Quantcast

„Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ nublokš į didžiųjų atradimų krantą

  • Teksto dydis:

Klaipėdos valstybiniame teatre tradiciniu vasaros pabaigos ženklu tapęs festivalis „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ šiais metais bus jau 20-asis ir išsiskirs ambicingiausia, brangiausia, vien iš premjerų sudaryta programa.

Pradės džiazo oratorija

„Šį festivalį galima pavadinti takoskyra tarp praėjusio ir ateinančio Muzikinio teatro laiko. Pasibaigus festivalio renginiams, pradėsime išsikraustymo iš teatro patalpų darbus, – šiemečio „Muzikinio rugpjūčio pajūryje“ svarbą akcentavo teatro vadovas Jonas Sakalauskas. – Festivalio programa bus įvairialypė, bet mums buvo labai svarbu išgryninti, akcentuoti, kad tai – simfoninės ir autorinės muzikos festivalis.“

Festivalis prasidės miesto gimimo dieną – rugpjūčio 1-ąją. Uostamiestyje vyksiančius šventinius renginius vainikuos kompozitoriaus Jono Jurkūno džiazo oratorija „Pamario giesmės“, kurta pagal šio krašto sakmes ir šiuolaikine muzika įprasminanti svarbiausius sudėtingos krašto istorijos epizodus. „Džiazo muzika oratorijoje pinsis su akademine, šiuo kūriniu prisijungsime prie visų, svarstančių apie Klaipėdos miesto identitetą, diskutuojančių apie šio miesto kultūrinį lauką“, – atkreipė dėmesį J.Sakalauskas.

„Pajacai“ ir „Karmen“

Rugpjūčio 3 d. įvyks ilgai laukta režisierės Dalios Ibelhauptaitės statytos Ruggero Leoncavallo operos „Pajacai“ premjera pajūryje. Spektaklyje su solistais pasirodys ir visa „Amber“ cirko trupė, įskaitant gyvūnus. „Galima prisiminti praėjusiais metais mūsų teatre prikeltos D.Ibelhauptaitės statytos G.Puccini operos „Bohema“ sėkmę. Tikiu, kad „Pajacai“ jai nė kiek nenusileis“, – sakė teatro vadovas.

Rugpjūčio 11 d. šokio gerbėjų lauks baleto šokėjos ir choreografės Aušros Krasauskaitės kuriamo šokio spektaklio „Karmen“ premjera. Joje gros Modesto Pitrėno diriguojamas Lietuvos kamerinis orkestras bei ansamblis „Giunter percussion“. Spektaklyje legendinė Karmen nusikratys etnografinės simbolikos ir atsiskleis sukrečiamu gaivališkumu.

Viešės operos žvaigždė

Rugpjūčio 15 d., minint 180 metų po kompozitoriaus Richardo Wagnerio viešnagės Klaipėdoje, vyks jo muzikos koncertas, kuriame pasirodys po ilgos pertraukos į uostamiestį sugrįšianti pasaulinė operos žvaigždė Violeta Urmana. Primadona koncertuos su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestru, kuriam diriguos Vladimiras Ponkinas.

Turtingoje festivalio programoje taip pat numatytas koncertas, skirtas reformacijos 500 metų sukakčiai – jame dalyvaus valstybinis choras „Vilnius“ ir solistas Liudas Mikalauskas. Tai pat vyks ispaniška dvasia alsuojantis teatralizuotas koncertas „Ispaniškoji sarsuela“, kuriame skambės operinės arijos ar trumpi choriniai kūriniai, susipins kastanječių ritmai, instrumentiniai intarpai, dainavimas ir, žinoma, šokiai.

Rugpjūčio 19 d. festivalį užbaigs įspūdingas didysis koncertas, kuriame dalyvaus visi šiemet 30-uosius veiklos metus mininčio teatro atlikėjai ir kolektyvai. Prie jų prisijungs ir šiuo metu visoje Lietuvoje populiarūs solistai, kadaise dirbę Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, – Virgilijus Noreika, Vytautas Juozapaitis, Vladimiras Prudnikovas.

Ryškiai, tiksliai, kryptingai

Festivalio renginiai vyks ne tik Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro patalpose, jo turtinga programa pasklis ir po kitas miesto kultūrines erdves, Palangą, Nidą. Tikimasi, kad festivalis Klaipėdą pavers geidžiama pirmųjų rugpjūčio savaičių kryptimi ne tik klasikinės muzikos mėgėjams iš Lietuvos, bet ir iš kaimyninių šalių.

Apibendrindamas artėjantį „Muzikinį rugpjūtį pajūryje“, J.Sakalauskas jį vadino ne tik itin ambicingu, bet ir reikšmingu, turint omenyje šio teatro ateities viziją po artėjančios rekonstrukcijos: „Šie metai Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui – ne tik šventiniai, bet ir sudėtingi. Ambicinga festivalio programa norime brėžti naujus teatro kūrybinės ateities kontūrus. Ir norime juos brėžti ryškiai, tiksliai ta linkme, kuria siekiame judėti. Teatrą po rekonstrukcijos įsivaizduojame kaip ryškų, atvirą, europietišką, augantį nuo centro Lietuvos regione iki centro Europos regione. Norime, kad klaipėdiečiai nejustų jokio kultūrinio diskomforto.“

Teatro vadovo nuomone, Klaipėda išgyvena kultūrinį renesansą: „Gal Lietuvoje dar ne visi įvertina šiame mieste slypinti potencialą. Norime prisidėti prie kultūrinio lauko tvirtinimo, savo kokybe ir mastais nenusileisti sostinei.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klausytoja

Klausytoja portretas
Pageidaujame koncertus -NORMALIU LAIKU.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių