- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai piktinasi eismo organizavimu Jakų žiedine sankryža – nuo Klaipėdos pusės dauguma vairuotojų į sankryžą bando įsmukti pirmąja eismo juosta, kuri skirta išsukti Šilutės link. Braudamiesi į antrąją juostą, vairuotojai neduoda kelio kitiems ir priverčia staiga stabdyti.
Kas kam turi duoti kelią?
Didžiausios grumtynės tarp eismo juostų vyksta įvažiuojant į žiedinę sankryžą nuo Klaipėdos pusės. Čia dažnas, įvažiuojantis pirmąja juosta, šauna per tris juostas į kairę. Dažniausiai taip mėgina rikiuotis prieš kito automobilio nosį.
Panašiai gali būti užkliudyti važiuojantieji nuo Palangos pusės. Į žiedinę sankryžą įšokama antrąja juosta, tada mėginama aplenkti važiuojančiuosius pirmojoje juostoje, o galiausia įsukama į Vilniaus plentą, kitiems užkertant kelią tiesiai.
Trečia situacija piktinasi vykstantieji Šilutės link.
„Iš pirmos eismo juostos vairuotojai lenda į žiedą, trukdydami pasukti iš žiedo Šilutės kryptimi ir sudarydami kamšatis šioje vietoje“, – skundėsi vienas vairuotojų.
Tačiau policijos pareigūnai pastabų turi ne dėl visų šių situacijų. Pasirodo, erzinančiai į žiedinę sankryžą įlendančius piliečius važiuojantieji ratu privalo dar ir praleisti.
„Problema yra sena ir gerai žinoma. Eismui tekėti pirmąja eismo juosta yra sraunesnė galimybė. Kelių eismo taisyklės nedraudžia taip jiems elgtis, horizontalus ženklinimas leidžia keisti važiavimo kryptį į vidurinę eismo juostą“, – paaiškino Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus vyriausiasis specialistas Aurelijus Jankauskas.
Rikiuotis nedraudžia
Prieš sankryžą jokių įspėjamųjų ženklų nėra. Tačiau pavažiavus ratu, matyti kelio ženklas, kuris byloja, kad toliau pirmąja juosta judėti nebus įmanoma, teks išsukti į Šilutės pusę.
„Horizontalus ženklinimas tuo metu leidžia sukti ir į kairę. Važiuojantys antrąją žiedinės sankryžos juosta turi vadovautis dešinės rankos principu, duoti kelią kliūčiai iš dešinės. Šioje vietoje reikia vadovautis solidarumo ir sąžiningumo principu“, – paaiškino A. Jankauskas.
Tačiau tokiu paaiškinimu nebus patenkinti laukiantieji galimybės įvažiuoti į žiedinę sankryžą nuo Šilutės pusės.
Aurelijus Jankauskas. A. Aleksėjūnaitės nuotr.
Nemato reikalo konfliktams
Dėl to, kad pirmąja juosta ratu juda nenutrūkstamas srautas, kiti vairuotojai nespėja įsmukti į sankryžą ir yra priversti stovėti.
„Gal būtų galima pertvarkyti eismą taip, kad atvykstant nuo Šilutės pusės ir važiuojant pirma juosta, būtų galima įvažiuoti į antrą žiedo juostą, o važiuojantys antra juosta įvažiuotų į trečią?“ – klausė vienas vairuotojų.
Konfliktinėms situacijoms nėra reikalo čia kilti.
A. Jankauskas patikino, kad taip eismo srautų judėjimo negalima keisti.
„Ten per mažas atstumas iki išsukimo į Jakus. Jei nebūtų išsukimo juostos, dar būtų galima kažką daryti“, – tikino A. Jankauskas.
Jis peržiūrėjo įvykių statistiką ir kol kas Jakų žiedinė sankryža nepapuola į avaringiausių vietų sąrašą.
„Nieko ypatingo nefiksuota. Įskaitinių ar skaudžių eismo įvykių nebuvo“, – patikino specialistas.
