- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas atvėrė galimybę iki 2022 metų pabaigos pertvarkyti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją į akcinę bendrovę.
Transportas pribrendęs pokyčiams
Šią valstybės įmonę pertvarkyti į akcinę bendrovę planuota dar anos kadencijos Seime 2018 m. Tada noro buvo atsisakyta dėl iškeltų valstybės saugumo abejonių.
Nauja valdžia vėl ėmėsi pertvarkos. Parengti ne tik Jūrų uosto direkcijos, bet ir Vidaus vandens kelių direkcijos, Lietuvos oro uostų ir Oro navigacijos valstybės įmonių pertvarkymų paketai.
Jie kuriam laikui buvo užstrigę, nes šalies Prezidentas buvo pateikęs įstatymų patikslinimą. Seimas atsižvelgė į Prezidento pasiūlymus ir priėmė įstatymus.
„Po šios pertvarkos įmonės galės veikti efektyviau ir teikti didesnę naudą valstybei. Lietuva parodė, kad yra pribrendusi tokiems pokyčiams“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Susisiekimo ministerijos vertinimu, Prezidento pateikti siūlymai prisidės prie pertvarkomų įmonių gerosios valdysenos, skaidrumo ir nacionalinio saugumo sustiprinimo.
Misija: Uosto direkcija yra visos uosto infrastruktūros valdytoja. (Vidmanto Matučio nuotr.)
Seimo narys Andrius Kupčinskas teigė manantis, kad „Klaipėdos jūrų uosto ir kitų valstybės įmonių akcionavimas pasiteisins, kaip tai pasiteisino su „Lietuvos geležinkeliais“.
„Pagal Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos rekomendacijas valstybės įmonės statusas negalėtų išlikti ir neturėtų išlikti. Ateis laikas, kai kalbėsime ne tik apie valstybės, bet ir savivaldybės įmonių akcionavimą“, – dėstė jis.
Uostininkai yra sunerimę
Valstybės įmonių, ypač Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pertvarkymas į akcinę bendrovę Seime turėjo ir oponentų. Tarp jų ir buvę susisiekimo ministrai Algirdas Butkevičius ir Zigmantas Balčytis.
„Jei Jūs būtumėte įmonės, kuri per pandeminį laikotarpį dirbo sėkmingai, savininkai, ar siųstumėte žinią visuomenei, klaipėdiečiams, Europai ir pasauliui, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje keičiama valdymo sistema“, – Seimo narių klausė A.Butkevičius.
Algirdas Butkevičius: sulaukiau skambučių iš uostininkų, kurie yra sunerimę dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos akcionavimo.
Jis teigė sulaukęs skambučių iš uostininkų, kurie esantys sunerimę. Uostininkai manantys, kad jei dėl globalinių pokyčių uostas pradėtų dirbti nuostolingai, jo akcijas valstybė siektų parduoti.
„Uostas negali būti taip paprastai privatizuojamas, turi būti užtikrinta, kad viešieji transporto infrastruktūros objektai visada išliktų valstybės rankose. Galimi kreditorių išieškojimai negali būti nukreipti į uosto infrastruktūrą“, – dėstė Seimo narys Z.Balčytis.
Zigmantas Balčytis: uostas negali būti privatizuojamas, turi būti užtikrinta, kad viešieji transporto infrastruktūros objektai visada išliktų valstybės rankose.
Bankrotinimo procesas prasidėjo
Seimo narys Valdemaras Valkiūnas teigė matantis globalistų kyšančias ausis, kurie nori supirkti ne tik Lietuvos, bet ir kitų valstybių uostus ir geležinkelius.
Jo nuomone, tas pats laukia ir dabar statomo „Rail Baltica“, elektros skirstomųjų tinklų ir kitų pelningų objektų.
„Globalistai dar nenusiramino, mes turime sustabdyti paruošiamąjį darbą, siekiant prichvatizuoti transporto sistemą. Turime rūpintis valstybės saugumo ir gyvybingumo klausimais dėl savų, o ne dėl kažkokių užsienio investuotojų“, – dėstė V.Valkiūnas.
„Toliau bus siekiama akcionuotų bendrovių bankroto. Iš geriausiai Baltijos jūros regione dirbančio Klaipėdos uosto atimami kroviniai. Kinų konteineriai stoja, trąšos iš Rytų stoja. Praradimai vers uosto valdymo bendrovę dirbti nuostolingai arba būti dotuojamai. Ir geležinkeliai, ir uostas prašys dotacijų. Jos nebepadengs savo kaštų, infrastruktūros išlaikymo kaštų, keleivių vežimo kaštų. Tada jos bus pusvelčiui privatizuojamos“, – tamsią dabartinių transporto sistemos flagmanų ateitį nupiešė Seimo narys Artūras Skardžius.
Jis kaip vieną iš galimų Lietuvos transporto sistemos supirkėjų įvardijo Vokietijos geležinkelininkus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...