- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių detalių parduotuvę valdanti Klaipėdos įmonė įspėta už moteris diskriminuojančią reklamą, ketvirtadienį pranešė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.
Jos teigimu, parduotuvės „Zeus Auto LT“ vaizdo klipas, kurioje vaizduojama trumpą sijoną ir prasegtus marškinius vilkinti mergina, žemina žmogaus orumą, pažeidžia žmogaus vientisumą bei atspindi menkinamą požiūrį į moterį.
Pasak tarnybos, šalia vaizdo klipo buvo paskelbtas tekstas – „Neleisk pinigų į orą kaip šiame video Birutė suka raktą į orą (...) P.S. Birutė sakė, specialiai porą sagų atsisagstė, nes ieško partnerio į garažą, kitko neturi ką parodyti apart rakto sukimo ore, jei tai tu rašyk komentaruose ir gal ji su tavimi susisieks“.
Įmonės direktorius tarnybai paaiškino, kad reklama sukurta komedijos pagrindu, tačiau pačios idėjos jis nežinąs, nes ją, kaip galinčią pritraukti daugiau vartotojų paspaudimų, pasiūlė feisbuko platforma besirūpinantis darbuotojas.
Anot tarnybos, įmonės vadovo atsakymas prieštaringas – jis teigė, kad reklama moterų nežemina, nes parodo, kad ir jos gali dirbti autodirbtuvėse, tačiau tuo pačiu teigė, jog reklamoje moteris darbą imituoja.
Šioje reklamoje kuriamas moters sudaiktinimas, kuomet moteris vaizduojama kaip geidžiamas, seksualinių fantazijų objektas, siekiant skatinti pardavimus vartotojams.
Tyrimo metu buvo vertinama, ar „Autodzeusas“ reklama nepažeidė Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo, kuris įpareigoja prekių pardavėjus užtikrinti, kad informacijoje apie paslaugas ir jų reklamoje nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas ar privilegijų teikimas dėl asmens lyties bei formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą.
Tarnybos teigimu, vaizdo klipe, visų pirma, pagrindinis akcentas fokusuojamas į apnuogintą merginos krūtinę bei kojas, o pati mergina tikslingai imituoja automobilio remonto veiklą.
Taip pat akivaizdu, kad merginos rūbai visiškai nepritaikyti tokiam specifiniam automobilio remonto darbui, o jos apnuoginta krūtinė ir kojos klipe tėra priemonės patraukti vartotojų dėmesį ir taip skatinti įsigyti parduodamas prekes.
„Galima daryti išvadą, kad šioje reklamoje kuriamas moters sudaiktinimas, kuomet moteris vaizduojama kaip geidžiamas, seksualinių fantazijų objektas, siekiant skatinti pardavimus vartotojams“, – pranešime teigė kontrolierė Birutė Sabatauskaitė.
Jos teigimu, tai išryškina ir sustiprina stereotipus, kad moteris visuomenėje suvokiama kaip malonumų teikimo objektas, bet ne lygiavertė darbuotoja, mąstanti ir sprendimus priimanti asmenybė, gebanti atlikti vyrams tradiciškai priskiriamus automobilių remonto ar bet kokius kitus darbus.
„Reklama tikrai neprisideda prie idėjos, kad moteris gali atlikti automechanikės darbą, labiau vaizduoja moterį kaip kvailą ir absoliučiai nesigaudančią tokiame darbe“, – sakė Lygių galimybių kontrolierė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas1
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas1
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...
-
A. Vaitkus: Klaipėdos vaikų ligoninės prijungimas prie KU ligoninės – nesvarstytinas4
Seimo Sveikatos reikalų komitetui protokoliniu sprendimu pasiūlius Klaipėdos vaikų ligoninę prijungti prie Klaipėdos universiteto ligoninės, uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus tvirtina, kad toks klausimas nesvarstytinas. ...
-
Kaimynų džiaugsmui – fejerverkas ankstų rytą3
Savaitgalį dešimtys šeimų liko be miego. Nežinia ką šventę kaimynai savo kieme nusprendė į dangų driokstelėti fejerverkų salvę. Tačiau šitokia linksmybių kulminacija šeštadienį pusę šešių ...
-
Švęsti Velykų – į Palangą: džiaugiasi, kad kainos dar – ne vasarinės7
Kai kurie į Palangą atvyksta trumpam – pavasario saulės išvilioti. Kiti kurorte ilsisi ir ten žada net margučius ridenti. Palangiškiai neabejoja, kad per Velykas kurortas ūš, teigia, kad taip būna kasmet, ypač po pandemijos. ...
-
Klaipėdos vaikams – galimybė nemokamai pažinti baidarių irklavimo džiaugsmą ir naudas1
Klaipėdos, Tauragės ir Telšių apskrityse netrukus bus pradėtas projektas, kurio metu vaikai galės nemokamai susipažinti su baidarių irklavimo teikiamais privalumais, daugiau sužinoti apie judėjimo ir sveikos gyvensenos naudą bei gilinti gamtos...
-
Savivaldybių sprendimai dėl Mėlynosios vėliavos – skirtingi2
Klaipėda nusprendė nedalyvauti Mėlynosios vėliavos – aplinkosauginius reikalavimus esą atitinkančių paplūdimių – programoje, o tam skirtus tūkstančius investuoti į realų pliažų sutvarkymą. Kaimyninės Palangos ir Neringos savivaldyb...
-
Apleistas pastatas bus parduotas aukcione: matininkai pagaliau įveikė užduotį11
Istorija dvelkianti Puodžių gatvė turi savo bėdą – 13 numeriu pažymėtą pastatą. Daugelis klaipėdiečių prisimena, kad jame ilgą laiką veikė „Caritas“, vienoje jo dalyje varguoliai gaudavo rūbų, kitoje veikė pigiausia visoje K...
-
Švenčiant Lietuvos įstojimo į NATO 20-ąsias metines – tradicinis bėgimas uostamiestyje14
Minint Lietuvos įstojimo į NATO 20-ąsias metines, Lietuvos didžiojo kunigaikščio Butigeidžio Dragūnų batalionas pirmą kartą kviečia klaipėdiečius prisijungti prie tradicinio bėgimo, kuris vyks jau šį penktadienį, kovo 29-ąją. ...