A. Jankauskas įsitikinęs, kad visas problemas gali išspręsti mandagus vairuotojų elgesys.
„Vieni įleidžia, kiti išleidžia, pristabdo – eismas čia net gali vykti nesustojančiu srautu. Konfliktinėms situacijoms nėra reikalo čia kilti“, – pastebėjo A. Jankauskas.
Persirikiuodamas vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms gretima eismo juosta ta pačia kryptimi.
Jeigu ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės persirikiuoja kartu, vairuotojas privalo duoti kelią dešinėje esančiai transporto priemonei, išskyrus Kelių eismo taisyklių 112 punkte nurodytus atvejus.
O šis punktas byloja, kad jeigu yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į transporto srautą (persirikiuoti į gretimą eismo juostą), duodamas kelią juo važiuojančioms arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančioms transporto priemonėms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėda sudarė galimybę formuoti naujas patariamąsias darbo grupes1
Klaipėdos savivaldybės taryba ketvirtadienį atvėrė kelią naujoms patariamosioms darbo grupėms suformuoti. ...
-
Planuotas įėjimo į Girulių pliažą remontas šiemet neįvyks
Rugsėjo pradžioje turėjęs įvykti įėjimo į Girulių pliažą remontas neįvyks. Uostamiesčio savivaldybė savo iniciatyva sutartį su rangovu nutraukė dėl neadekvačios sumos, kuri būtų skirta tik vieno pliažo prieigoms sutvarkyti. Jau imta svarst...
-
Baseinas svarbesnis nei tarša?3
Klaipėdos rajono taryba šiandien turėtų apsispręsti, ar savivaldybė linkusi prisidėti prie iniciatyvos skatinti gyventojus pasikeisti taršius kietuoju kuru kūrenamus katilus į modernius atsinaujinančios energijos namų šildymo įr...
-
Klaipėdos ugdymo įstaigose brangs prailgintos dienos grupių paslaugos
Klaipėdos taryba po diskusijų pritarė ugdymo įstaigose veikiančių pailgintos dienos grupių paslaugos kainos didinimui. ...
-
Ekonomikos komitetas pritarė rusiškų SGD krovos draudimui Lietuvoje9
Seimo Ekonomikos komitetas pritarė siūlymui uždrausti rusiškų suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovą ir išdujinimą Klaipėdos SGD terminale ir kituose įrenginiuose Lietuvoje. ...
-
Klaipėdos baseine – išskirtinės galimybės norintiems prisijaukinti vandenį3
„Plaukimas labai stipriai pakeitė mano gyvenimą“, – tikina Klaipėdos baseine gelbėtoju dirbantis Daivoras, išmokęs plaukti vyresniame amžiuje. Gyvenimo be vandens treniruočių dabar neįsivaizduoja ir penkiasdešimtmetį p...
-
Pacientai sugrįžo į jūrą
Šiemet Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centre išgelbėti 16 ruoniukų jau du mėnesius gyvena Baltijos jūroje. Kaip jiems sekasi? Tai leidžia sužinoti specialūs siųstuvai, o apie kitus ruonių jauniklius, likusius reabilitacijos cent...
-
Klaipėda ruošiasi mokytojų streikui4
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos Klaipėdos susivienijimo vadovė Laima Juknienė patvirtino, kad prie pedagogų streiko, kuris prasidės jau rytoj, prisijungia 33 uostamiesčio ugdymo įstaigos – 13 darželių ir 20 bendrojo la...
-
Klaipėdoje – unikali krepšinio atvirukų paroda2
Lietuvos krepšinis švenčia 2003 metų Europos krepšinio čempionato „auksinio“ žygio Švedijoje dvidešimtmetį, o Klaipėdos sportininkų namai ruošiasi pristatyti unikalią krepšinio atvirukų paro...
-
Ventės rago ornitologai sužiedavo 46 tūkst. paukščių
Ventės rago ornitologai jau spėjo sužieduoti 46 tūkst. paukščių. Per dieną sužieduojama nuo tūkstančio iki kelių tūkstančių sparnuočių. Ornitologai pripažįsta, kad paukščių migracija jau įsibėgėjusi, tačiau kol šilt...