- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant plėsti laivybą tarp Kuršių marių ir Vilhelmo kanalo, šiuos vandens telkinius jungiančioje Drevernos upėje svarstoma statyti naują, platesnį šliuzą. Vandens transporto specialistas teigia, kad pradžiai užtektų sutvarkyti ir senąjį.
Teigiama, kad Lietuva nuo Europos šioje srityje atsilieka šimtmečiais.
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) užsakymu parengti projektiniai pasiūlymai numato, kad įrengus naują šliuzą juo galėtų praplaukti iki šešių metrų pločio laivai, kai dabar plotis apribotas iki 3,3 metro.
„Jis yra tokio siaurumo, kad net maži laiveliai ten vos praplaukia, tai naujo šliuzo įrengimas yra tikrai labai reikalingas“, – BNS sakė direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas
Vos dviejų kilometrų ilgio Drevernos upė jungia Kuršių marias ir Vilhelmo kanalą, ji laikoma svarbia jungiamąja grandimi maršrute, kuriuo laivais galima pasiekti Miniją ir Atmatą, taip pat būsimus naujus vandens kelius.
Jis yra tokio siaurumo, kad net maži laiveliai ten vos praplaukia, tai naujo šliuzo įrengimas yra tikrai labai reikalingas.
Tradicinės laivybos specialistas Simas Knapkis sako, kad Drevernos upelio ir jo senojo šliuzo reikšmė yra didžiulė, nes jis atveria kelius į turistinius upių maršrutus, susiekimą vandeniu tarp Klaipėdos ir pamario gyvenviečių.
„Iš esmės Minija, Vilhelmo kanalas, turistinė trasa nebus gyva, jeigu neplauks pro Dreverną. Tai būtų alternatyvus maršrutas laivu, o ne automobiliu ar motociklu pasiekti Dreverną – tai yra ateitis, juo labiau, kad tas kelias atsigauna, uostas atsigauna, Svencelė tampa laivybos tašku, tad jo reikšmė tik augs“, – sakė S. Knapkis.
Jo manymu, pirmiausiai užtektų sutvarkyti senąjį šliuzą, o naujasis praverstų užbėgant už akių problemoms, nes vakarų Lietuvoje intensyvėjant laivybai ateityje gali kilti sunkumų dėl laivų srautų.
„Asmeniškai nesu plaukęs, bet nemažai žmonių ten plaukia ir susiduria su nemažomis problemomis, todėl ne tiek reikėtų platinti, statyti naują, o tvarkyti senąjį šliuzą, kad jis veiktų taip, kaip visame civilizuotame pasaulyje. Atrodytų, lyg pakeliamas tiltas ar šliuzas Lietuvoje – jūrinėje valstybėje – būtų stebuklas (...) Savalaikis dalykas (naujas šliuzas – BNS). Nežinau, kada jis atsiras, bet nesinorėtų, kad pirmiausiai atsirastų laivai ir jie negalės praplaukti, Nereikia laukti problemos, o ją numatyti“, – kalbėjo S. Knapkis.
V. Vinokurovas sako, kad naujo šliuzo įrengimą pavyko „išjudinti iš mirties taško“ su Klaipėdos rajono savivaldybe pradėjus ruošti dokumentus bei projektavimą. Jis neprognozavo, kada įrenginys galėtų atsirasti ir kiek kainuoti.
„Atlikimas yra labai greitas, pagrindinis iššūkis yra popieriai. (...) Daugiausiai užtrunka dokumentacija, derinimai, o statyba nėra sudėtinga. Dar neskaičiavome (kiek kainuos – BNS), bet kalbame ne apie milžiniškas sumas, ieškotume su savivaldybe sprendimų“, – teigė V. Vinokurovas.
Šis šliuzas Drevernos upėje skirtas ne laivų perkėlimui į skirtingo lygio vandens telkinius, o riboja sūresnio Kuršių marių vandens patekimą į kanalą tam tikromis oro sąlygomis – jo vartai dažniausiai yra atidaryti ir uždaromi tik pamaryje vyraujant vėjams, stumiantiems marių vandenį į kanalą.
Numatoma, kad naujas šliuzas būtų statomas greta senojo, šį paliekant kaip istorinį objektą.
Laivams per Drevernos upę patekus iš marių į kanalą sutrumpėja kelias į Klaipėdą, jis tampa saugesnis, sako laivybos specialistas.
„Mariomis kelionė ilgėja ir saugumo prasme geriau – tas metas, kai kanalas statytas, buvo burlaivių metas, o dominuojant šiaurės-vakarų vėjams laivyba lėtėdavo, stodavo, medienos plukdymas būdavo su tragiškomis pasekmėmis. Ir dabar dar marios pasiglemžia laivų“, – BNS kalbėjo S. Knapkis.
„Viskas buvo labai gerai padaryta, kad būtų išvengta marių, audrų, žūčių ir kitų nuostolių. Pirmas dalykas, aišku, gyvybė, antra – finansai, tai jau kryžiuočių laikais buvo suprasta, pradėti kanalai. Tai kiek mes šimtmečių atsiliekame?“ – klausė jis.
Vilhelmo kanalas iškastas 1863–1873 metais, juo laivai iš Nemuno patekdavo į Klaipėdą neišplaukdami į Kuršių marias.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai1
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą2
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą5
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...