Quantcast

Muzikos grožis ir galia: arfa, balsas ir simfonija

  • Teksto dydis:

Žmogaus balsas – tobuliausias instrumentas? Arfa – muzikos instrumentų karalienė? Simfonijos – didžiausia ir tikriausia muzikos galia? Tokio ypatingo koncerto praleisti nevalia! Talentingos solistės ir simfoninės muzikos jėga kitą savaitę sudrebins Klaipėdos koncertų salę.

Festivalyje „Klaipėdos muzikos pavasaris“ svečiuosis kerinčio balso savininkė Milda Tubelytė (mecosopranas, Lietuva, Vokietija), viena ryškiausių Lietuvos arfininkių Joana Daunytė ir veržlusis Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (LVSO) su savo lyderiu – dirigentu Gintaru Rinkevičiumi. Jų programa „Muzikos grožis ir galia“ skambės balandžio 18 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje.

Kerinčio balso savininkė

Vokietija – operos pasaulio rekordininkė, per sezoną parodanti beveik 7 000 spektaklių. Būtent joje ir reziduoja koncerto solistė M.Tubelytė, per penkerius metus atlikusi net 28 skirtingus vaidmenis įvairių kompozitorių operose, kurios buvo pastatytos Braunšveigo, Erfurto, Karlsrūhės, Oldenburgo ir Kylio teatruose. Profesinį kelią pradėjusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, dainininkė magistrantūros studijoms pasirinko Hamburgo muzikos ir teatro universitetą. Studijuodama M.Tubelytė skynė laurus konkursuose, pelnė įvairių fondų stipendijų. Jos balsą girdėjo Hamburgo, Sankt Peterburgo, Prahos, Singapūro, Pekino, Tokijo, Keiptauno ir kitų miestų publika. Neseniai mecosopranas debiutavo ir gimtosios šalies scenoje – Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre atliko Romeo vaidmenį labai sėkmingame V.Bellini operos „Kapulečiai ir Montekiai“ pastatyme.

Viena ryškiausių arfininkių

Lietuvių arfos ambasadorė J.Daunytė – daugybės tarptautinių konkursų laureatė, muzikos festivalių dalyvė, pelniusi gausybę užsienio šalių stipendijų ir įvertinimų. Savo žinias ji gilino Ženevos aukštojoje muzikos mokykloje ir Amsterdamo konservatorijoje, o Norvegijos muzikos akademijoje tapo pirmąja arfininke, priimta į solistų magistrantūrą. Platų J.Daunytės muzikos akiratį liudija įvairių epochų arfos muziką apimantis repertuaras, nuolatinės raiškos galimybių paieškos, dalyvavimas šiuolaikinės muzikos projektuose, veikla unikaliame šeimyniniame ansamblyje „Regnum musicale“. Solistės preciziškai atliekama karališkojo instrumento muzika yra skambėjusi Šveicarijos, Prancūzijos, Norvegijos, Airijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Rusijos, Nyderlandų, Ispanijos, JAV koncertų salėse.

Tęsia jaunatviškas tradicijas

LVSO, vadovaujamas savo įkūrėjo G.Rinkevičiaus, kitąmet minės 30-ąsias veiklos metines. Daugybę veiklų suderinantis, vietoje nenustygstantis orkestro vadovas puikiai atspindi ir paties orkestro veidą: pilnas jaunatviškų idėjų, neriantis į įvairias muzikines avantiūras, neapsiribojantis klasikiniu repertuaru. Orkestro veikla prasidėjo Sąjūdžio metais ir klostėsi lygiagrečiai su atkurtos nepriklausomybės istorija. Ne veltui pradžioje kolektyvas vadinosi Jaunimo simfoniniu orkestru. Jauna valstybė, jauni orkestrantai, jaunas dirigentas ir didelės ateities viltys. Nors po trejų metų jam buvo suteiktas solidus Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro vardas, kolektyvas iki dabar tęsia jaunatviškas tradicijas.

Galinga ne tik koncerto atlikėjų sudėtis, bet ir programa. Publikai turėtų būti įdomu išgirsti argentiniečių kompozitoriaus Alberto Ginasteros Koncertą arfai ir orkestrui, išsiskiriantį autentiškais šokio ritmais. Pirmoje renginio dalyje dar skambės arijos iš Wolfgango Amadeuso Mozarto, Charleso Gounod, Juleso Massenet operų, o antroji panardins į romantinės Antono Brucknerio IV simfonijos gelmę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių