Quantcast

„Muzikinis rugpjūtis pajūryje“: sukaktys ir pagarba kompozitoriui

  • Teksto dydis:

Likus gerai savaitei iki rugpjūčio 1-ąją prasidėsiančio operos ir simfoninės muzikos festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ pradžios, jo organizatoriai Melnragės pakrantės kavinėje „Ateik, ateik“ surengė spaudos konferenciją. Ypatingas dėmesys joje buvo atseikėtas premjeros „Eglė žalčių karalienė“ kūrėjams.

„Suskaičiavus iki šiol rengtus festivalius, paaiškėjo, kad šįmet vyks jubiliejinis – 25-asis „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“.  Šis skaičius įrodo festivalio tęstinumą, gebėjimą išlikti vasaros renginių konkurencinėje kovoje, kuri pajūryje tapo ganėtinai intensyvi. O juk išlaikyti operos ir simfoninės muzikos festivalį, kai net patys žanrai byloja apie solidų jo mastą, yra ganėtinai sudėtinga“, – neslėpė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

Kalbėdama apie festivalio programą, ji pabrėžė keletą reikšmingų akcentų: Giedriaus Kuprevičiaus operą „Prūsai“, kuri Klaipėdos miesto gimtadienio vakarą skambės istorinėje Klaipėdos piliavietėje, taip pat kompozitoriaus Eduardo Balsio, kurio 100-osios gimimo metinės šįmet minimos, teatralizuotą dainų koncertą „Aš – senas jūrininkas“ ir galiausiai – E. Balsio baleto „Eglė žalčių karalienė“ naujojo pastatymo premjerą.

Pastarąją diriguosiantis Modestas Barkauskas prieš dešimtį metų profesionalaus dirigento kelią „virpančiomis rankomis“, kaip pats prisimena, pradėjo būtent su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestru, todėl jam malonu čia sugrįžti.  M. Barkauskas dalyvavo kuriant ankstesnį, 2015 m. „Eglės žalčių karalienės“ pastatymą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, tad kūrinio partitūra jam puikiai pažįstama. „Man asmeniškai E. Balsys yra vienas stipriausių lietuvių kompozitorių simfonistų. Jo muzika ir be libreto pasako viską – užtenka atidžiai įsiklausyti. Kruopščios E. Balsio nuorodos partitūroje leidžia spėti, kad ją rašydamas kompozitorius mintyse pats „sušoko“ visus baleto vaidmenis“, – teigė premjeros dirigentas.

Choreografas Martynas Rimeikis irgi suteikė pirmenybę kompozitoriui: „Buvo pagundų „Eglės žalčių karalienės“ istorijoje ieškoti socialinių problemų arba mitologinių gamtos ir žmogaus sąsajų. Bet džiaugiuosi, kad joms atsispyriau ir nusprendžiau visus atsakymus rasti turtingoje E. Balsio muzikoje. Nuoširdžiai pasakoju kompozitoriaus pasirinktą istoriją taip, kaip ją suprantu, naudodamasis jo paties 1960 m. sukurtu „Eglės žalčių karalienės“ libretu. O jame atradau Eglės ir Žilvino stiprios meilės legendą bei pasakojimą apie Eglės kelionę nuo mergaitės iki subrendusios moters“, – dėstė baleto statytojas.

Scenografas Marijus Jacovskis bei kostiumų dailininkė Elvita Brazdylytė tvirtino atsisakę su „Egle žalčių karaliene“ siejamų iliustratyvių „žvejų kaimelio“ klišių: medinių tvorų, šiaudinių stogų bei džiovinamų tinklų. Vietoj to vizualiai siekta atskirti du legendoje konfliktuojančius skirtingos prigimties (o gal – tiesiog dviem nesutariančioms šeimoms priklausančius?) pasaulius: vandens ir sausumos.

Be „Eglės žalčių karalienės“ premjeros, festivalyje žiūrovų laukia dar vienas reikšmingas šokio renginys: Ukrainos baletų žvaigždžių gala koncertas, kuriame gražiausias klasikinių baletų ištraukas atliks pripažinti Ukrainos nacionalinės operos Baleto trupės solistai. Kartu su jais pasirodys Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro šokėjai Olga Konošenko, Romas Ceizaris ir Jonas Laucius.

Festivalį rugpjūčio 23-iąją Palangoje užbaigs Baltijos kelio 30-mečiui dedikuotas simfoninis koncertas „Vienybės muzika“. Jo laikas suplanuotas taip, kad koncertui pasibaigus klausytojai suspėtų prie jūros pakrantėje liepsnosiančių Vienybės laužų.

„Svarbiausia, kad festivalio dėka sulaukdama garsių atlikėjų ir kūrėjų Klaipėda kiekvieną vasarą tampa visos šalies kultūriniu centru“, – pabrėžė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vladas

Vladas portretas
Puiki program!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių