- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uosto pietinės dalies išvystymas dabar labiausiai priklausys nuo to, koks bus poveikio aplinkai vertinimas.
Neliktų Kiaulės Nugaros
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau skelbia, kad atliekamas uosto pietinės dalies poveikio aplinkai vertinimas. Rugpjūčio pabaigoje paskelbta, kad jį atliks "Sweco Lietuva", Lietuvos energetikos institutas ir Klaipėdos universitetas.
Vertinimo objektas yra gamtai itin jautrioje vietoje. Pagal projektinius pasiūlymus, kuriuos yra pateikusi tarptautinė kompanija "Moffatt & Nichol", visais trimis atvejais neliktų Kiaulės Nugaros arba jos didesnės dalies. Kiaulės Nugara nebūtų liečiama tik dalyje arčiau Kuršių nerijos, kur yra nutiestas SGD terminalo dujotiekio vamzdis.
Visais atvejais pietinėje uosto dalyje užpilant dalį Kuršių marių planuojama suformuoti naujus žemės plotus.
Poveikio aplinkai vertinimas pietinėje uosto dalyje turi būti atliekamas itin kruopščiai, nes vieta yra labai jautri. Po konkurso tam numatyta 478,9 tūkst. eurų suma.
Konteinerių krovos terminalai
Pietinės uosto dalies išvystymo projektinių pasiūlymų alternatyvos neseniai buvo pristatytos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto taryboje. Trys alternatyvos skiriasi pagal 600 m pločio laivų apsisukimo rato išdėstymą, formuojamą sausumos plotą.
Įplaukimo rate gylis būtų iki 17 m, prie krantinių 16,5 m. Tai reikštų, kad prie naujų krantinių galėtų atplaukti didelės grimzlės laivai.
Vieta: vietoj Kiaulės Nugaros planuojama dalis naujo uosto. Vidmanto Matučio nuotr.
Dviem atvejais laivų apsisukimo ratas numatytas už dabartinės Kiaulės Nugaros link Kuršių marių, vienu atveju maždaug ties dabartine užteršto grunto saugojimo aikštele. Šioje aikštelėje visais atvejais būtų suformuotos uosto krantinės.
Visais pasiūlymais pietinėje uosto dalyje užpilant dalį Kuršių marių planuojama suformuoti naujus žemės plotus. Jų plotas būtų nuo 70 iki 100 ha. Būtų suformuotas apie 1 300 m krantinių ilgis. Prie jų galėtų stovėti du iki 400 m ilgio laivai, o kai kuriais atvejais ir 2–3 mažesni laivai.
Visuose trijuose formuojamuose naujuose plotuose preliminariai nurodyta, kad tai bus konteinerių terminalai. Numatytais atvejais jų plotas siektų 60, 85 ir 98 ha.
Prie 98 ha konteinerių terminalo papildomos krantinės nebebūtų formuojamos. Prie 85 ha konteinerių terminalo teritorijos būtų formuojama papildoma nedidelė teritorija.
Galbūt tai būtų vieta į upinius laivus krauti konteinerius, jei Lietuvoje būtų išvystyta vidaus vandens laivyba. Iš tiesų kažkas turi būti išvystyta, nes dabar į vidaus laivybos plėtrą yra dedamos nemažos ES paramos lėšos.
Prie to varianto, kur numatytas 60 ha konteinerių terminalas, dalyje link Kuršių marių būtų suformuotas dar 41 ha plotas.
Visais atvejais už naujo krovininio komplekso numatyta ir Klaipėdos miestui jau seniai pažadėta pastatyti Mažųjų laivų prieplauka.
Pietinio išvažiavimo problema
Pagrindinis klausimas, kam būtų statomas naujas konteinerių krovos kompleksas, bent jau taip jis pažymėtas "Moffatt & Nichol" projektiniuose pasiūlymuose. Greičiausiai taip prasiplėstų dabar iš Malkų įlankos veikiantis Klaipėdos konteinerių terminalas.
Kitas klausimas, ar trečiasis panašaus dydžio konteinerių terminalas Klaipėdos uostui bus reikalingas, kai dabartiniai terminalai, nors konteinerių krova ir auga, nėra užpildyti pagal jų pajėgumą? Atsakymas gali būti paprastas – konteinerizacijos lygis pasaulyje kyla, jis gali dar labiau apimti ir Klaipėdos uostą. Geras pavyzdys yra šie metai. Nepaisant karo Ukrainoje, "Belaruskalij" trąšų netekties, konteinerių Klaipėdos uoste vis tiek daugėja.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigė, jog pietinės dalies plėtra itin svarbi, kad krovinių srautai būtų nukreipiami aplenkiant Klaipėdos miesto centrą. Jei taip, tai kam tada statoma estakada virš Šilutės plento ir kodėl nė kiek nepajudėjo Klaipėdos uosto pietinės dalies išvažiavimo kelio statybos?
Tai, kad vystant pietinę uosto dalį būtina vystyti ir pietinį aplinkkelį, įžvelgė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. Dabar sunkusis transportas pernelyg smarkiai apkrauna ne tik Baltijos prospektą, bet ir Jūrininkų prospektą, Šilutės plentą. Jau šiuo metu turėtų būti planuojami pinigai ir rengiami projektai, kaip iš uosto nutiesti ne tik pietinį aplinkkelį, bet ir žymiai pagerinti judėjimą kelio atkarpa nuo Dumpių iki Jakų žiedo, kur transporto srautas jau yra labai didelis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje1
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo2
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?7
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas9
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?4
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus33
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų17
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...