- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Spalio 26 ir 27 dienomis Klaipėdos Žvejų rūmų didžioji scena virs jūros krantu, o scenoje išsilies ne bangos, bet nemari meilės istorija: Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pristatys choreografo Martyno Rimeikio sukurto šokio spektaklio „Eglė žalčių karalienė“ trečiąją premjerą. Eglės vaidmenį joje pirmą kartą atliks viena pagrindinių šio teatro šokėjų Aušra Krasauskaitė.
„Labai džiaugiuosi, kad vis daugiau garsių choreografų: kaip Kirill Simonov, Martynas Rimeikis atvyksta į Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą ir stato čia spektaklius. Ne tik kyla spektaklių meninė vertė, bet ir tobulėja Muzikinio teatro baleto trupė“,- pasakojo A.Krasauskaitė.
Ne tik šokėja, bet ir choreografė A.Krasauskaitė neslepia, jog artėjant premjerai labai jaudinasi, nes jaučia didžiulę atsakomybę atlikdama šį vaidmenį.
Ar lengva vieno spektaklio metu perteikti visą Eglės gyvenimą: persikūnyti iš pradžių į naivios mergaitės, o vėliau – į motinos vaidmenį?
Sudėtinga. Reikia būnant jaunai, nepradėti elgtis kaip brandžiai moteriai... Ir dar sudėtinga, nes pati kol kas neturiu vaikų, o spektaklyje tenka tapti mama. Tam tenka įjungti visus aktorinius gabumus.
Vasarą matėme jaunos balerinos Julijos Stankevičiūtės sukurtą Eglę. Kuo išskirtinė bus jūsiškė?
Be abejo, mano Eglė bus visiškai kitokia nei J. Stankevičiūtės. Mūsų ir amžius skiriasi dešimtmečiu... Manau, kiekvienas šokėjas stengiasi kurti nesigręžiodamas, nekopijuodamas. Ir visada savaip.
Gal Eglė taps naivia auka?
Nematau aš Eglės kaip aukos, nors spektaklyje ir nuskamba išdavystės momentas. „Eglės žalčių karalienės“ istorijoje man svarbiausia meilės tema: Žilvino ir Eglės meilės, Eglės ir jos tėvų meilės, Eglės ir jos sesių meilės... Istorijos atomazga nelaiminga, bet man ji vis tiek šviesi ir tyra. Tai tiesiog jautrus kūrinys, išgyventas ir išjaustas choreografo M. Rimeikio.
Nematau aš Eglės kaip aukos, nors spektaklyje ir nuskamba išdavystės momentas.
Anksčiau spektaklyje „Eglė žalčių karalienė“ kūrėte Eglės motinos vaidmenį. Gal jis padeda geriau suprasti ir Eglės personažą?
Įsijausdavau vaidindama Eglės mamą, nors tai ir epizodinis vaidmuo. Tarp Julijos ir manęs buvo užsimezgęs ryšys – labai tikras, šiltas. Scenoje, kurioje Eglė palieka tėvų namus, man byrėjo ašaros pirmosios premjeros metu. Ir muzika paveiki, ir choreografinis sudėliojimas...
Kodėl pasaka apie Žilviną ir Eglę iki šiol vilioja įvairių meno sričių kūrėjus?
„Eglė žalčių karalienė“ puikiai iliustruoja seną posakį – „tikra meilė visada nelaiminga“. Ši istorija turi savą mistinį kodą, kurį bando įminti skirtingų laikmečių kūrėjai. Nežinau to kodo, bet jis yra. Juo užkoduota didžiulė meilė, kurią pražudo skirtingų pasaulių susidūrimas.
Ar M. Rimeikis – reiklus kūrėjas?
Reiklus, smulkmeniškas, preciziškas ir kartu – labai gili, jautri asmenybė. Įdomu su juo dirbti, nes šokėją jis tiesiog „išgręžia“, išreikalauja visų jėgų. Labiausiai imponuoja gilus, nepaviršutiniškas choreografo požiūris į savo darbą. Matosi, kad į „Eglę žalčių karalienę“ jis sudėjo visą sielą.
Ar šiame spektaklyje tobulėjote kaip šokėja?
Labai. Man asmeniškai šokti šiame spektaklyje – didelis iššūkis. Dar turiu labai toli „nueiti“, kad pasiekčiau to, ko pati iš savęs tikiuosi. Prieš šią premjerą labai jaudinuosi. Nemiegu naktimis. Arba sapnuoju, kad išeinu į sceną ir nieko neatsimenu. Prabundu naktį ir kartoju mintyse choreografinį „tekstą“. Viską permąstau ir suprantu, kuriose spektaklio dalyse dar turiu patobulėti. Pirmadienį Klaipėdon atvyksta M. Rimeikis – ir aš jaudinuosi.
Viską permąstau ir suprantu, kuriose spektaklio dalyse dar turiu patobulėti.
Ar Eduardo Balsio muzika padeda atskleisti Eglės personažą?
Eglės vaidmuo – muzikos ir choreografijos simbiozė. E. Balsio muzika man patinka, jos mielai klausau. Ir man ji padeda kurti vaidmenį, nes yra bekraštė ir labai išraiškinga. Joje girdimi lietuvių liaudies motyvai, ir man tai labai gražu.
KVMT sukūrėte daug pagrindinių vaidmenų: Žizel, Liucę iš spektaklio „Altorių šešėly“... Kokią poziciją šioje gretoje užims Eglė?
Visi vaidmenys mano širdyje turi savo lentynėles ir tarp jų nėra svarbesnio ar svarbiausio. Kuo Eglės vaidmuo išskirtinis? Jaučiuosi taip, lyg artėčiau prie svarbaus starto ir negaliu sau leisti klaidos. Kas buvo mano gyvenimo vaidmuo, galėsiu atsakyti po dešimties metų, bet Eglės vaidmuo – tikrai didelis ir galingas.
Ar lengva vaidinti įsimylėjėlius su scenos partneriu Mantu Černecku?
Su Mantu kartu šokame gana seniai. Daugelyje spektaklių esame „suporuoti“. Labai juo pasitikiu, gerbiu ir myliu. Esame patyrę įvairių situacijų scenoje, tad suprantame vienas kitą be žodžių. Man nesunku vaidinti su Mantu, nes turime ryšį ir „nesceniniame“ gyvenime. Esu verkusi ant jo peties ir taip pat ne kartą esu išklausiusi jį. Gerai pažįstame vienas kitą, tad su juo – nors į karą... Bet ir scenoje reikia nemažiau pasitikėjimo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Balerina A. Karečkienė: spektakliai išlieka širdyje1
Mistikos šydą, tarsi slepiantį baleto šokėjų gyvenimą, praskleidė kone 20 metų Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupėje šokusi Aleksandra Karečkienė. Moteris neseniai išėjo į rentą, bet nuo vaikystės ją ...
-
Aistringos muzikos koncerte skambės A. Piazzollos kūriniai
Šiemet kovą sukaks 100 metų, kai gimė tango revoliucionierius Astoras Piazzolla (1921–1992) – žymus argentiniečių kompozitorius ir atlikėjas. Atradęs save tango muzikoje ir ją naujai interpretavęs, jis iki šių dienų populi...
-
Klaipėdos parodų rūmuose – G. Kavoliūno fotografijų paroda
Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose nuo šio penktadienio eksponuojama Ginto Kavoliūno fotografijų paroda „Nature morte“, kurią bus galima pamatyti virtualiai. ...
-
„Klaipėdos knyga 2020“: kultūros palikimo ir gamtos atodangos
Dėl skaitomiausio ir gražiausio titulų 15-ajame konkurse „Klaipėdos knyga 2020“ konkuruoja beveik keturios dešimtys leidinių, gimusių Lietuvos pajūryje. Klaipėdos metų knygos rinkimus karantino sąlygomis organizuojanti Imanuelio Ka...
-
Uostamiesčio Parodų rūmuose įsikūrė S. Dackevičiūtės instaliacijo
Nuo šio penktadienio Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose eksponuojama Sigitos Dackevičiūtės instaliacijų paroda „(Ekologinės) alteracijos“, vyksianti iki kovo 28-osios. Ją apžiūrėti bus galima virtualia...
-
Fagotininką I. Pazdrazdį debesų link pakylėja ne tik muzika3
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) simfoninio orkestro fagotininkas, fagotų grupės reguliatorius Irmantas Pazdrazdys tvirtino, kad jo profesinė veikla yra laimė, trunkanti daugiau nei tris dešimtmečius. Vis dėlto groti publikai, būti ...
-
Klaipėdiečiams bus rodomas žaismingas muzikinis spektaklis visai šeimai2
Klaipėdos koncertų salė karantino metu didelius ir mažus muzikos mėgėjus kviečia į virtualius nemokamus koncertus. Štai kitą savaitę internetu bus transliuojamas Klaipėdos koncertų salės teatralizuotas koncertas visai šeimai „...
-
„Klaipėdos knyga 2020“: uostamiesčio praeities pėdomis
Organizuojamas karantino sąlygomis, 15-asis konkursas „Klaipėdos knyga 2020“ sulaukė daugiau nei 30 leidinių. Skaitomiausios ir gražiausios Klaipėdos metų knygos rinkimus organizuojanti Imanuelio Kanto viešoji biblioteka, prieš...
-
Į tris Klaipėdos „Padėkos kaukes“ – 25 pretendentai
Tarptautinės teatro dienos išvakarėse už reikšmingiausius 2020 metų teatro darbus uostamiestyje ir nuopelnus menui bus įteiktos trys Klaipėdos „Padėkos kaukės“. ...
-
Klaipėdos brass kvintetas – su nauja jėga2
Šį penktadienį 18.30 val. Klaipėdos koncertų salė buria į virtualų koncertą „Brass kvintetas + 1“. Jame pasirodys Klaipėdos brass kvintetas: Sigitas Petrulis (trimitas), Jonas Katauskas (trimitas), Mindaugas Paškauskas (valto...