Quantcast

172 stovos skaitiklių mieste – per mažai?

Mokestis už automobilio stovėjimą per ilgoką laiką nuo jo įvedimo jau turėjo tapti kasdienybe, bet vis dar kelia galvos skausmą kai kuriems vairuotojams. Vieniems nepatogus atrodo mokesčio sumokėjimo būdas, kiti pasigenda stovos skaitiklių ten, kur šie prietaisai visada stovėjo.

Yra išties šiek tiek mažiau

Pasirodo, stovos skaitiklių skaičius Klaipėdoje keičiasi ne tik todėl, kad prieš metus gerokai prasiplėtė apmokestintas miesto plotas ir aparatai reikalingi naujose zonose.

Kai kuriose vietose šie prietaisai išmontuojami, o kai kur atsiranda ten niekada nebuvę.

Taip neseniai klaipėdiečiai pastebėjo, kad nebėra kaip sumokėti grynaisiais už automobilio stovėjimą prie viešbučio "Amberton".

Veltui parkomato žvalgosi ir Senojo turgaus klientai, pratę mokestį sumokėti turgaus aikštėje prie aliejaus ir prieskonių parduotuvės.

Dar anksčiau tokio prietaiso klaipėdiečiai pasigedo Kalvos gatvėje, arčiau sankryžos su Medžiotojų gatve.

Kaip pasakojo viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" vadovas Andrius Samuilovas, įvedus automobilio stovėjimo mokestį Klaipėdoje buvo pastatyta 150 stovos skaitiklių. O pastaruoju metu mieste jų jau yra net 172.

Kodėl kai kuriose vietose jie atsiranda, o kitose išnyksta, tektų aiškintis atskirai.

Įstaigos vadovas patvirtino ir tai, kad šiuo metu mieste išties yra keliais parkomatais mažiau nei buvo.

Antai uostamiesčio centre, prie viešbučio "Amberton", pasak A.Samuilovo, nebėra poreikio skaitikliui, nes viešbutis pažymėjo prie pastato rezervuotas klientams vietas, o jų naudojimas nėra apmokestintas.

Tačiau į viešbučio pastatuose įsikūrusias įstaigas atvykę klientai, neradę vietos čia pat savo automobiliui, stato juos apmokestintose vietose ir turi žvalgytis, kur galėtų sumokėti už stovą.

Artimiausias skaitiklis yra Jūros gatvėje, prie buvusio Klaipėdos policijos komisariato. Sustojusieji Naujojo Sodo gatvėje nemato jokio parkomato, nes jo čia ir nėra.

Dar vienas toks prietaisas yra kitoje judrios gatvės pusėje, prie Vytauto ir S. Šimkaus gatvės sankryžos, kitaip tariant, prie neseniai pradėjusio veikti atnaujino viešbučio "Victoria".

Kodėl panaikintas parkomatas Senojo turgaus aikštėje, įstaigos vadovas negalėjo pasakyti.

Vairuotojams iš čia netoli iki šios aikštės pakraščio Skerdėjų gatvėje arba aikštelėje prie Galinio Pylimo gatvės, kur mokos įrenginiai yra.

Andrius Samuilovas. Vytauto Liaudanskio nuotr.

SMS žinute nebemokama

Šiuo metu už automobilių stovėjimą galima sumokėti grynaisiais arba per programėles. Abiem šiais būdais klaipėdiečiai naudojasi, bet ir juos kartais kritikuoja.

Antai kai kurie piktinasi, kad sustoję apmokestintoje vietoje vos kelioms minutėms yra priversti mokėti ne mažiau kaip 30 centų, o tai kai kuriose zonose yra visos valandos stovėjimo kaina.

Mažiau sumokėti arba mokėti smulkiomis monetomis po 1, 2 ar 5 centus taip pat nėra galimybės.

Uostamiestyje yra buvę problemų ir dėl apmokėjimo per programėles, tačiau "Klaipėdos keleivinis transportas" čia niekuo dėtas. Problemas pripažino patys programėlių kūrėjai.

Sumokėti trumposiomis žinutėmis jau kurį laiką nebegalima, šis būdas panaikintas nutraukus sutartis su telekomunikacijų bendrovėmis, nes joms ši paslauga neapsimokėjo.

Pasak A. Samuilovo, šiuo metu didžioji dauguma vairuotojų už automobilių stovėjimą sumoka per mobiliąsias programėles.

Tie, kas nėra pratę arba neketina naudotis šuo būdu, yra priversti krapštyti centus ir ieškoti parkomato.

Nuorodų, kur jų žvalgytis, nėra, rasti šiuos įrenginius galima pastebėjus ženklus, informuojančius, kad šioje vietoje transporto priemonių stovėjimas yra apmokestintas.

Tokio žemėlapio, kur mieste yra parkomatai, neturėjome ir neplanuojame turėti.

Atsiras naujų aparatų

Parkomatai genda ne tik nuo vandalų veiksmų. Kaip ir bet kuris kitas daiktas, jie gali sugesti dėl intensyvaus naudojimo, tai yra aparatai tiesiog susidėvi.

"Tokio žemėlapio, kur mieste yra parkomatai, neturėjome ir neplanuojame turėti. Parkomatai stovi taip, kaip stovi. Juos galima pamatyti, nes prie jų yra ir apie tai įspėjantis ženklas", – teigė A.Samuilovas.

Parkomatai genda dėl drėgmės, gatvės dulkių poveikio ir gamtos veiksnių. Kartais dėl to sudrėksta kvitų popierius arba spausdintuvas, išspausdinantis stovos duomenų čekį.

"Pastarąjį kartą naujų parkomatų įsigijome prieš penkerius ar septynerius metus. Jau ateina laikas atnaujinti daug šių prietaisų", – neslėpė A. Samuilovas.

Praėjusiais metais ketinta pirkti iki 100 naujų parkomatų, bet to padaryti nepavyko.

Tikimasi, kad prasidėjusiais 2023-iaisiais jie pasieks Klaipėdą ir bus sumontuoti vietoj pačių seniausių.

Naujieji parkomatai bus pritaikyti priimti mokestį ir banko kortele.

Šiuo metu Klaipėdoje veikia 10 aparatų, kuriuose galima mokėti ir banko kortele.

Automobilių stovėjimo rinkliava padengia jos administravimą. 27,9 proc. visų surenkamų pinigų tenka šioms reikmėms, visi kiti keliauja į savivaldybės biudžetą.

Šiuo metu "Klaipėdos keleiviniame transporte" yra aštuoni kontrolieriai, vienu metu mieste stovą tikrina trys keturi darbuotojai. Atlygis už jų darbą priklauso nuo atliekamų užduočių kokybės.

Baudų skaičius nelemia algos

A. Samuilovas nenorėjo detalizuoti, kaip, priklausomai nuo užfiksuotų nesumokėjusiųjų stovos mokesčio skaičiaus, konkrečiai kinta kontrolierių darbo užmokestis.

Bet jis patikino, kad kontrolierių darbas yra nuolat stebimas, o labiausiai jų triūsą pastebi gyventojai.

"Kontrolieriams mokama už dirbtas valandas. Patikrinimų skaičius ir kitos užduotys kontrolieriams yra formuojamos kasdien, kiekvienas darbuotojas stengiasi jas atlikti. Jeigu jie mato pažeidimą, tai ir fiksuoja. Mūsų darbuotojai ne tik rinkliavos sumokėjimą fiksuoja, jie dažnai pastebi ir Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir apie juos informuoja Viešosios tvarkos skyriaus žmones", – teigė įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" vadovas.

Atlygis kontrolieriams priklauso nuo to, kaip jie atlieka užduotis.

"Jų darbas filmuojamas. Gauname ir skundų. Jeigu nusiskundimai nepasitvirtina, manome, kad žmogus dirba gerai. Jei kontrolierius tinkamai vykdo užduotis, jis motyvuojamas įvairiais būdais. Bet nekalbame apie tai, kad gauna didesnę algą, nes užfiksavo daugiau pažeidimų", – A. Samuilovas paneigė mitą, kad kontrolierių atlyginimas tiesiogiai priklauso nuo to, kiek baudų gaus vairuotojai.

Vadovas neslėpė, kad neretai klaipėdiečiai "Klaipėdos keleivinio transporto" darbuotojams patys praneša apie mokesčio nesumokėjusius vairuotojus ir prašo atsiųsti kontrolierius.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Hmm

Hmm portretas
Man keisčiausia, kad vadovas nežino ir klaidina visuomenę, kad nėra info kur yra parkomatai. Bet juk jų tinklapyje ta info jau seniai yra. Aš visada pasižiūriu ten, kad sužinočiau kur adtimiausias parkomatas. Andriau, užeik kada į savo vadovaujamos įstaigos tinklapį;)

Ne lyberalas

Ne lyberalas portretas
As pries mokama viesa infrastruktura irengta uz miestieciu pinigus. Tas turetu buti net ir didziausiam lyberalui ar genderiui. Lai apsimokestina savo privatu kiema, kad anukai moketu...

Anonimas

Anonimas portretas
matomai laikas tuos parkomatus demontuoti. tik ekonomis stabdis tas amokestinimas. beto ar teisetas?
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių