Nidoje atidarytas Th. Manno festivalis: V. Adamkus dėkojo visiems kultūros žmonėms

Šeštadienio vakarą Nidos evangelikų liuteronų bažnyčioje šventiškai suskambo XXIV Thomo Manno festivalio akordai – dėl karantino organizacinių darbų nestabdę ir papildomų apsaugos priemonių ėmęsi rengėjai jau pirmąjį vakarą sulaukė didžiulio klausytojų susidomėjimo. Festivalyje debiutavusi garsioji lietuvių dirigentė Mirga Gražinytė-Tyla, kaip teigiama Thomo Manno kultūros centro pranešime, publiką sužavėjo nuoširdumu.

Koncerto klausytojų veidus dengė apsauginės kaukės, rūpestingai padalintos rengėjų. Nepaisant šio laikmečio ženklo, festivalio puoselėjama bendrystės nuotaika, anot organizatorių, niekur nedingo.

Renginio globėjas prezidentas Valdas Adamkus atidarymo kalboje dėkojo visiems kultūros žmonėms, prisidedantiems prie šio išskirtinio kultūros forumo ir įkvėpimo ieškantiems amžinosiose humanizmo vertybėse.

Anot festivalį rengiančio Thomo Manno kultūros centro direktorės dr. Linos Motuzienės, ilgametė renginio tradicija nebūtų įmanoma be gausių bendraminčių palaikymo: visus metus tarp festivalių nuoseklia dirbančių tarptautinio festivalio kuratoriumo narių, organizatorių komandos ir savanorių.

Unikalaus festivalio rengėjai kvies Nidos bendruomenę bei svečius susitikti skirtingose kurorto vietose.

Būtent humanistines, visiems bendras vertybes atspirties taškais vakaro muzikinei programai pasirinko atidarymo vakaro viešnia dirigentė M. Gražinytė-Tyla. Ji plačiais kūrybiniais mostais sujungė Johanno Sebastiano Bacho kūrinius ir lietuvių liaudies muziką, XX amžiaus kūrėjų Mieczysławo Weinbergo, Eugene‘o Ysaye kompozicijas, žiupsnį arabų lyrikos ir Erico Whitacre „Penkias žydų meilės dainas“ bei šių dienų kompozitorių Gintarės Bauerytės, kuri asmeniškai dalyvavo koncerte, ir Ola Gjeilo kūrybos intarpus.

Koncerte sklandė ypatinga šeimyniškumo ir pasitikėjimo aura. Šiuo metu antrosios atžalos besilaukianti pasaulinio garso lietuvių dirigentė improvizuotoje bažnyčios scenoje pasirodė su kameriniu choru „Aidija“, kuriam vadovauja jos tėvas Romualdas Gražinis ir akompanuoja mama pianistė Sigutė Gražinienė, o vokalinius kūrinius papildė soliniai smuiko intarpai – koncerte dalyvavo ir muzikės gyvenimo draugas, austrų smuikininkas Frankas Stadleris.

Jausmingai ir jaukiai su klausytojais pasisveikinęs festivalis Nidoje vyks iki kito sekmadienio. Muzikos programoje, kaip skelbia Thomo Manno kultūros centras, laukiama Kauno kvarteto, fortepijoninio trio „Kaskados“, kitų ansamblių bei solistų pasirodymų. Žodžio programoje, be pokalbių aktualiomis temomis bei naujų knygų pristatymų, vyks ir Th. Manno kūrybos skaitymai su kava, tampantys malonia rytine festivalio tradicija. Vėlyvais vakarais vyks Lietuvos ir užsienio kinematografininkų filmų peržiūros.

Unikalaus festivalio rengėjai kvies Nidos bendruomenę bei svečius susitikti skirtingose kurorto vietose: rašytojo Th. Manno memorialiniame muziejuje, Nidos evangelikų liuteronų bažnyčioje, Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijoje, Kuršių nerijos istorijos muziejuje, Juodkrantės dailės galerijoje.


Šiame straipsnyje: G. Beržinsko / ELTOS nuotr.

NAUJAUSI KOMENTARAI

manau

manau portretas
Menas plauti pinigus.

--> to Neumann

--> to Neumann portretas
Norint T.Manno festivalį vadinti menu, reikia labai daug rūkyti.

apmaudu

apmaudu portretas
Gaila, kad Th. Manno festivalis visiškai atsiribojo (nuo pat pradžios) nuo Mažosios Lietuvos, nuo Klaipėdos, t.y., nuo Th. Manno, kaip reiškinio, šaknų. Šis festivalis – tai Vilniaus produktas. Jis gali vadintis bet kokiu vardu (B. Smetanos, S. Moniuszkos, Čiurlionio ar dar kokiu nors), nes neturi nieko bendra su savuoju kraštu.
VISI KOMENTARAI 5

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių