Quantcast

Klaipėdos muzikinis teatras ruošiasi „Undinės“ premjerai

  • Teksto dydis:

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro tarnybose sujudimas: vasario 25, 26 ir 27 dienomis Žvejų rūmuose bus parodyta Antonino Dvoržako operos „Undinė“ premjera.

Intriga operos gerbėjams

Spektaklio meninę koncepciją kuria lietuvių statytojų komanda: muzikos vadovas ir dirigentas Tomas Ambrozaitis, režisierius Gytis Padegimas, scenografė ir kostiumų dailininkė Birutė Ukrinaitė, choreografė Aušra Krasauskaitė.

Kūrybiniai sumanymai gimsta talentingų meistrų rankomis. Daugiafunkcinės dekoracijos, šviesų ir kostiumų sintezė – tarsi vizitinė šios kūrybinės grupės kortelė bei intriga teatro ir operos gerbėjams.

Teatro pastatymų tarnyba ruošia scenografiją, siuvykloje vyksta rūbų bei perukų primatavimai. Undinės, vandeniai ir kiti mitinio vandenų pasaulio veikėjai matuojasi kostiumus, galvos apdangalus, tad ima ryškėti jų įkūnijamų personažų charakteriai.

Rūbai turi ne tik atitikti scenografės ir kostiumų dailininkės B. Ukrinaitės sumanymus, bet ir netrukdyti pastatymo režisieriaus G. Padegimo režisūriniams sprendimams: būti patogūs ne tik dainuojant, bet ir šokant ar kopiant į stačią scenografijos konstrukciją. Net ir tuos pačius vaidmenis atliekantiems solistams siuvami skirtingi sceniniai kostiumai. Operai „Undinė“ prireiks net 87 sceninių kostiumų, susidedančių iš trijų dalių. Vien trys skirtingos Undinės partijos atlikėjos turės po penkis sceninius rūbus.

Perukai – labai svarbūs

Anot dailininkės, pagrindinė operos herojė Undinė bus nei nuoga, nei apsirengusi ir labai šiuolaikiška: „Niekada neketinau Undinei kurti žuvies uodegos, nemąsčiau apie tai, ar ji vaikšto, ar ne. Įsivaizdavau tą ploną ribą, kai mes sunkiai vaikštome net ir turėdami kojas. Ir ne dėl negalios, o kad neleidžia mūsų protas... Ta riba beveik nejuntama ir sunkiai apčiuopiama, nes kiekvienam labai individuali.“

Princas bus labai paprastas ir žmogiškas, vilkintis juodais džinsais – toks, kokį galima išvysti einant Klaipėdos gatve, pučiant stipriam vėjui.

O Ragana Burtininkė bus tarsi kūrinio arba medžio šaknų saugotoja. „Tai tarsi mamų mama. Dama su labai giliu vidiniu pasauliu. Joje susitelkusi žmonijos išmintis. Ragana Burtininkė bando visiems parodyti tikrąjį kelią, kuriuo turime eiti ir nekreipti dėmesio į pasaulio pagundas, vertinti tai, ką turime savyje gražiausio“, – dalijosi mintimis B. Ukrinaitė.

87 – tiek sceninių kostiumų prireiks operai „Undinė“.

Jos teigimu, perukai bus labai svarbi šios operos dalis, kone prilygstanti dekoracijoms. Net pagrindinės veikėjos Undinės kostiumuose spektaklio pradžioje ir finale dominuos perukai. „Perukai kai kuriuose ‚„Undinės“ siužeto vingiuose tampa svarbesni net už sceninius kostiumus. Jie – tarsi personažo esybės dalis. Tiek perukai, tiek kostiumai lygiomis dalimis atspindės herojų vidines būsenas“, – teigė spektaklio scenografė ir kostiumų dailininkė. Perukus Undinei, Vandeniui, Raganai Burtininkei, Užsienio Princesei kuria grimo ir perukų dailininkė Aira Braždienė. Pridėtinių plaukų sruogos ruošiamos ir dvidešimt penkioms choro artistėms.

Tarsi po vandeniu

B.Ukrinaitės sumanymu scenoje atsiras ratas, neturintis nei pradžios, nei pabaigos. Scenografijos statinio konstrukcija operos solistams, chorui teks kopti kone į dviejų metrų aukštį ir iš dešinės, ir iš kairės pusės. Scenografiją papildys vaizdo projekcijos ir apšvietimas. Ir urbanistinis scenovaizdis išryškės ne deformuojant dekoracijas, o pasitelkiant apšvietimą: iš esamų statinių prasišvies metalinės konstrukcijos. Kitose scenose šias metalines konstrukcijas pridengs vaizdo projekcijos. Nematerialiu būdu scenoje užgims žaliuojanti arka, simbolizuojanti pamirštą, seną pasaulį – be kaukių ir be pandemijos. Tarsi tiltas į įsivaizduojamą naują teatrą po pandemijos.

„Noriu, kad operos „Undinė“ žiūrovai pasijustų tarsi panirę po vandeniu: kad nustebtų, jog yra vandenyje, tačiau nėra šlapi. Kad pasimatuotų tą jausmą. Tam pasitelksime ne vien dekoracijas. Mums talkins vaizdo projekcijos, šviesos. Vandens iliuziją kurs net sceniniai kostiumai. Scenoje publika išvys metalines pastolių konstrukcijas, kurios rėš ne tik akis, bet ir širdis. Jas atlieps akis rėžiantis Undinės kostiumas: jis tarsi pabrėš nenatūralų žuvies virsmą žmogumi, – pasakojo B. Ukrinaitė. – Pastatymas bylos apie ekologiją. Tai svarbu. Turime atkreipti dėmesį į gamtos niokojimą, priminti, kad net iš antrinių žaliavų, jas perdirbus, gali gimti dekoracijos. Dalis kostiumams naudojamų medžiagų ir yra sukurtos perdirbus antrines žaliavas.“

Trys solistų sudėtys

Planuojama, kad per tris premjeros dienas publikai bus pristatyti net trys kviestinių ir Klaipėdos muzikinio teatro solistų sudėtys.

Princą pamilusios ir viską dėl šios meilės paaukojusios Undinės partijas susikaupusios ruošia Ieva Juozapaitytė, Ona Kolobovaitė ir Rita Petrauskaitė. Undinės tėvo Vandenio partiją dainuos Kšištofas Bondarenka ir Valdas Kazlauskas. Princu taps solistai Jurgis Jarašius, Tomas Pavilionis ir Mindaugas Zimkus. Svetimšalės princesės partijas dainuos Gabrielė Bukinė, Beata Ignatavičiūtė ir Rasa Ulteravičiūtė. Raganos Burtininkės vaidmenį kuria Gabrielė Kuzmickaitė, Dalia Kužmarskytė ir Loreta Ramelienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių