Quantcast

Klaipėdos koncertų salėje – vakaras su ispanišku prieskoniu

  • Teksto dydis:

Paskutinis Klaipėdos koncertų salės renginys prieš vasaros sezono koncertus – ispaniškos muzikos operetė „Sarsuela“, kurią pristato Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras. Iš įvairių arijų ir dainų sukonstruoto spektaklio žvaigždės – jaunosios kartos operos solistai. Vasariškas dainų ir šokių vakaras Klaipėdos koncertų salėje įvyks birželio 15 d., ketvirtadienį, 18.30 val.

Sarsuela – ispanų nacionalinis muzikinio teatro žanras, derinantis vokalinius numerius, dialogus ir šokį.

„Gastroliuojant Ispanijoje, teko matyti daug sarsuelos ir flamenko spektaklių, kurių trukmė – nuo 15 min. iki 3 ar net 4 val. Mano idėja buvo surinkti geriausius muzikinius numerius iš daugelio tokių vaidinimų ir sukurti juos jungiančią istoriją“, – pasakojo „Sarsuelos“ koncepcijos autorius ir muzikos vadovas Vladimiras Prudnikovas.

Jo sukonstruotas spektaklis prieš dvejus metus atgijo Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre ir iki šiol yra vienas mylimiausių tiems, kurie į teatrą ateina pasimėgauti gražia muzika, talentingais atlikėjais, įsijausti į personažų išgyvenimus bei kelioms valandoms pamiršti kasdienybės rūpesčius.

V. Prudnikovas pabrėžė: „Nors sarsuelų muzika labai graži, melodinga, bet sudėtinga atlikti – virtuoziškos arijos, plati dinaminė skalė, taip pat neatsiejamas pietietiškas temperamentas, charakterių spalvingumas. Tos muzikos abejingai atlikti negali – ji tiesiog neskambės. Joje turi pajusti pietų karštį, vyno skonį, tamsiaakės ispanės viliones.“

Jis ne tik atrinko muzikinius kūrinius, tačiau ir sukūrė libretą, remdamasis garsiausių sarsuelos kompozitorių – Ruperto Chapi, Francisco Asenjo Barbieri, Tomo Bretóno, Manuelio Fernándezo Caballero, Pablo Sorozábalo bei kitų – muzika.

Šis žanras dažnai laikomas operetės variantu, bet sarsuela turi ir vien jai būdingų bruožų, pavyzdžiui, jos siužetas būtinai plėtojasi kokioje nors Ispanijos provincijoje, o muzikoje girdėti tradicinės ispanų muzikos įtaka. Lietuviškojoje sarsuelos versijoje skamba ne tik šiam žanrui būdingos melodijos, bet ir kiti Ispanijos ritmai, kaip antai flamenkas ar ispaniškoje terpėje anapus Atlanto suklestėjęs tango.

„Sarsuelos“ veiksmas vyksta nedidelio Andalūzijos miestelio šeimos tavernoje, apsuptoje jaukios žalumos ir šilumos, kurioje vakarais muzikuoja tavernos orkestras. Spektaklį pastatė režisierė ir choreografė Jūratė Sodytė, dirigentas Martynas Staškus, scenografė Gintarė Jonaitytė, kostiumų dailininkė Ugnė Tamuliūnaitė, šviesų dailininkas Levas Kleinas. „Sarsuela“ buvo kurta turint tikslą, kad, priešingai nei didieji LNOBT spektakliai, galėtų būti išvežama į kitas Lietuvos scenas.

Operetės personažus įkūnys operos solistai: Ieva Juozapaitytė (sopranas), Steponas Zonys (baritonas), Gabrielė Lileikaitė (mecosopranas), Tomas Pavilionis (tenoras), Austėja Zinkevičiūtė (sopranas), Juozas Janužas (tenoras), šokėja Ieva Balčiūnaitė-Tarasevičienė ir aktorius bei režisierius Gintaras Liutkevičius. Tarp jų yra ir neseniai į didžiąją sceną įžengusių talentų, ir jau ją prisijaukinusių, apdovanojimais pripažintų solistų, pavyzdžiui, dvejus metus iš eilės Metų solistu tapęs S. Zonys.

„Sarsuelos“ solistai dainuoja ispaniškai, kalba lietuviškai, daug vaidina ir savo kūnų judesiais.

„Mūsų spektaklyje flamenko šoka ne profesionalūs šokėjai, o dainininkai. Jiems teko galynėtis su sudėtingomis sinkopinių ritmų virtinėmis, kai viena yra dainuojama, o kita šokama“, – pasakojo spektaklio režisierė ir choreografė J. Sodytė, su atlikėjais repetuojanti prieš laukiamą pasirodymą Klaipėdoje.

M. Staškaus temperamentingai diriguojama „Sarsuela“ bus tarsi tyro oro gurkšnis visiems, pavargusiems nuo šiandienos aktualijų. Joje bus daug saulės, šilumos ir tikrų jausmų, daug aistringos muzikos, tango ir flamenko šokių.

Tai paskutinis sezono koncertas salės viduje, vėliau susitiksime Klaipėdos kariliono festivalyje ir koncertuose parko estradoje prie Klaipėdos koncertų salės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių