Quantcast

Klaipėdoje – pirmoji lietuviško teatro vitrina

Lietuvoje dar tik menkas užuomazgas turinti teatro vitrina netrukus įgis naują kūną – Klaipėdoje per penkias dienas bus parodyta penkiolika geriausių mūsų šalies kūrėjų darbų. Anot renginio organizatorių, teatralams tai puiki proga būti pastebėtiems ir užmegzti naudingų ryšių su žinomais užsienio vadybininkais, ekspertais.

Užkariavo vitrinos idėją

Prieš pat trečiąjį tarptautinį teatro festivalį "TheATRIUM", klaipėdiečių iniciatyva gegužės 21–26 d. įvyks lietuviško teatro vitrina.

Renginio metu bus pristatyti įdomiausi Lietuvos teatrų spektakliai, kurių žiūrėti ekspertai atvyks iš viso pasaulio.

Idėja į Lietuvos uostamiestį sukviesti įvairių festivalių organizatorius, vadybininkus, kitaip su teatru susijusius žmones Klaipėdos dramos teatro kūrybinei komandai kilo neatsitiktinai. Kaip pasakojo šio teatro meno vadovas Gintaras Grajauskas, iki šiol tokio masto lietuviško teatro vitrinos mūsų šalyje nėra buvę.

Tai kodėl pirmą kartą jos nesuorganizavus būtent Klaipėdoje?

Teatro vitrinos esmė visur ta pati – pristatyti spektaklį užsienio rinkai ir, jeigu pasiseks, jį parduoti.

"Ko gero, tai pirmas bandymas Lietuvoje padaryti tikrą teatro vitriną. Atvykstančiam ekspertui ar prodiuseriui, kuris neturi dviejų savaičių ar mėnesio, labai svarbu per kelias dienas parodyti kuo daugiau spektaklių, suvesti su kuo daugiau žmonių, kad, nuveikęs daug darbų, jis galėtų važiuoti namo", – pristatė Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys.

Paskelbęs apie galimybę dalyvauti vitrinoje, Klaipėdos dramos teatras sulaukė per 40 pasiūlymų ir iš jų atrinko penkiolika spektaklių.

Programoje – įsimintiniausi pastarųjų kelerių metų lietuvių kūrėjų darbai, kurie žiūrovams bus pristatyti per penkias dienas.

"Stengėmės būti objektyvūs ir visa apimantys. Žiūrėdami kiekvieną spektaklį bandėme įsivaizduoti, ar jis būtų įdomus užsienio žiūrovams, ar tinkamas festivaliams. Nes yra puikių, tačiau neišvežamų arba visiškai lietuviškų spektaklių", – atkreipė dėmesį G.Grajauskas.

Vertė – neįkainojama

Žiūrovai išvys Klaipėdos dramos, Oskaro Koršunovo, Lietuvos nacionalinio dramos, Valstybinio Šiaulių dramos, Apeirono ir kitų teatrų spektaklius. Tai puiki proga klaipėdiečiams ir miesto svečiams pamatyti naujausius lietuvių kūrėjų darbus vienoje vietoje.

Visi spektakliai bus verčiami į anglų kalbą.

Tačiau, T.Juočio žodžiais, vitrina netektų prasmės, jeigu joje nedalyvautų per 30 svečių iš Kinijos, Korėjos, Rusijos, Gruzijos, Prancūzijos, Slovakijos ir kitur.

Užsiregistravusiųjų sąraše – įspūdingos pavardės.

"Klaipėdos dramos teatras savo ruožtu  įsipareigojo pasirūpinti visų jų kelione, nakvyne ir kitais būtiniausiais dalykais, kiekvieną rytą organizuoti susitikimus su vakarykščio spektaklio autoriais ar savininkais", – kalbėjo T.Juočys.

Vadovas neslėpė, kad Klaipėdos dramos teatrui tai nemenka finansinė našta, nes biudžetas nėra didelis – uostamiesčio savivaldybė lietuviško teatro vitrinos projektui skyrė 5 tūkst. eurų, šiek tiek parėmė ir Lietuvos kultūros institutas.

"Jeigu idėja pasiteisins ir teatro ekspertai atpažins Klaipėdą kaip vietą, kur galima pirkti lietuvišką teatrą, tai bus milžiniška sėkmė miestui. Tokio įvaizdžio už jokius pinigus neįgysi. Negali visi didžiausi renginiai vykti tik sostinėje, esame per daug maži, kad taptume vieno miesto valstybe. Tai būtų šūvis į koją", – įsitikinęs T.Juočys.

Pasibaigus vienam teatro renginiui, prasidės kitas.

Birželio 2–16 d. Klaipėdoje vyks tarptautinis teatro festivalis "TheATRIUM", į Lietuvos pajūrį atviliosiantis daugybę ryškių užsienio menininkų iš Belgijos, Vokietijos, Graikijos, Čekijos, Prancūzijos, Lenkijos, Pietų Korėjos.

"Tiek Lietuvos teatro vitrina, tiek festivaliu "TheATRIUM" mes bandome formuoti miesto veidą, kurį atpažintų užsieniečiai. Lietuva garsi pasaulyje kaip teatro šalis, tačiau visaverčio "showcase" (liet. vitrina) iki šiol kažkodėl nebuvo. Klaipėda gali tai ištaisyti", – įsitikinęs G.Grajauskas.

Nuo hiphopo iki performanso

Festivalio "TheATRIUM" organizatoriai kruopščiai atrinko ir paruošė programą, kuri prasidės ir bus uždaryta atlikėjų Alice Phoebe Lou ir Dhafero Youssefo koncertais.

Patys tolimiausi svečiai atvyks iš Pietų Korėjos.

"Neslėpsiu, sulaukę Pietų Korėjos pasiūlymo buvome nusiteikę kiek skeptiškai, dažniausiai Azijos teatras vakariečiams – gana sudėtingai žiūrimas. Bet jų pasiūlytas spektaklis "Anuomet" – ir vakarietiškas, ir rytietiškas, ir sykiu autoironiškas. Man tai buvo didelis ir malonus netikėtumas", – neslėpė meno vadovas.

Festivalyje bus parodytas ir naujausias garsaus lenkų režisieriaus Grzegorzo Jarzynos darbas – spektaklis "Kiti žmonės" (TR Warszawa).

Tai – surepuota vienos žinomiausių jaunosios kartos Lenkijos dramaturgės Dorotos Masłowskos pjesė, savotiška hiphopo opera.

Festivalio metu bus pristatytas ir su Klaipėda tiesiogiai susijęs monospektaklis "Margaretė".

Istorija prasidėjo dar tada, kai režisierius ir atlikėjas Janekas Turkowskis sendaikčių turguje nusipirko seną kino projektorių, o su juo – ir šūsnį suplyšusių juostelių. Ėmęs jas klijuoti kūrėjas atsekė vienos moters gyvenimą nuo vaikystės iki senatvės. J.Turkowskis dar spėjo pabendrauti su pačia Margarete, kurios jaunystė prabėgo būtent Klaipėdoje. Jeigu būtų gyva, šiemet moteris švęstų savo šimto metų jubiliejų.

Be verslininkų pagalbos – nė iš vietos

Klaipėdos dramos teatro vadovas T.Juočys atviras – abiejų renginių biudžetas siekia 230 tūkst. eurų. Tarptautinę programą parengusiems festivalio organizatoriams tai nepaprastai maža suma.

"Manau, tai vienas pigiausių festivalių apskritai. Galima tik prognozuoti, jeigu tokį festivalį organizuotų viešoji įstaiga, jo kaina būtų ne mažesnė nei pusė milijono eurų", – svarstė pašnekovas.

Festivaliui "TheATRIUM" Klaipėdos miesto savivaldybė šiemet skyrė 17 tūkst. eurų, dar 15 tūkst. eurų prie klaipėdiečių renginio prisidėjo Adomo Mickevičiaus institutas, veikiantis Lenkijoje.

Didžiausia suma gauta iš Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos.

Tačiau, be finansinės uostamiesčio verslininkų pagalbos, šių renginių, ko gero, visai nebūtų.

"Viliamės, kad po įvykusių trijų festivalių mums nebereikės stipriai įrodinėti jo reikalingumo. Norėtųsi daugiau teigiamo požiūrio iš Kultūros ministerijos ir Klaipėdos miesto savivaldybės. Paprastai tokio lygio festivaliai turi ilgalaikį finansavimą. Deja, mes priversti kaskart prašyti verslininkų pagalbos. Taip būti negali. Neturėdami tvirto pagrindo vieną dieną mes tiesiog liūdnai užbaigsime. Bet kuriuo atveju, džiaugiamės sulaukę iniciatyvos iš privačių rėmėjų, kurie mumis tiki. Tai – didelis altruizmas, nes didelių dividendų iš teatro rėmimo verslininkai tikrai negauna", – pabrėžė T.Juočys.

Solidžiomis sumomis prie Klaipėdos dramos teatro festivalio organizavimo prisideda bendrovės "Stemma group" savininkai Zita ir Martinas Gusiatinai, "Limarko" laivininkystės kompanijos direktorius Vytautas Lygnugaris, kitos didesnės ar mažesnės įmonės, o šiemet oficialiu renginio mecenatu tapo Birių krovinių terminalas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

AK

AK portretas
Jūs TURĖKIT. Tarp turėjimo bei vartojimo sesijų pasivartykit Ericho Fromo vėlyvuoju dargi tarybmečiu pas mus išleistą "Turėti ar būti?", pagaudykit save patys. Atsiverskit šiandienos VE su Jaunojo Teatro aktualijomis, kur klodai tokie patys - lietuviškųjų "inspiracijų", ir to paties nuosprendžio - tai kurį teatrą PIRKTUMĖT? Jūs išprotėjote, ponuliai, prisišlieję prie meno. Bet gal gerai pirks. Ir gerai turėsit.

to AK

to AK portretas
Teatro showcase turi visos civilizuotos šalys. Tarp jų ir visi mūsų kaimynai. Kaip, jūsų nuomone, teatro festivalių organizatoriai susiranda spektaklius, kuriuos atveža į savo festivalius? Teatro showcase jie pamato visus geriausius tos šalies spektaklius vienoje vietoje per trumpą laiką. Kitaip būtų tiesiog neįmanoma. Vietoje isteriško parėkavimo reikėtų džiaugtis ir didžiuotis, kad ir Lietuva tokį daiktą galų gale turės.

AK

AK portretas
Pirkti teatrą! Va čia tai šūdų šūdas! Aš suprantu visokias meno vadybos virtuves mūsų ekonomizuotoje Zonoje, bet kai tipo-menininkai išsižergę šoka ant neregėtos prekybos platformos (vitrinos, to biš), tai jau po pastarojo meno gedėjimo patirčių (vis save pagaunu - pasiilgau menų, po galais, teatro) patampa visai koktu. Sėdimąsias jums išspardyti, pseudokultūros menedžeriai. Ups, smurtauti galiu tik verbaliai, tad, tik atitinkamai, kultūros nuvorišai.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių