Quantcast

G. Aleknos ir C. Stinson koncerte – L. van Beethovenas ir premjera

  • Teksto dydis:

Dialogai tarp Lietuvos ir JAV, kompozitorių Ludwigo van Beethoveno ir Žibuoklės Martinaitytės – viskas įmanoma, kai koncerto programą rengia aukšto lygio muzikai, pripažinti viso pasaulio koncertų salėse.

Ypač talentingas muzikas

Lietuvos melomanams pažįstamas pianistas Gabrielius Alekna (Lietuva, JAV) šįkart į Klaipėdą pasikvietė violončelininkę Caroline Stinson (Kanada, JAV). Kartu jie kovo 10 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salės I a. fojė muzikuos koncerte „Dialogai su Beethovenu“, kuriame skambės XIX a. ir šių laikų muzika.

„Ypač talentingas pianistas ir muzikas“, – taip apie G.Alekną atsiliepė žymus pianistas ir dirigentas Danielis Barenboimas. 14-os tarptautinių konkursų laureatas studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir garsiojoje Juilliardo mokykloje Niujorke. Pianistas yra koncertavęs Niujorko „Carnegie Hall Weill“, Nacionalinėje galerijoje Vašingtone, Jungtinių Tautų būstinėje Ženevoje, Vienos „Musikverein“, „Bösendorfer“ ir „Stadtsalon“ ir kitose svarbiose salėse. Savo žinias atlikėjas perduoda jauniesiems pianistams – G. Alekna dėsto Niujorko miesto universiteto Bruklino koledže.

Programos ašis – keli ryškiausi ir charakteringiausi L.van Beethoveno kūriniai violončelei ir fortepijonui, užimantys svarbią vietą šių instrumentų repertuare.

Programą parengė dviese

Svarbi G. Aleknos muzikinės veiklos kryptis – lietuvių kompozitorių kūrybos puoselėjimas. Daug dėmesio jis paskyrė Vytauto Bacevičiaus fortepijoninės kūrybos tyrimams, garso įrašams ir atlikimui. Kita reikšminga kūrėjo figūra šio pianisto repertuare – Vienos klasikas L.van Beethovenas. G. Alekna yra tapęs L.van Beethoveno pianistų konkurso Vienoje laureatu.

Programą „Dialogai su Beethovenu“ pianistas parengė su Duke universitete (Šiaurės Karolina, JAV) dirbančia kanadiete violončelininke C. Stinson. Jos repertuare – klasikinė, XX a. ir šių dienų muzika. Atlikėjos karjera plėtojasi Šiaurės Amerikos ir Europos koncertų salėse bei festivaliuose, kur atlikėja pasirodo kaip solistė ir kamerinių ansamblių narė. Violončelininkė muzikuoja Duke universitete įkurtame styginių kvartete „Ciompi quartet“, kuris surengė šimtus koncertų visuose pasaulio žemynuose. Šiuo metu violončelininkės biografiją puošia turas po Lietuvą su programa „Dialogai su Beethovenu“.

Violončelei ir fortepijonui

Programos ašis – keli ryškiausi ir charakteringiausi L.van Beethoveno kūriniai violončelei ir fortepijonui, užimantys svarbią vietą šių instrumentų repertuare. Pirmosiose sonatose violončelei ir fortepijonui styginis instrumentas atlikdavo akompanavimo funkciją, tačiau trečiojoje jau pastebimas pokytis – abu instrumentai tampa lygiaverčiai. Penktoji žymi kitą kompozitoriaus gyvenimo etapą, kuriame įsivyravo tyla – L.van Beethovenas visai apkurto, ir tai smogė jo produktyvumui.

Dar vienas L.van Beethoveno kūrinys koncerte simbolizuoja jo susižavėjimą Wolfgango Amadeuso Mozarto genialumu. Svajonė nuvykti į Vieną pas jį mokytis neišsipildė, tačiau W. A. Mozartui mirus L.van Beethovenas ėmėsi rašyti variacijas violončelei ir fortepijonui operos „Užburtoji fleita“ temomis.

Be L.van Beethoveno, koncerte skambės koncentruota muzikos kalba užrašytos elegantiškos Antono Weberno pjesės bei pora šiuolaikinių kompozicijų. Tarp jų bus vieno naujausių Ž.Martinaitytės opusų „...ir kiekvienoje gelmėje atsiveria gilesnė gelmė...“ premjera. Kūrinys sukurtas G.Aleknos užsakymu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių