairių ekonominių rinkos svyravimų, o taip pat ir vidinės krovos kompanijų konkurencijos, KLASCO dirba stabiliai ir šiemet dar kartą patvirtino esanti stipri. Planuojame pasiekti tonažo aukštumą, kuri jau kelerius metus svyruoja (kartu su ro-ro terminalo kroviniais), tarp 12-13 mln. tonų. Tokią pačią apyvartą planuojame ir šiemet. Kalbant apie pajamas, džiugesys blanksta. Dėl to, kad krauname mažiau pelningus krovinius nei pernai, šiemet pajamų uždirbsime maždaug 1,5 mln. eurų mažiau. Netekome milijono tonų baltarusiškų kalio trąšų, nes kompanija „Belkalij“ perėjo į savo kontroliuojamą terminalą. Šis praradimas yra natūralus ir buvo prognozuotas, kadangi „Birių krovinių terminalas“ išsiplėtė tiek, kad galėjo priimti visą krovinių kiekį. Tam ruošėmės ir pritraukėme 2,6 mln. tonų metalurgijos krovinių iš Rusijos, šiemet jų krovėme milijonu tonų daugiau nei pernai. Apyvartą išlaikėme, bet dėl didesnių gamybinių sąnaudų pajamų srautas sumenko.
– Kalbėdamas apie gruodį užtarėte žodelį „jeigu“. Matyt, esama abejonių dėl kai kurių susitarimų. Kokie kitų metų KLASCO planai ir kokios rinkoje vyrauja nuotaikos?
– Lietuvos verslas, o ypač transporto sektorius, kaip ne kartą galėjome įsitikinti, jautriai reaguoja į kintančias geopolitinės sąlygas dėl Rusijos veiksmų. Neseniai dar kartą buvo patvirtintas siekis, kad Rusijos kroviniai būtų gabenami per Rusijos uostus. Reakcija buvo greita – jau spalį negavome iš Rusijos pareigūnų patvirtinimo dėl 200 tūkst. tonų Rusijos krovinių kiekio, iki šiol nežinome, kiek bus vežama gruodį. Dėl kitų metų susitarimų vyrauja neapibrėžtumas. KLASCO apyvartoje maždaug pusę kiekio sudaro Lietuvos eksportas ir importas, o kita pusė – tranzitiniai kroviniai. Planuodami 2019 metų rodiklius orientuojamės į panašų kiekį kaip šiemet - 13 mln. tonų, tačiau blaiviai vertindami padėtį, kad dalies rusiškų krovinių gali nebelikti, analizuojame, kokius pokyčius kompanijoje reikėtų atlikti.
– Šie metai pažymėti gyventojų kilusiu nepasitenkinimu dėl KLASCO veiklos poveikio jų gyvenamajai aplinkai. Nors KLASCO veikla šiaurinėje teritorijoje vyksta daugybę metų, kas buvo padaryta šiemet, kad neliktų abejonių dėl KLASCO?
– Mums svarbi gyventojų nuomonė. Tačiau nemalonu, kad dalis artimiausių kaimynų iškart stojo piestu prieš uosto veiklą, nuvertino kompanijos indėlį į uosto ekonominius rezultatus, sąmoningai ar ne stengiasi menkinti KLASCO reputaciją.
Mes siekiame dialogo su Vitės bendruomene. Manau, kad mūsų pastangas diegiant aplinkos apsaugos priemones pastaruoju metu daugelis klaipėdiečių pastebėjo ir nepasitenkinimas rimsta. Esame įvairių institucijų kontroliuojami, privalome užtikrinti saugią ir švarią darbo aplinką įmonės darbuotojams bei gyventojams. Aplinkosaugos ir visuomenės sveikatos centro specialistų atlikti tyrimai rodo, kad KLASCO neviršija leistinų normų. Dar daugiau, jau beveik 4 mėn. prie KLASCO veikianti oro taršos monitoringo stotelė nė karto neužfiksavo normos viršijimo. Parengėme papildomą aplinkosaugos priemonių planą ir jį įgyvendiname. Numatytos 3 metų laikotarpio investicinės priemonės aplinkosaugai sieks iki 2 milijonų eurų. Drįsčiau teigti, kad šiuo metu esame bene pažangiausi aplinkosaugos srityje tarp kitų uosto krovos kompanijų.
– Užsiminėte apie vidines permainas. Kaip reaguoja darbuotojai?
– Struktūrinių permainų planas parengtas ir tai susiję su našumo didinimu, gamybos efektyvumo siekiu, kitokiais technologiniais sprendimais. Turime keistis kartu su besikeičiančia rinkos situacija, kurioje konkurencija nuolat auga, o geopolitinė situacija tampa vis mažiau prognozuojama. Peržiūrime visus išteklius: tiek technologijas, tiek investicijas, tiek rinkas, tiek darbuotojų struktūrą. Apie planuojamus pokyčius profesinės sąjungos, kurių kolektyve veikia trys, informuotos, su pirmininkais ir gamybos vadovais vyksta pokalbiai. Natūralu, kad dalis darbuotojų jaučia nerimą, tačiau mūsų tikslas yra išlaikyti kvalifikuotus darbininkus ir geriausius specialistus, kurie yra kompanijos turtas.
– Kokie klausimai aktualiausi darbuotojams?
– Šiomis dienomis su darbuotojais tenka kalbėtis ne tik apie numatomus struktūrinius pokyčius, bet ir apie naują atlygio sistemą, kurią planuojame sukurti skaidresnę ir suprantamesnę kiekvienam darbuotojui. Nauja atlygio sistema kuriama atsižvelgiant į gerąją kitų įmonių patirtį, kuomet darbuotojų atlygis priklauso nuo jų indėlio į įmonės veiklos rezultatą, kompetencijos bei situacijos darbo užmokesčio rinkoje. Todėl šiais metais pirmą kartą dalyvavome visame pasaulyje vertinamos įmonės „Korn Ferry Hay Group“ Lietuvos atlygio rinkos tyrime. Šiame tyrime kiekvienais metais dalyvauja virš 300 skirtingą veiklą vykdančių įmonių, tame tarpe ir energetikos bei transporto, įskaitant uostą, sektoriaus įmonės.
Šiuo metu svarstomos atlygio politikos tikslas – kad kiekvienas darbuotojas gautų teisingą atlygį už savo darbą. Norėčiau tikėti, kad rasime sutarimą su visomis šalimis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai24
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai4
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą3
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą6
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos5
Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...
-
Dėl Vingio perėjos – diskusijos6
Dėl Vingio pasažo požeminės perėjos vis dar nepriimti sprendimai. Tokią padėtį veikiausiai lėmė darbų atlikimo kaina, kuri gerokai didesnė, nei tikėtasi. Tad klausimą, palikti požeminę perėją ar įrengti antžeminę, ketinama pakartotinai kel...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?24
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai26
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...