Quantcast

Klaipėdoje – garsenybių choreografinės kompozicijos

Žvejų rūmų fojė aidėjo aplodismentai ir šurmulys, primenantis tą, kuris pasigirsta Holivudo žvaigždėms pasirodžius viešumoje. Taip klaipėdiečiai pasitiko į mūsų miestą atvykusį kultinį švedų choreografą Alexanderį Ekmaną.

Pasitikėjo klaipėdiečiais

Jis čia stebėjo savo žymiojo kūrinio „Cacti“ („Kaktusai“) premjerą, kurios ėmėsi Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kūrėjai.

A. Ekmaną atskraidinęs lėktuvas Palangoje nusileido penktadienį, vos prieš pusantros valandos iki spektaklio pradžios. Todėl ilgesnei spaudos konferencijai laiko pritrūko.

Klausinėjamas garsusis choreografas teigė, kad ne jis pasirinko Klaipėdą savo spektakliui, o Klaipėda pasirinko jį.

Svarbiausia, kad publikai tai patiktų.

Beje, Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kol kas yra vienintelis Baltijos šalyse, ėmęsis statyti šį kūrinį.

„Svarbiausia, kad publikai tai patiktų, kad kuo daugiau gerų jausmų iš to, ką šoka, patirtų baleto artistai, kad jie šoktų iš visos širdies ir parodytų visą savo savitumą. Kaip man pasakojo ne vieną savaitę Klaipėdoje dirbusi asistentė-statytoja Ana Maria Lucaciu, baleto artistai čia puikūs, jie nuoširdžiai gilinosi į „Kaktusus“, todėl labai nekantrauju tai pamatyti“, – prieš premjerą kalbėjo A. Ekmanas.

Įvaizdis: A. Ekmanas prieš „Kaktusų“ premjerą spėjo pabendrauti su žurnalistais ir žiūrovais. „Prokadras.lt“ nuotr.

Stebino jaunąsias šokėjas

Per dešimtmetį šį spektaklį įvairiose pasaulio scenose pastatė daugiau nei 20 trupių, o šiuo metu jį stato penki teatrai. Kovo pabaigoje šią choreografinę kompoziciją pamatys Vokietijos žiūrovai.

Choreografinė kompozicija „Kaktusai“ autoriui pelnė pasaulinę šlovę ir yra vienas žinomiausių, dažniausiai atliekamų šio choreografo kūrinių.

A. Ekmanas garsėja kaip darboholikas, o paklaustas, kaip semiasi jėgų darbui, atviravo ryte ir vakare maždaug pusvalandį medituojantis.

Jaunosios šokių mokyklos „Coda“ šokėjos klausė, kada garsusis choreografas sukūrė pirmąją savo kompoziciją. Atsakas, kad tai atsitiko, kai A. Ekmanas tebuvo septyniolikos, nustebino.

Žvitri ir geranoriškai nusiteikusi šokio žvaigždė A. Ekmanas, ne vieno tą vakarą buvusio Žvejų rūmuose manymu, panašus į mūsiškį teatro vyriausiąjį choreografą Aurelijų Liškauską.

Gyrė baleto trupę

Savaitgalį parodyta premjera, susidedanti iš trijų dalių, pavadinta „Sapnai ir kaktusai“, joje – dviejų autorių kūriniai. Pirmojoje klaipėdiečiai stebėjo dvi lenko Roberto Bondaros choreografines kompozicijas „Žagsulys“ („Hiccup“) bei „8m68“.

Žinomą lenkų choreografą, Stanislovo Moniuškos didžiojo teatro Poznanėje baleto meno vadovą R. Bondarą klaipėdiečiai jau pažįsta. 2020 m. jis Klaipėdoje sukūrė šokio spektaklį „Faustas“.

Tarptautinei Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupei ir A. Ekmano asistentė A. M. Lucaciu, ir R. Bondara negailėjo pagyrų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių